Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuren ikäeron suhteet

Vierailija
14.11.2021 |

Ei tämän näin pitänyt mennä, mutta halua laittaa hynttyyt yhteen itseäni 20v vanhemman miehen kanssa. En ole kenenkään kanssa ollut näin onnellinen. Tuntuu vain oikealta.

Minulla on vähemmän ikäeroa hänen lasten kanssa kuin hänen kanssaan ja hänellä vielä vähemmän minun vanhempiini.

En osaa sanoa miten läheiset suhtautuu, toisaalta ei minua haittaa voin elää omassa kuplassa välittämättä muiden mielipiteistä muuten, mutta ainoastaan miehen lasten suhtautuminen vaikuttaa. En tiedä voinko elää onnellisena jos he eivät hyväksyisi suhdetta. Tuntuisi että pilaan miehen suhteen omiin lapsiinsa ja harkitsisin eroa.

Päätökseni jo olen tehnyt. Haluan olla hänen kanssaan. Meni sitten syteen tai saveen.
Kaipa haluan silti kuulla suurien ikäerojen suhteissa olevien kokemuksia, kun tämän aloituksen tein.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa ikäero alkaa näkymään ikävällä tavalla, kun toinen pappaantuu ja tulee kärttyisäksi, eikä jaksa enää mitään. Itse seurustelin vuosia sitten 20v vanhemman miehen kanssa. Aluksi meni hyvin, mutta miehen ikääntyessä en halunnut häntä enää fyysisesti ja kaiken lisäksi oli minusta erittäin mustasukkainen. En suosittele yhteenmuuttoa. Nyt olen onnellinen ikäiseni miehen kanssa

Kuinkahan kauan. Todennäköisyys on teitä vastaan. 

Emme usko sinua. Olet vain agendaa pitävä vanhempi nainen.

Totuus satuttaa papparaiselle

Totuus ei koskaan satuta. Totuus on vain totuus. Sinulla täsää on ongelma - ongelma muiden ihmisten parisuhteista.

Sääliä nämä suuren ikäeron suhteet aiheuttaa. Myös vahingoniloa, koska eivät kauan kestä.

Vierailija
42/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa ikäero alkaa näkymään ikävällä tavalla, kun toinen pappaantuu ja tulee kärttyisäksi, eikä jaksa enää mitään. Itse seurustelin vuosia sitten 20v vanhemman miehen kanssa. Aluksi meni hyvin, mutta miehen ikääntyessä en halunnut häntä enää fyysisesti ja kaiken lisäksi oli minusta erittäin mustasukkainen. En suosittele yhteenmuuttoa. Nyt olen onnellinen ikäiseni miehen kanssa

Totuus ei koskaan satuta. Totuus on vain totuus. Sinulla täsää on ongelma - ongelma muiden ihmisten parisuhteista.

Sääliä nämä suuren ikäeron suhteet aiheuttaa. Myös vahingoniloa, koska eivät kauan kestä.

Vain sairaissa ja samoilla ihmisillä, joille suhde ulkomaalaisenkin kanssa on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ymmärtävät kyllä myöhemmin, että ovat saaneet isälleen vanhuuden turvan. Tätä ei heti ajattele siinä shokissa, kun joudutaan hahmottamaan isukki hieman narsistiseksi (mikäli teillä on edes kyseessä ns. trophy wife -ilmiöstä, on muitakin kuvioita toki). Monet myöhäiskeski-ikäiset ovat todenneet, että ihanaa kun äitipuoli hoitaa vanhainkotiasiat sekä vaipanvaihdon. Sinun kannattaa ehkä markkinoida aktiivisesti tätä näkökulmaa. Muutenhan tuo suhtautuminen riippuu pitkälti siitä, onko entinen vaimo jätetty julmasti ja "vaihdettu nuorempaan". Jos kaikki meni eettisesti, sinulla ei ole huolta. Jos mukana oli takanapäin vetvoilua ja venkoilua, välisi tuskin tulevat koskaan olemaan lapsiin lämpimät. Itse suostuisin hädin tuskin samaan tilaan isäni kanssa tuollaisen jälkeen, saati sitten puhuisi hänen uudelle naiselleen mitään. Mutta miksi toisaalta sinun pitäisikään olla heille läheinen? Ota siis realiteetit tiukasti huomioon. 

Tuossa vaiheessa voi ottaa eron ja puolet omaisuudesta.

Vierailija
44/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa verorahoista maksetaan eläkeläisten hoitokodeista 5 miljardia ja tuo summa nousee 10 miljardiin, asiasta tuli ohjelma.

Työttömät eivät voi hoitaa vanhempiaan, koska se vaatisi auton ja rahaa bensaan. No, kodinhoitajat hoitaa.

Vierailija
45/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa verorahoista maksetaan eläkeläisten hoitokodeista 5 miljardia ja tuo summa nousee 10 miljardiin, asiasta tuli ohjelma.

Työttömät eivät voi hoitaa vanhempiaan, koska se vaatisi auton ja rahaa bensaan. No, kodinhoitajat hoitaa.

Työttömät joutuvat katsomaan telkkaria ja lepäilemään, kun kodinhoitajat juoksevat.

Lisää vaan leikkauksia työttömyystukeen niin ei tarvitse huolehtia kuin itsestä ja omasta kodista.

