Minua käy sääliksi Harry Potter-kirjojen Severus Kalkaros :-( .
Hän oli kiltti mies joka oli rakastunut Lily Evansiin mutta ei saanut tältä vastakaikua koska Lily valitsi jännän miehen James Potterin joka esim. kiusasi Severusta koulussa ja Lily meni Jamesin kanssa naimisiin ja hänestä tuli Lily Potter. Sitten Lily kuoli mutta Severus ei koskaan lakannut rakastamasta häntä vaikka menetti tämän Jamesille ja Lily kuolikin. Ei ihme, että Severus vihasi Harrya, koska hän oli Severukselle elävä muistutus siitä, että Lily valitsi Severuksen sijaan toisen miehen sen sijaan että olisi valinnut Severuksen ja olisi synnyttänyt tälle pojan. Kyllä Lillyn olisi pitänyt valita Severus jolloin hänestä olisi tullut nimeltään Lily Kalkaros (alkukielellä Severus Snape) ja heidän pojastaan olisi tullut Harry Severus Kalkaros (alkukielellä Harry Severus Snape) sen sijaan, että hänestä tuli Harry James Potter. Harry olisi sitten Severuksen poikana lajiteltu Luihuiseen ja Lilykin olisi Severuksen vaimona saanut varmasti elää niin että Harrylla olisi ollut isä ja äiti sen sijaan että hän joutui elämään tätinsä vastenmielisen perheen kanssa.
Kommentit (92)
Ai Lily Kalkaros ois alkukielellä Severus Snape?
Tää on ihan klassikko.. ai että tulee yläasteajat mieleen.. Vanhat hyvät ajat.
Niinhän se on, naisille ei kelpaa me kiltit miehet vaan toisia törkeästi kohtelevat kiusaajat eli jännät miehet. Heidän kanssaan naiset pariutuvat, ei meidän kilttien miesten kanssa. Ja sitten ihmetellään, että mistä se parisuhdeväkivalta johtuu jossa useimmissa tapauksissa uhri on nainen ja tekijä on mies.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se Severus oli muka kiltti? James toki oli koulukiusaaja ja kohteli Severusta huonosti mutta James kasvoi ja kehittyi ja ymmärtääkseni hänestä tuli ihan hyvä tyyppi, joka ei kaveeranut kuolosyöjien kanssa eikä kutsunut muita kuraverisiksi.
Severus oli kiltti vain Lilylle eikä aina hänellekään (kutsui kuraveriseksi). Hän kehitteli arveluttavia taikoja muiden vahingoittamiseen, oli katkera ja vihainen ja erittäin luihu ja epärehellinen niin nuorena kuin myös vanhana ja hän kohteli aikuisena miehenä 11-vuotista lasta erittäin epäreilusti ja ilkeästi.
Hän myös halusi pelastaa vain Lilyn, hänen puolestasn V. olisi saanut tappaa Harryn.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se Severus oli muka kiltti? James toki oli koulukiusaaja ja kohteli Severusta huonosti mutta James kasvoi ja kehittyi ja ymmärtääkseni hänestä tuli ihan hyvä tyyppi, joka ei kaveeranut kuolosyöjien kanssa eikä kutsunut muita kuraverisiksi.
Severus oli kiltti vain Lilylle eikä aina hänellekään (kutsui kuraveriseksi). Hän kehitteli arveluttavia taikoja muiden vahingoittamiseen, oli katkera ja vihainen ja erittäin luihu ja epärehellinen niin nuorena kuin myös vanhana ja hän kohteli aikuisena miehenä 11-vuotista lasta erittäin epäreilusti ja ilkeästi.
"oli koulukiusaaja ... mutta"
lopetin lukemisen tähän. Vain koulukiusaaja voi puolustella toista koulukiusaajaa. Kerran koulukiusaaja = aina koulukiusaaja.
Harrystä tuli kilttis vaikka isä oli jännis. Traagista.
Kuka yli 10-vuotias lukee Harry Pottereita?
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin. Itse tein virheen että lainasin suomennetun version. En päässyt paljon alkua pidemmälle. Voisi joskus kokeilla englanninkielistä teotsta lomalukemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä, 65v
Mua on itkettänyt ihan näihin päiviin saakka Sirius Mustan kohtalo. Oli lempparini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin. Itse tein virheen että lainasin suomennetun version. En päässyt paljon alkua pidemmälle. Voisi joskus kokeilla englanninkielistä teotsta lomalukemiseksi.
Mikähän siinä Viisasten kivessä monilla niin tökkii että sen luettua ei muut enää kiinnosta. Loppupää on jo paljon synkempää.
Mitä mieltä te olette muuten Voldemortista: oliko hän syntyjään paha, vai johtuiko hänen pahuutensa siitä, että hän joutui kasvamaan orpokodissa ilman vanhempiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua on itkettänyt ihan näihin päiviin saakka Sirius Mustan kohtalo. Oli lempparini.
Taitaa olla menkat tulossa, kun mun silmät kostui jo kun luin kommenttisi :D
Mun mielestä Lily jollain tapaa rakastikin Severusta, mutta lähti silti Jamesin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä te olette muuten Voldemortista: oliko hän syntyjään paha, vai johtuiko hänen pahuutensa siitä, että hän joutui kasvamaan orpokodissa ilman vanhempiaan?
Mun mielestä ei voida vielä puhua pahuudesta siinä kohtaa kun hän oli lapsi ja teini. Orpokotiaika varmasti toi osaltansa katkeruutta ja on vahvasti taustalla Voldemortin pahuuteen, mutta se varsinainen pahuus on tullut vasta horcruxien luomisen ja sielun sirpaloitumisen myötä. Sitä ennen puhuisin ehkä (sairaalloisesta) kunnian- ja vallanhimosta, jota seurasi tietynlainen suurudenhulluus ja sitten oltiinkin jo liian syvällä siinä suossa.
Tom oli pidetty, fiksu ja kunnioitettu oppilas niin oppilaiden kuin opettajien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Snape suosi oman tuvansa oppilaita ja suorastaan kiusasi muita. Esimerkiksi Nevillen suurin pelko oli Snape. Snape oli myös valmis luovuttamaan viattoman miehen Ankeuttajille. Oon niin iloinen, ettei Snape koskaan saanut Lilyä. Toki James oli koulukiusaaja, mutta hän ilmeisesti paransi tapojansa ja Lilyn vaatimuksesta oli valmis selvittämään asioita Sanpen kaa.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä taisi olla jonkinlainen geneettinen taipumus pahuuteen, äidinpuoleisen sukunsa sisäsiittoisuuden johdosta.
Ei Kalkaros kyllä itsekään ollut täysin viaton Kelmejä kohtaan. Hänellä oli mm. pakkomielle Remuksesta ja heidän vakoilustaan, ja hän liikkui tulevien kuolonsyöjien kanssa. Eikös Dumbledore sanonutkin, että Jamesin ja Kalkaroksen suhde oli jokseenkin samanlainen kuin Harryn ja Dracon?
Ja kyllä Voldemort oli paha jo lapsena ja teininä. Ainakin ne teot, mitä hänen mainittiin tuolloin tehneen, vaikuttivat minusta aika pahoilta.
Niinpä :/ James Potter oli kiusaaja.
-luihuinen N28