Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän isättömien lasten äidit hoitavat isänpäivän?

Vierailija
14.11.2021 |

Jos eivät vaikka ole missään väleissä isän kanssa? Miten sellaisen voi selittää lapselle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, joka on pienestä pitäen tottunut olemaan ilman isää, hyväksyy tosiasian, vaikka saattaa pahalta tuntuakin.

Äiti kerta toisensa jälkeen muistuttaa, että valinta on isän ja lapsi ei siihen syyllinen ole.

Fiksu äiti uskaltaa myös kertoa, mikäli äiti ei ole ollut tyytyväinen elämään lapsen isän kanssa.

Siinäkin voi sanoa, että lapsi ja äiti ei kuitenkaan voi vaikuttaa isän valintaan olla pois lapsen elämästä.

Mene ja tiedä.

Vierailija
2/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ne viettää, jolla on vietettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tyttö, niin äiti opettaa hänet vihaamaan miehiä. Jos lapsi on poika, niin äiti opettaa häpeämään itseään ja sukupuoltaan.

Vierailija
4/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mäkkärillä.

Vierailija
5/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole isänpäivään koskaan liittynyt mitään tunteellista messuamista suuntaan tai toiseen. Ihan normi sunnuntai muiden joukossa. En meuhkaa esim. pyhäinpäivän vietostakaan.

Vierailija
6/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina vietetty sit vaarinpäivää. Isää ei ole poika kiinnostanut koskaan.

Vierailija
7/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan aina vietetty sit vaarinpäivää. Isää ei ole poika kiinnostanut koskaan.

Tämä. Omalla lapsella on kyllä isä, mutta saattaa olla, että ens vuonna ei asuta saman katon alla ja jos isää kiinnostaa yhtä vähän kuin nyt, niin juhlitaan sitten isovanhempia ukkia ja pappaa.

Vierailija
8/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on tyttö, niin äiti opettaa hänet vihaamaan miehiä. Jos lapsi on poika, niin äiti opettaa häpeämään itseään ja sukupuoltaan.

Totta! Minä ja siskoni olemme juuri tuollaisia. Lapsi tarvitsee isän.

Vihaan äitiäni.

Vierailija
9/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne välitä. Juovat sitä kaljaa. Näin meillä meni yh-perheessä. Ei meillä ikinä ollut mitään joulua tai muitakaan juhlia. Sitä äiti valitti, jos hän itse ei saanut lahjoja.

Vierailija
10/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa kun asuin äidin ja siskon kanssa eikä ollut isää (en tunne isääni) vietimme aina papan (äidin isän kanssa) isänpäivää. Tein aina kortin papalle.

Vierailija
11/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa isättömiä lapsia. Kaikilla lapsilla on isä.

Vierailija
12/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä isääni.

Koulussa tein kortin vaarille (äidinisä) ja vietimme isänpäivää vaarin ja mummin luona. Ei ole jäänyt traumoja tästä :)

N37

Vierailija
13/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti laittaa viikset ja parran. Juo parina edellisenä päivänä wiskiä ja koskenkorvaa että ääni tulee miehisemmäksi ja mataloituisi. Pukee isänpäivänä farkut jalkaan ja tekee tennissukista pallon jonka työntää farkkujen etumukseen. Ajaa tukan kokonaan pois eli kuula jonka vielä vahaa. Kyllä äidistä on isäksi.

Vierailija
14/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys. Olen eroisä, ja lapseni on vieraannutettu minusta täysin. Tehtiin kyllä jo yhdessäolon aikana selväksi että jos lähdet, et tule lastasi enää näkemään.

Lapsi rupee nyt olee aikuinen, muistaa kyllä kuka halusi hänen kanssaan harrastaa ja touhuta kun oli pieni poika vielä.  

Miten sellaisen selittää lapselle? Noo, exäni kertoi että isä inhoaa sinua ja minua, ei enää ikinä halua tavata jnejne. En sentään niin ikävä ihminen ollut etteikö ruokkomaksut olisi maistunut. 

Sossun tätien kanssa keskusteltiin aiheesta. Kerroin että mulle on aivan se ja sama mitä te päätätte, kunhan tajuatte että äidin tärkein tavoite on vieraannuttaa lapsi minusta täysin, ja minulla on yritys / harrastustoiminnat jne ja minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa leikkiä näitä leikkejä. Ei siinä ole mitään järkeä että tapaan lastani valvotuissa olosuhteissa kerran kuussa tms. Vielä tulee päivä kun äiti joutuu lapselleen kertomaan miksi.

Jokainen isänpäivä sattuu ja paljon. 

