Mies ei päästä minua aina suihkuun, kun haluaisin
Samaa ongelmaa on jatkunut vuosien ajan. Hän valittaa lähes joka kerta suihkussa käymisestäni, vaikka kävisin vain viiden minuutin pikasuihkussa, enkä edes pesisi erittäin pitkiä hiuksiani (joiden pesuun menee noin varttitunti). Lisäksi hän yleensä alkaa suihkussa oloni ajan "hoitaa" lapsia siten, että palattuani suihkusta asunnossa on täysi kaaos.
Olin esim. noin parikymmentä minuuttia sitten menossa suihkuun ja olisin pessyt hiukseni (pesen ne nykyisin vain noin kerran viikossa miehen valittamisen takia). Taapero oli leikkimässä rauhassa makuuhuoneessa, johon suihkunurkkauksesta on suora näkyvyys. Juuri riisuttuani vaatteet ja kun olin astumaisillani suihkunurkkaukseen, mies tulikin huoneeseen ja nappasi lapsen syliinsä sekä päästi esikoisen sotkemaan taaperon puuha-aluetta. Kysyin, miksi ei voinut antaa lapsen leikkiä rauhassa, hän totesi, että saa tulla katsomaan lastaan, milloin haluaa. Sovimme sitten, että puen takaisin vaatteet päälleni ja menen sitten maanantaina (tai hyvällä tuurilla huomenna) suihkuun.
Muutenkin mun pitää aina kysyä lupa ennen kuin saan mennä peseytymään, sillä asunto on miehen nimissä ja hän pelkää vedenkulutuksen nousua. Olen katkera. Taas hän pilasi suihkuhetkeni. Hän vieläpä tietää, että suihkussa käyminen on suurimpia arjen nautintojani nyt, kun olen ollut vanhempainvapailla. Ahdistaa!!!
Kommentit (52)
Lopeta luvan kysyminen. Mene pesulle kun koet tarvitsevasi peseytymistä. Laita kylppärin ovi lukkoon ja anna miehen hoitaa lapsia sillä aikaa. Jos kiusalla kämppä on sitten kaaoksessa kun tulet suihkusta, voit siivota, jos et koe pystyväsi antamaan miehen aikaansaamien sotkujen olla. Siivosit tai et, saat tällä tavalla joka tapauksessa käydä suihkussa rauhassa. Oletko muuten harkinnut eroamista noin ikävästä miehestä?
Sietämätöntä ei-oikeutettua vallankäyttöä ja vapaudenriistoa.
Tai noh, on siitä on reilusti yli tunti - huomasin nyt, kun katsoin kelloa. Kun siis jänkättiin taas melkein tunti aiheesta miehen kanssa näin lauantain iloksi.
Miehesi on päästään vialla!! Herää nyt nainen!!
Mee yksin uimahalliin suihkuttelemaan sielun kyllyydestä. Tuuppaa lapset miehelle siksi aikaa.
Järkyttävää. Alistut tuollaiseen? Ei vaikuta tervepäiseltä mieheltä.
Kontrolloiko hän sinua ja elämääsi muullakin tavoin?
Mene suihkuun vasta kun lapset nukkuu? Tai ehkä sun mies siinä tapauksessa herättäisi lapset :D Oikeasti, tuo on aika sairasta käytöstä mieheltäsi. Onkohan oikea syy se, että on sairaalloisen pihi vai mikä? Kyllä ihmisen pitäisi joka päivä saada peseytyä, jos niin haluaa. Kuinka usein miehesi käy suihkussa?
Minunkin mies saattaa nurista pitkistä suihkuista ja veden käytöstä(vesivaraaja), mutta ei kyllä koskaan ole kieltänyt suihkussa käymistä. Oikeasti tuo ei taida olla ihan tervettä enää mieheltäsi vaan lähinnä sairaalloista alistamista?? :(
Mene suihkuun, ole siellä tasan niin kauan kuin on tarvis. Pois tultuasi sano miehelle että korjaa lasten jäljet. Älä korjaa niitä, äläkä ala kinata miehen kanssa. Jätä ne lasten sotkut vaan siivoamatta ja sano järkähtämättä että se on miehen homma kun ei kerran vahtinut lapsia kunnolla. Anna niiden sotkujen olla vaikka viikon. Mene suihkuun joka kerta vaikka ukko sanois mitä. Kyllä se pian oppii, kun et yksinkertaisesti anna mitään periksi. Ei se kauan jaksa yksin riidellä, eikä siivota lasten jälkiä. Ole kuin et kuulis sitä valitusta, sama sotkujen kanssa. Anna miehen hoitaa. Älä korvaa lotkauta, korkeintaan sanot että mä menen nyt suihkuun, hoida sinä lapset. Ja mene, pistä ovi lukkoon ja nauti.
Mä menisin suihkuun miehestä huolimatta. En vain kiinnittäisi huomiota sen spedeilyihin suihkutuokion aikana ja kävisin suihkussa sen mitä normaalit ihmiset käyvät. Saa maistaa omaa lääkettään. Vesi ei ole niin kallista etteikö suihkussa voisi käydä, koska haisevana ei ole kivaa.
Kuinka kauhean pitkät on hiukset, joiden pesun menee 15 min? 55 metriä?
Liian pitkät hiukset on aina rumat.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:53"]
[/quote]
Tätä kommenttiahan tässä haettiin, eikös?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:53"]
[/quote]
Ja pihlajanmarjat on happamia, sanoi kettu.
Onko sun hiukset lattiian asti kun pesu kestää niin kauan? Kannattaisko lyhentää?
Mut suihkuttele silloin kun haluat, mitä se ukolle kuuluu
Ei oo todellista! Käy suihkussa sillon kun mies ei ole kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:47"]
Ei kai se aina kotona ole? Mee, ku se on pois. Vartti hiustenpesuun on liilkaa, mulla menee minuutti ja myös erittäin pitkät hiukset.
[/quote]
Minuutti? Minulla on lantioon saakka ulottuvat suomalaiseksi erittäin paksut hiukset ja niiden kostuttamiseen menee pari minuuttia, vaahdottamiseen ehkä noin minuutti, huuhteluun nelisen minuuttia, hoitoaineen laittamiseen puoli minuuttia ja lopulliseen huuhteluun noin viitisen minuuttia = yhteensä 12,5 minuuttia. Lisäksi kun saippuoin ja huuhtelen (ja joskus kuorin) vartaloni, niin siihen menee pari minuuttia, joskus enemmänkin. Toisin sanoen noin viisitoista minuuttia on hyvä arvio silloin, kun pesen hiukseni. Ilman hiusten pesua voin käydä suihkussa 2-3 minuutissa.
Mieheltä täytyy kysyä lupa myös silloin, kun pesen lapset, tosin heidän osalta mies ei rajoita suihku- tai kylpyaikaa tai vedenkulutusta. Se ainoa "ongelma" olen minä, vaikka suljen hanan aina siksi aikaa, kun saippuoin tai levitän shampoota/hoitoainetta hiuksiini. Olen tässä vakaasti harkinnut, että leikkautan hiuksistani ainakin 30 cm pois, niin se hieman helpottaa ja lyhentää sitä pesua - tosin en miehen pihiyden ja kontrollintarpeen (=vedenkulutus häiritsee) takia haluaisi kokonaan luopua pitkistä hiuksistani.
T. Ap