Nainen - Miksi et halua harrastaa seksiä?
Kommentit (97)
Haluan, mutta sille on huonosti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa viitseliäisyys (ei halut) hiipumaan nyt 60+v.
Tunnen itseni ja nautin 90% läheisyydestä, sen jälkeen rakastelu on se ihana 10% bonus. Ihan arkihellyys, lusikassa nukkuminen, käsikkäin kävely, rakastelun jälkeinen kölliminen jne luonnollinen yhdessäolo on parasta.
Mutta kun on vain tuo 10%. Ihana mies mulla mutta täysi tumpelo läheisyydessä. Esileikkiä/hellyyttä on joo ehkä tunti ennen teknisesti hyvää panoa mutta ei se vaan tunnu missään. En jaksa kiihottua 0-100 yhtäkkiä.
Kuukauden kahden välein yritetään kuitenkin koska ilman muuta seksi kuuluu meidän suhteeseen
Tunnin esilämmittelyt = yhtäkkiä?
Miesparka.
En tunne vetoa mieheeni enää, hän tulee liian nopeasti, eikä välitä mun orgasmista. Sen lisäksi e-pillerit on aika tehokkaasti vienyt halut ja alapää on kuiva kuin sahara.
Tästä asiasta on riidelty monet kerrat ja se vain lisää haluttomuutta omalta osaltani.
Näen silti välillä seksiunia edellisistä kumppaneistani..
En tiedä voiko tässä muuta kuin erota?
Vierailija kirjoitti:
-koska mun keho ei ole toista varten. Jos ei haluta tai seksi ei ole hyvää, niin ei kiinnosta toisen takia harrastaa
-mun "rakkauden kieli" ei ole kosketus. Nautin todellakin huomattavasti enemmän ihan tavallisesta yhdessäolosta, ruoanlaitosta ja syömisestä, lautapeleistä, ulkoilusta, hyvistä keskusteluista, leffailloista, kaikenlaisista haastavista ja kehittävistä aktiviteeteista, tai ihan vaan lepäämisestä... Kosketuksen haluan pitää keinona ilmaista asioita, en sellaisena asiana mihin uppoudutaan pitkäksi aikaa vaan sen itsensä takia
-jostain syystä deittailukulttuuri täällä Suomessa on ainakin oman kokemuksen perusteella tosi kuiva, varsinkin miehillä tuntuu olevan vain yksi mood: ei osata/haluta keksiä mitään muuta tekemistä tai vähätellään niitä seksiin verrattuna, tehdään tilanteista mahdollisimman tylsiä, jolloin ainoaksi järkeväksi ja "sallituksi" vaihtoehdoksi naiselle jää se mieheen keskittyminen ja seksuaalisiin asioihin tarttuminen, muuten on vaikea tyyppi, "flow:n katkaisija". Tosi hämmentävä ja ahdistava tunne, varsinkin jos kyseessä on henkilö, johon on kehittynyt jo tunneside. Että mies ilmaisee käytöksellään ettei saa mitään irti ajasta yhdessä jos siihen ei liity seksiä.
Tuossa pitkälti se miksi en halua, kun en halua. Silloin kun haluan ja toinenkin haluaa niin toki harrastan.
Ongelma voi olla, että tällaisia arvokysymyksiä yritetään laittaa paremmuusjärjestykseen. Eihän toisen sukupuolen arvostamat asiat ole sen parempia tai huonompia kuin toisenkaan ajattelutapa.
Mutta hyvin kirjoitit!
Vierailija kirjoitti:
Minulla hormonit vaikuttaa hirveän voimakkaasti. Imetys vei aikanaan halut ihan täydellisesti. En vaan halunnut, kiihottuminen vaati hirveän paljon yritystä, limakalvot oli tosi kuivat ja ajatuskin koko seksistä oli lähinnä vastenmielinen. Sama oikeastaan e-pillereitä käyttäessä, tosin silloin en ollut niin väsynyt joten jaksoi sentään joskus yrittää haluta.
Nyt kun elän "luomuna" normaalilla hormonitoiminnalla niin huomaan myös, miten kierron eri vaiheet vaikuttaa. Mutta yleensä kyllä olen ihan halukas, pl menkkojen aikaan. Jos en ole, olen todennäköisesti tosi väsynyt tai tympääntynyt mieheen jostain syystä. Jos mies on pahantuulinen ja tiuskii turhasta niin halut kyllä katoaa aika tehokkaasti, vaikka olisi koko päivän tehnyt muuten mieli. Ja jos olen ollut vaikkapa koko päivän yksin lasten kanssa niin ei kyllä oikein jaksa ja on kaikin puolin epäseksikäs olo.
Miksi te olette yhdessä jos te haluatte tiuskia toisillenne ja aiheuttaa lähinnä huonoa oloa?
Annatteko rakkaanne hoitaa seksuaaliset tarpeet muualla?