Jos ihmettelette miksi tein lapsen hänen kanssaan, niin kerrotakoon että kun tapailimme ja tutustuimme, hän kertoi että ehkäisy on kunnossa, mennään pitää kivaa. 8 viikon päästä kertoi että saamme lapsen ja muutan luoksesi. Hienosti huijattiin isäksi. Sopeuduin tilanteeseen, ja oli kyllä kivaa puuhaa. Oikeastaan liiankin kivaa, välillä lapsen äiti tuli huutaa lapselle että oot enemmän mun lapsi kun ton, en pidä että vietät isäsi kanssa noin paljon aikaa. Sairaalloisen mustasukkaisen exän kanssa ei vaan mikään sujunut.

Vierailija
15/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä kuoli,jo ennen kuin lapseni syntyi. Isänpäivänä juhlimme sitten isääni, isänsä isää ja minun pappaani.  

Vierailija
16/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys. Olen eroisä, ja lapseni on vieraannutettu minusta täysin. Tehtiin kyllä jo yhdessäolon aikana selväksi että jos lähdet, et tule lastasi enää näkemään.

Lapsi rupee nyt olee aikuinen, muistaa kyllä kuka halusi hänen kanssaan harrastaa ja touhuta kun oli pieni poika vielä.  

Miten sellaisen selittää lapselle? Noo, exäni kertoi että isä inhoaa sinua ja minua, ei enää ikinä halua tavata jnejne. En sentään niin ikävä ihminen ollut etteikö ruokkomaksut olisi maistunut. 

Sossun tätien kanssa keskusteltiin aiheesta. Kerroin että mulle on aivan se ja sama mitä te päätätte, kunhan tajuatte että äidin tärkein tavoite on vieraannuttaa lapsi minusta täysin, ja minulla on yritys / harrastustoiminnat jne ja minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa leikkiä näitä leikkejä. Ei siinä ole mitään järkeä että tapaan lastani valvotuissa olosuhteissa kerran kuussa tms. Vielä tulee päivä kun äiti joutuu lapselleen kertomaan miksi.

Jokainen isänpäivä sattuu ja paljon. 

Jos ihmettelette miksi tein lapsen hänen kanssaan, niin kerrotakoon että kun tapailimme ja tutustuimme, hän kertoi että ehkäisy on kunnossa, mennään pitää kivaa. 8 viikon päästä kertoi että saamme lapsen ja muutan luoksesi. Hienosti huijattiin isäksi. Sopeuduin tilanteeseen, ja oli kyllä kivaa puuhaa. Oikeastaan liiankin kivaa, välillä lapsen äiti tuli huutaa lapselle että oot enemmän mun lapsi kun ton, en pidä että vietät isäsi kanssa noin paljon aikaa. Sairaalloisen mustasukkaisen exän kanssa ei vaan mikään sujunut.

No onpas siinä uhriuduttu oikein monin kerroin. Et edes halunnut isäksi, mutta silti sinut on vieraannutettu? Joku ei nyt oikein täsmää...

Lapsi on kohta aikuinen - hänellä on 12-vuotiaasta asti ollut oikeus tulla itse luoksesi, jos on sitä halunnut. Et ole ilmeisesti edes ottanut yhteyttä helpottaaksesi tapaamista?

Ja ruokkomaksut maistuneet - kyllä kai kun ne ovat ihan lakisääteisiä. Huono äitihän tuo olisi ollut jos ei olisi hoitanut elatusmaksuasiaa kuntoon. 

Vierailija
17/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan ollut isänpäivää..Isänpäivää alettiin viettää 1970-luvulla.Isä kuoli 1966.

Vierailija
18/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä on kuollut, lapseni on tehnyt koulussa kortin esim enolleen. Tekee kortin kuin muutkin, muttei isälleen.

Vierailija
19/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä tapa sekä lapsiluvun lisääntymiseen, että isänpääivän ja lastenhoidon järjestämisen ratkaisemisekis on seuraava.

Lapsia tekevät ne jotka niitä haluaa tehdä, ja heille maksetaan siitä.

Sen jälkeen kaikki lapset kaksivuotiaasta alkaen laitetaan hoivakotiin, jossa lapsia hoidetaan järkevin kasvatus& koulutusmetodein aikuisikään saakka.

Lapset sosiaalistuvat, kouluttautuvat ja oppivat monipuolisia taitoja teoriassa ja käytännössä.

Lapsen synnyttänyt voi jatkaa ja tehdä niitä ”ihania” vauvoja ja hoitaa heitä niin paljon kuin ehtii tekemään, mutta vain lapsen kaksi vuotis syntymäpäivään saakka.

Tässä on myls se etu, että ne vanhemmat ja naiset, jotka valittavat sitä sun tätä, etteimehdi ja rahaa menee niin paljon kaikkeen, he pääsevät nyt sitten vapaasti kulkemaan, harrastamaan ja matkailemaan, heidä lapsensa on hyvässä hoidossa muiden samanikäisten lasten kanssa.

Vierailija
20/25 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on isä. Ei ole isättömiä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi