Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko äidin uusi mies olla lapsille isä vaikka lapsilla on oikeakin isä?

Tetrius
13.11.2021 |

Mua joskus ärsyttää kun ex vaimon uusi mies on olevinaan isä lapsilleni vaikka heillä on mut elämässään ja tosi tiiviisti. Taaskin pitää jakaa isänpäivä vaikka mun mielestä se kuulisi kokonaan mulle eli sille oikealle isälle.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisellä voi olla useampia isähahmoja elämässään.

Vierailija
2/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi äidin uudelle miehelle on isäpuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on vain yksi isä.

Vierailija
4/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla isähahmo, mutta ei korvaa isää ellei isä ole aivan kelvoton.

Ei se ole sinulta pois että lapsilla on useampi välittävä aikuinen ympärillään ja lapsille olet aina ainoa isä.

Äitienpäivästä ja isänpäivästä voi toki aina pyrkiä sopimaan, että olisivat äidin isän juhlapäiviä mutta ainahan ei neuvottelut valitetettavasti onnistu.

Vierailija
5/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä, ettei exvaimosi mies ole lastesi isä. Ymmärrän täysin että ärsyttää. Mutta käyttäydy kuitenkin sivistyneesti lastesi vuoksi, jookos.

Vierailija
6/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se on aisuri ja lompakko.

Vierailija
7/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi noin kuitenkin, entä jos siellä olisi mies joka kohtelisi lapsiasi huonosti tai välinpitämättömästi?

Niitäkin riittää.

Vierailija
8/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla. Äidin uusi mies voi olla korkeintaan isäpuoli. Fiksu aikuinen ei edes yritä olla puolisonsa lapsille isä tai äiti, vaan on ihan vain äidin/isän puoliso. Turvallinen aikuinen lapsen elämässä, mutta ei koskaan sama kuin äiti tai isä. Poislukien tapaukset, joissa biologinen vanhempi ei ole mukana lapsen elämässä. 

Vierailija
9/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Yhden ystävän uusi mies on ollut hänen kahdelle lapselleen miljoona kertaa parempi isä kuin se biologinen isä, joka putosi pulloon lasten ollessa parivuotiaita eikä ikinä noussut sieltä pois. 

Biologista isää ei edes kiinnostanut viettää lasten kanssa yhteisiä lomia ja viikonloppuja yms., teki ohareita kun olisi pitänyt hakea lapset. Alkoholi kiinnosti enemmän (sen vuoksi erokin oli tullut). 

Nyt molemmat lapset ovat jo täysi-ikäisiä eikä heitä ole pitkiin aikoihin kiinnostanut viettää aikaa kyseisen herran kanssa. Onneksi sentään isäpuoli on toiminut oikeana vanhempana ja antanut positiivisempaa miehen mallia.

Vierailija
10/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on vain yksi isä! Hyvää miestenpäivää kaikille 14.11. 21. eli isäin päivää.

Vierailija
11/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isiä voi olla useampia sen lisäksi voi olla että päivän saa tai joutuu jakamaan myös vaarien kanssa.

Vierailija
12/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos lapsi tykkää isäpuolesta eikä tykkää oikeasta biologisesta isästään. Oikea isä on juuri se mistä lapsi tykkää ja luottaa siihen. 

Vierailija
13/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ex-miniä yritti tuota, että poikani olisi isä hänen ekan liiton lapselle. Poikani puhalsi pelin poikki ja vaati, että lapsen oikealla isällä on oikeudet ja vastuu. Onneksi poikani ei tuon naisen kanssa saanut lapsia ja löysi oikean vaimon, jolla ei ole ä. päriä helmoissaan.

Vierailija
14/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se isänpäivä kuuluu vain sinulle.

Vierailija
15/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ex-miniä yritti tuota, että poikani olisi isä hänen ekan liiton lapselle. Poikani puhalsi pelin poikki ja vaati, että lapsen oikealla isällä on oikeudet ja vastuu. Onneksi poikani ei tuon naisen kanssa saanut lapsia ja löysi oikean vaimon, jolla ei ole ä. päriä helmoissaan.

"Ekan liiton lapsi" ei ole mainitsemasi "ä. pärä".

Vierailija
16/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä lopettaa kaikki, nyt kunnon kännit ja narua kaulaan, T: hylätty isä42

Vierailija
17/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isähahmoja voi olla useita, loppupelissähän lapsi itse määrittelee sen kenet (kaikki) kokee isäkseen. Aina se bioisä ei tunnu isältä ollenkaan.

Mä olen eronnut ja kyllä meillä isänpäivän aamuisin muistetaan isäpuolta jos lapset kotona silloin ovat. Mielelläni lapset kuitenkin isänpäivisin lähetän isälleen ja pidän huolen siitä että on muistamista mukana jne.

Ja äitienpäivänkin mielelläni ”jaan” isän uuden puolison kanssa. Eli vähintään silloin soitetaan onnittelut sinnepäin ja viedään tai lähetetään kortit ja lahjat.

Mä olen onnellinen että mun lapsilla on neljä turvallista aikuista arjessaan ja nämä päivät on hatunnosto meille kaikille. Ei toisen huomioiminen ole siltä bioisältä tai -äidiltä pois, jos ei nyt puhuta ihan vieraannuttamisista ja siitä että lapsi painostetaan kutsumaan vanhemman uutta puolisoa äidiksi tai isäksi. Meillä kaikki extrana mukaan tulleet henkilöt perheessä ovat bonuksia, joka mun mielestä on kivemman kuuloinen termi kuin se puolikas.