Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttarit ja vauva

Vierailija
31.01.2015 |

Läheisellä ystävälläni on polttarit vauvani ollessa 3,5 kk ikäinen. Vauva on täysimetyksellä, enkä haluaisi edes tarjota pulloa. Päivän ohjelmassa on varmasti rauhallisempuakin hetkiä kuten piknikkiä tai ruokailua ravintolassa, joten pohdin olisiko kohteliainta piipahtaa hetkeksi vauvan kanssa paikalle vai jättää kokonaan väliin... Kovasti haluaisin käydä paikalla, mutta tiedän myös että noin pienestä en pysty olemaan erossa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen "ystävä", joka ei ymmärrä että vastikään synnyttäneenä käyt polttareissa vauvan kanssa (ylläri!), ei ole mielestäni minkäänlaisen ystävyyden arvoinen.

Vierailija
22/57 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: noilla spekseillä jättäisin menemättä polttareihin tai sitten isä tulee mukaasi ja voit syöttää vauvan vaikka autossa aina välillä.

Olen jättänyt kolmekuisen vauvan isälle hoitoon päiväksi ja ei ollut mitään ongelmaa vauvalla tai äidillä ;) en usko että tilanne olisi kahden kuuluden kohdalla ollut erilainen. Vauva söi pulloa ja rintaa ja osasi vaihtaa ihan lennosta. Pullotutteja ja tutteja on monenmallisia, meidän vauva on ronkeli tuteista, vain tietty malli kelpaa. Pullotuteista on kaikki tähän mennessä käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät ole huolineet imetysaikana pulloa minulta mutta mieheltäni kyllä ja korvike on mennyt jopa paremmin kuin pumpattu lämmitetty maito saati sitten pakastettu. Maitoa voi myös hörpyttää jos ei halua pullosta antaa. Kun lapseni lopettivat imetyksen 6-7kk iässä annoin korvikkeen nokkapullosta, halusivat korvikkeen jääkaappi kylmänä ja kestihän se hetken ennen kuin asian ymmärsin... Polttareihin osallistumisesta päätät sinä miehesi ja ystäväsi kanssa koska teitähän asia koskee:-)

Vierailija
24/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama tilanne samanikäisen vauvan kanssa. Mä en mennyt koska olisin joutunut maksamaan sen saman 50€ minkä muukin poppoo, vaikka olisin vaan piipahtanut. Vauva täysimetyksellä eikä huolinut pulloa.

Vierailija
25/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä piipahtaisin just vaikka silloin paikalla kun seurue pysähtyy syömään johonkin. Törkeää olisi tuollaisesta rokottaa koko päivän kustannuksia kuten 2:n tapauksessa.

Vierailija
26/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?

Vierailija
27/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ilman vauvaa voi pikaisesti pyörähtää paikalla niin älä mene.

Vierailija
28/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että änkisit vauvan kanssa ravintolaan syömään?!?? Kiva tunnelman lätistäjä. Jos sulla,on mahdollisuus poiketa niin miksi et jätä vauvaa isälle pariksi tunniksi?

Vierailija
29/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
No ei se ole mikään automaatio että joskus saa pullosta (pumpattua äm tai korviketta), etenkin jos vauva on jo puolivuotias ja siihen asti imenyt rinnasta mallikkaasti. Toiset toki ovat herkempiä, mutta esimerkiksi omani sai korviketta parin päivän ajan ärhäkän rintatulehduksen vuoksi (maidontulo tyrehtyi hetkeksi lähes kokonaan) kun vauva oli alle 3kk ja ihan yhtä hyvin söi rinnasta sen jälkeen - ja syö vieläkin, on nyt 10kk.

Vierailija
30/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
No ei se ole mikään automaatio että joskus saa pullosta (pumpattua äm tai korviketta), etenkin jos vauva on jo puolivuotias ja siihen asti imenyt rinnasta mallikkaasti. Toiset toki ovat herkempiä, mutta esimerkiksi omani sai korviketta parin päivän ajan ärhäkän rintatulehduksen vuoksi (maidontulo tyrehtyi hetkeksi lähes kokonaan) kun vauva oli alle 3kk ja ihan yhtä hyvin söi rinnasta sen jälkeen - ja syö vieläkin, on nyt 10kk.
[/quote]

No mun pitää joka tapauksessa tyhjentää rinnat mutta rintapumpulla en saa mitään oikein tulemaan :/ kokeiltu on monta kertaa. eli vinkkejä miten hoidan vauvan syötöt ja polttarit? Toisekseen en aijo 6 kk ikäisestä yötä olla erossa. mutta morsian tuskin ymmärtää miksi en kun lapseton vielä on.. hankala tilanne..

Vierailija
31/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
[/quote]

No mun pitää joka tapauksessa tyhjentää rinnat mutta rintapumpulla en saa mitään oikein tulemaan :/ kokeiltu on monta kertaa. eli vinkkejä miten hoidan vauvan syötöt ja polttarit? Toisekseen en aijo 6 kk ikäisestä yötä olla erossa. mutta morsian tuskin ymmärtää miksi en kun lapseton vielä on.. hankala tilanne..
[/quote]

Miksi olet lupautunut kaasoksi, jos sua ei kiinnosta hänen polttarit yms?

Vierailija
32/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pysty paria tuntia olemaan erossa vauvasta? Syötät sille ennen kuin lähdet ja sitten vaikka sen jälkeen, jätä lapsi isälle. Tai vastaavasti pumppaat maitoa pulloon siksi ajaksi varalle, jos lapsi tulee nälkäiseksi.

Älä nyt polttareihin lasta vie, harvoin tahdotaan rääkyviä lapsia seurueeseen.

Vierailija
33/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Miksi ei ymmärtäisi? Omat polttarini ovat kun lapsi on max. 7kk ja olen sanonut LAPSETTOMILLE kaasoilleni etten aio juoda enkä olla yötä erossa vauvasta. Hyvin ymmärsivät.

Vierailija
34/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauduin kaasoksi jo ennen kuin tulin raskaaksi. Ja en sanonut että mua ei kiinnosta polttarit, mutta en aijo olla kokonaista viikonloppua myöskään lapsestani erossa koska on vielä niin pieni/imetyksen takia/koska tissit pitää jokatapauksessa tyhjentää

Vierailija
35/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"]

Ai että änkisit vauvan kanssa ravintolaan syömään?!?? Kiva tunnelman lätistäjä. Jos sulla,on mahdollisuus poiketa niin miksi et jätä vauvaa isälle pariksi tunniksi?

[/quote]

Löyhässä on tunnelma jos se siitä lässähtää, että joku käy paikalla vauvan kanssa. Pikkuinen vauva on helppo ravintolakävijä, nukkuu kaukalossa/vaunuissa tai tillottaa sylissä kun äiti seurustelee ystävien kanssa hetken.

Vierailija
36/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun polttarit on kun vauva n. 2kk. Ajattelin että pärjää päivän isän kanssa, vaikka muutoin olisi täysimetyksellä. Vai elänkö harhakuvitelmissa kun eka lapsi kyseessä? Kyse olisi nimenomaan päivästä, sisältäen jtn hemmottelua ja ruokaa, ei alkoholia ja illaksi kotiin.

Vierailija
37/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Miksi ei ymmärtäisi? Omat polttarini ovat kun lapsi on max. 7kk ja olen sanonut LAPSETTOMILLE kaasoilleni etten aio juoda enkä olla yötä erossa vauvasta. Hyvin ymmärsivät.
[/quote]

No mutta ne onkin sun omat polttarit. Mä sain kommenttia että morsian ei halua että vauvat sitten pilaavat hänen päiväänsä.. ja tosiaan olen yksi kaasoista eli pitäs hoitaa polttarit ja vauvan syöminen :/

Vierailija
38/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mutta ne onkin sun omat polttarit. Mä sain kommenttia että morsian ei halua että vauvat sitten pilaavat hänen päiväänsä.. ja tosiaan olen yksi kaasoista eli pitäs hoitaa polttarit ja vauvan syöminen :/
[/quote]

En mäkään haluaisi omaani/muiden omaa lasta joukkoon, mutta ymmärtää varmasti yöksi kotia menon.

Vierailija
39/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:03"]

Lupauduin kaasoksi jo ennen kuin tulin raskaaksi. Ja en sanonut että mua ei kiinnosta polttarit, mutta en aijo olla kokonaista viikonloppua myöskään lapsestani erossa koska on vielä niin pieni/imetyksen takia/koska tissit pitää jokatapauksessa tyhjentää

[/quote]

Miksi sinun pitää olla koko viikonloppu lapsestasi erossa? Etkö juuri puhunut pelkästään esim. ravintolaan menosta, mikä on vain pari tuntia? 

Vierailija
40/57 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:41"]Mä oon kaasona ens kesänä kaverini häissä. Vauva sillon 6 kk. On tällä hetkellä täysimetyksellä ja yritän imettää vuoden ikään asti. Polttarit on kerran elämässä (toivottavasti ainakin), mutta en haluaisi kuitenkaan vauvan hyvinvointia ja imetystä pilata niiden takia :/ Vinkkejä mitä teen?
[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Morsiammen toivottavasti ainoat polttarit ja hääpäivä, niin itse ainakin jättäytyisin kaason tehtävistä pois mikäli olisi vauvan kanssa oltava koko ajan. Kyllä ainaki minä toivoisin morsiamena, että kaaso haluaisi järjestää minulle kunnon polttarit ja olisi apuna mikäli vaikka häissä mekko repeäisi myöhään illalla.