Miten puolisonne on kuunnellut teitä, tai miten olette (jos parisuhteessa olette) tän asian käsitelleet miehenne kanssa? Ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska dildo on keksitty.
Ei tuollainen nainen voisikaan saada miestä. Parempi, että pysyt niissä kumipötköissä ja jätät miehet rauhaan.
Eikä se ole edes vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vulvodynia tekee mulla aika mahdottomaksi seksin. Toki toivoisin toisenlaista elämää, mutta tällä mennään. Kivun välttäminen on ykkösasia mulle. Jos mulla olisi mies, niin tietysti olisin valmis muilla tavoin ylläpitämään seksielämää, mutta ei mulla ole oikeastaan kiinnostusta parisuhteeseen ollenkaan.
Estääkö tämä suuseksinkin?
Minua ärsyttää jo miehen kosketus, joten seksiä ei ole ollut 12 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ällöttää. Nainen on siinä pelkässä sivuroolissa. Ei kiinnosta olla pelkkä patja. Sitten joutui käyttämään ikäviä tai kivuliaita ehkäisymenetelmiä, koska mies ei halua käyttää kumia.
Itse en saanut seksistä mitään muuta kuin virtsatietulehduksia.En vain halua sitä kaikkea ikävää mitä naisena seksielämään liittyy, kun paljon helpommalla ja halvemmalla pääsee elämällä kokonaan ilman seksiä.
Harrastatko sä itsetyydytystä? Mitä ikäluokkaa sä suunnilleen oletkaan?
Aattelen vaan, että olethan sä testannut riittävän monta miestä, ettet ole siis jäänyt yhden tyypin kanssa jumiin.
Tämä on ollut kauhean hyvä ketju, monta rehellisen tuntuista kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aseksuaali. Se tarkoittaa, että en näe ihmiskohteissa (tai eläinkohteissa) mitään seksikästä. Miehen kroppa tai mies ei ole minulle seksuaalinen. Hetero kyllä muuten olen ja olen romanttisesti viehättynyt miehistä. En vaan koe mitään syytä olla alasti miehen kanssa saati vaivautua heilumaan jotain outoja seksuaalisia riittejä heidän kanssaan. Epämiellyttävä ajatus työnnellä ihmisosia toisiinsa. Rakentelin kyllä leegoilla pienenä, mutta en ole kovin tekninen ihminen.
Miksi se on epämiellyttävää eikä neutraalia? Tätä olen miettinyt pari kertaa aseksuaaleihin liittyen.
Se on joillekin aseksuaaleille neutraalia. Joillekin epämiellyttävää, joillekin inhottavaa ja jotkt voivat jopa pitää seksistä jollain tasolla mikäli sitä kumpaninsa vuoksi suostuvat tekemään. Itse vertaisin hammaslääkäriin tai vaikka koronatestiin. Epämiellyttävä ajatus, että hammaslääkärin kädet ovat suussa ja suuhun työnnellään instrumentteja. Tai nieluun testipuikko.
Tuossa on kyllä kyse jostain fobiasta tai sitten on perustavanlaatuisesti jotkut hermoradat pielessä. Totta hitossa klitoriksen tai terskan hyväily tuntuu ja kuuluukin tuntua hyvältä, nehän on siihen suunniteltu.
Se on kyllä hienoa, kun tässä ketjussa kaikki kilvan selittävät, kuinka seksitön elämä on niin uskomattoman upeaa, mutta tekevät sen tavalla, josta paistaa katkeruus viiden kilometrin päähän. Kumpikohan totta?
Kumpikohan muuten on onnellinen, tavallinen pari kertaa viikossa seksiä harrastava nainen, jola saa säännöllisesti kunnon orgasmeja, vai joku äkäiseltä ukoltaan pihtaava vielä ukkoansakin äkäisempi akka?
Ehkä eniten läppiä on nämä tyypit, joilla ei ole muka aikaa seksiin. Kummasti sitä riittää netflixiin ja iltalehteen. Pitää melko uratykki olla, että ei riitä esim. kerran viikossa 30 min aikaa seksille.
Kävin läpi tuskaisan eron, en hakenut ajoissa apua, masennuin, laiminlöin hyvinvointiani ja lihoin. Nyt en tunne itseäni viehättäväksi, enkä halua, että kukaan mies joutuu ällöttymään läskeistäni. En myöskään halua ottaa riskiä, että rakastun johonkuhun ja joudun kokemaan eron aiheuttamaa häpeää ja surua uudelleen.
Elämä tuntuu turvallisemmalta ilman miestä ja hyvä mielikuvitus ja sopivat välineet riittävät tyydyttämään minut ihan ok.
N32
Vulvodynia tekee mulla aika mahdottomaksi seksin. Toki toivoisin toisenlaista elämää, mutta tällä mennään. Kivun välttäminen on ykkösasia mulle. Jos mulla olisi mies, niin tietysti olisin valmis muilla tavoin ylläpitämään seksielämää, mutta ei mulla ole oikeastaan kiinnostusta parisuhteeseen ollenkaan.