Vierailija
46/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minussa sääliä aiheuttavat kaltaisesi kapeakatseiset ja katkerat ihmiset.

Vierailija
47/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen vaikka kolmekymppisenä alkaa suhteeseen viisikymppisen miehen kanssa, niin eipä sitä itsekään mikään hehkeä tyttönen ole enää silloin kuin se mies on "pappautunut". Ne omanikäiset miehet katselevat silloin nuorempia.

Vierailija
48/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen vaikka kolmekymppisenä alkaa suhteeseen viisikymppisen miehen kanssa, niin eipä sitä itsekään mikään hehkeä tyttönen ole enää silloin kuin se mies on "pappautunut". Ne omanikäiset miehet katselevat silloin nuorempia.

Viisikymppinen pappautuu parissa vuodessa.

Vierailija
49/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä ap: een itsensä ikää sekä elämänhaaveita. Joko tiedät, että haluatko itse lapsia, avioliiton tai millaisen uran? Ikäero tuntuu eri-ikäisinä vähän erilaiselta. 

Jos olet vielä noin parikymppinen ja puolisosi on 40 vuotias, teidän on hyvä ennakkoon keskustella toiveistasi. Jos lapset ovat haaveesi, puolisosi saattaa olla vielä sitä mieltä, että ehkä iltatähtönen voisi olla mukana. Toisaalta kerrot lasten olevan about täysi-ikäisiä, joten 40-50 vuotias voisi mies iältään olla. 

Jos hän on pesueensa juuri saanut maailmalle ja todennäköisesti eronnut jo kerran, voi olla ettei perhehaaveet ole enää hänelle ajankohtaiset, joten seuraavan 10 vuoden aikana tulee se itsellesi hyvinkin ajankohtaiseksi. Olisi ikävää, että eronne tielle tuolloin tulisi erilaiset perhehaaveet. 

Ihastuminen on ihanaa, mutta siitä kyllä selviää, jos keskustelunne päätteeksi huomaatte, ettei haaveenne ole tulevaisuudesta enää samankaltaiset. Mieti, mitä itse tulevaisuudeltasi haluat? Jos se on vain ura ja ihana puoliso, jonka kanssa voitte toteuttaa elämäänne ja haaveitanne, voi vanhempi mies olla hyväkin vaihtoehto ;) Ainakin hän on yleisemmin huomattavasti parempi keskustelija kuin miehet parikymppisenä vielä ovat :D Tsemppiä!

Vierailija
50/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäerot ovat nykyään ihan tavanomaisia. Valtion päämiehelläkin on noin 30 vuotta nuorempi rouva ja SDP:n ryhmäpuheenjohtajalla taitaa rouva olla yli 20 vuotta kypsempi! Tuli vielä mieleen SDP:n entinen puheenjohtajakin, Paavon vaimo on nuorempi kuin tyttärensä!

Vierailija
51/51 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä ap: een itsensä ikää sekä elämänhaaveita. Joko tiedät, että haluatko itse lapsia, avioliiton tai millaisen uran? Ikäero tuntuu eri-ikäisinä vähän erilaiselta. 

Jos olet vielä noin parikymppinen ja puolisosi on 40 vuotias, teidän on hyvä ennakkoon keskustella toiveistasi. Jos lapset ovat haaveesi, puolisosi saattaa olla vielä sitä mieltä, että ehkä iltatähtönen voisi olla mukana. Toisaalta kerrot lasten olevan about täysi-ikäisiä, joten 40-50 vuotias voisi mies iältään olla. 

Jos hän on pesueensa juuri saanut maailmalle ja todennäköisesti eronnut jo kerran, voi olla ettei perhehaaveet ole enää hänelle ajankohtaiset, joten seuraavan 10 vuoden aikana tulee se itsellesi hyvinkin ajankohtaiseksi. Olisi ikävää, että eronne tielle tuolloin tulisi erilaiset perhehaaveet. 

Ihastuminen on ihanaa, mutta siitä kyllä selviää, jos keskustelunne päätteeksi huomaatte, ettei haaveenne ole tulevaisuudesta enää samankaltaiset. Mieti, mitä itse tulevaisuudeltasi haluat? Jos se on vain ura ja ihana puoliso, jonka kanssa voitte toteuttaa elämäänne ja haaveitanne, voi vanhempi mies olla hyväkin vaihtoehto ;) Ainakin hän on yleisemmin huomattavasti parempi keskustelija kuin miehet parikymppisenä vielä ovat :D Tsemppiä!

Olen 30 tienoilla , omat lapset jo tehty. Tosin tullut vähän vauvakuumetta varmaan biologisen kellon aiheuttamaa. Mutta olen ajatellut vaieta siittä, koska pelkään että mies saattaisi suostuakkin lapsen tekoon, ja järjellä ajatellen vaikka jätän miehen iän pois, minulla on jo ihanat lapset jotka tarvitsevat huomiotani mitä en vauvan kanssa heille niin paljoa voisi antaa. Ja jos tulee ero niin sitten on kahteen suuntaan sovittavana lasten asioita. Kaksi lasta on siis ihan riittävästi. Maltan odottaa josko omat lapset sitten aikanaan lapsenlapsia soisi joita saisin hoitaa ja hemmotella.

Olemme molemmat hyvin perhekeskeisiä. Ja muutenkin samanoloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi