Nainen - Miksi et halua harrastaa seksiä?
Kommentit (97)
Tulisi liian kalliiksi henkiselle ja taloudelliselle hyvinvoinnille. Se nolo kymmenen minuutin eritteinen ähellys ei ole niin kiinnostavaa tai hauskaa, että tuhlaisin siihen vähäisen vapaa-aikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aseksuaali. Se tarkoittaa, että en näe ihmiskohteissa (tai eläinkohteissa) mitään seksikästä. Miehen kroppa tai mies ei ole minulle seksuaalinen. Hetero kyllä muuten olen ja olen romanttisesti viehättynyt miehistä. En vaan koe mitään syytä olla alasti miehen kanssa saati vaivautua heilumaan jotain outoja seksuaalisia riittejä heidän kanssaan. Epämiellyttävä ajatus työnnellä ihmisosia toisiinsa. Rakentelin kyllä leegoilla pienenä, mutta en ole kovin tekninen ihminen.
Miksi se on epämiellyttävää eikä neutraalia? Tätä olen miettinyt pari kertaa aseksuaaleihin liittyen.
Se on joillekin aseksuaaleille neutraalia. Joillekin epämiellyttävää, joillekin inhottavaa ja jotkt voivat jopa pitää seksistä jollain tasolla mikäli sitä kumpaninsa vuoksi suostuvat tekemään. Itse vertaisin hammaslääkäriin tai vaikka koronatestiin. Epämiellyttävä ajatus, että hammaslääkärin kädet ovat suussa ja suuhun työnnellään instrumentteja. Tai nieluun testipuikko.
Niin, eikös aseksuaali tarkoita ettei koe seksuaalista halua. Mutta jos seksi on suorastaan vastenmielistä niin eikö ole kyse jo jostain muusta?
Ajattele itse, jos on pakko syödä, vaikka ei ole nälkä? Joku tunkee lusikkaa suuhusi pakosta, tuleeko oksu tai maha kipeäksi, kun yrität syödä pakosti kylläisenä? Tai joudut syömään maksamakkaraa, jota inhoat?
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä olen löysä ja tämän on myös tietooni saattanut. En ymmärrä miksi haluaa seksiä kun ei se miltään kuitenkaan tunnu.
Tämä on niin klassinen, että mies on tehnyt naisesta haluttoman.
-koska mun keho ei ole toista varten. Jos ei haluta tai seksi ei ole hyvää, niin ei kiinnosta toisen takia harrastaa
-mun "rakkauden kieli" ei ole kosketus. Nautin todellakin huomattavasti enemmän ihan tavallisesta yhdessäolosta, ruoanlaitosta ja syömisestä, lautapeleistä, ulkoilusta, hyvistä keskusteluista, leffailloista, kaikenlaisista haastavista ja kehittävistä aktiviteeteista, tai ihan vaan lepäämisestä... Kosketuksen haluan pitää keinona ilmaista asioita, en sellaisena asiana mihin uppoudutaan pitkäksi aikaa vaan sen itsensä takia
-jostain syystä deittailukulttuuri täällä Suomessa on ainakin oman kokemuksen perusteella tosi kuiva, varsinkin miehillä tuntuu olevan vain yksi mood: ei osata/haluta keksiä mitään muuta tekemistä tai vähätellään niitä seksiin verrattuna, tehdään tilanteista mahdollisimman tylsiä, jolloin ainoaksi järkeväksi ja "sallituksi" vaihtoehdoksi naiselle jää se mieheen keskittyminen ja seksuaalisiin asioihin tarttuminen, muuten on vaikea tyyppi, "flow:n katkaisija". Tosi hämmentävä ja ahdistava tunne, varsinkin jos kyseessä on henkilö, johon on kehittynyt jo tunneside. Että mies ilmaisee käytöksellään ettei saa mitään irti ajasta yhdessä jos siihen ei liity seksiä.
Tuossa pitkälti se miksi en halua, kun en halua. Silloin kun haluan ja toinenkin haluaa niin toki harrastan.
Nykyisessä suhteessa siksi, että esileikki on liian lyhyt ja en ehdi tulla. Ei siis enää kiinnosta ryhtyä seksiin, kun lopputulos on jo tiedossa.
Lisäksi pitkässä suhteessa mies on alkanut panostaa vähemmän ulkonäköönsä. Verkkarit ja ajamaton parta eivät herätä haluja.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan pidä ketään seksuaalisesti puoleensavetävänä, vaikka pidänkin joitain miehiä muuten viehättävinä.
Lisäksi se on perin sottaista hommaa, ei innosta yhtään.
En ole ikinä kohdannut ketään, joka sytyttäisi mua seksuaalisesti. Mutta kun siitä huolimatta on painostettu joskus nuorempana niihin touhuihin, niin lopputulemana on (yllätys, yllätys) jäänyt kammo. Enkä pysty sivuuttamaan ajatusta siitä miten ällöä se touhu itse asiassa onkaan: eritteet, hajut, pöpöt... Lisäksi pidän alastonta ihmiskehoa ja varsinkin genitaaleja rumina. En suostu vapaaehtoisesti koskemaan toisen ihmisen alapäähän, edes pitkällä tikulla. Enkä halua, että mua traumatisoidaan yhtään enempää koskettelemalla mua niihin paikkoihin, mihin en halua kenenkään mua koskevan.
Suhteessa ollessa olen halunnut seksiä. Mutta näin sinkkuna ei millään tavalla häiritse olla selibaatissa. Olen ollut välillä vuosia. Elämässä on niin paljon muuta kivaa 😊.
Lähinnä ollut kivuliasta, koska miehet eivät ole ottaneet huomioon. Olen lopettanut kokonaan alle 30 vuotiaana.
Harmi, koska sisäisesti tiedän, että voisin olla peto sängyssä, jos mies olisi ihana.
Tämmöistä ei ole vain löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
On pari miestä, joiden kanssa haluaisin seksiä, mutta valitettavasti yksikään heistä ei ole mieheni. Mieheni hävitti haluni siihen, kun arvosteli ja kritisoi ulkonäköäni. Sen jålkeen en ole enää kyennyt tuntemaan halua häntä kohtaan.
Tuo on varma keino tappaa naisen halut. Ei todellakaan kiinnosta antaa vartaloaan miehen kosketeltavaksi jos mies on haukkunut sen pystyyn.
En koe seksuaalista halua juurikaan ikinä. Olen ollut nyt 10 vuotta ilman seksiä, en kaipaa sitä ollenkaan. Aikanaan olin muutamassa pitkässä parisuhteessa ja seksiä harrastin siksi että niin kuului tehdä jos halusi miehen pitää. Inhosin kuitenkin jo silloin sitä hikoilua, väkisin yrittämistä ja sitä märkää lakanaa seksin jälkeen. En kaipaa seksistä yhtään mitään, enkä tule ikinä sitä enää harrastamaan.
Minulla hormonit vaikuttaa hirveän voimakkaasti. Imetys vei aikanaan halut ihan täydellisesti. En vaan halunnut, kiihottuminen vaati hirveän paljon yritystä, limakalvot oli tosi kuivat ja ajatuskin koko seksistä oli lähinnä vastenmielinen. Sama oikeastaan e-pillereitä käyttäessä, tosin silloin en ollut niin väsynyt joten jaksoi sentään joskus yrittää haluta.
Nyt kun elän "luomuna" normaalilla hormonitoiminnalla niin huomaan myös, miten kierron eri vaiheet vaikuttaa. Mutta yleensä kyllä olen ihan halukas, pl menkkojen aikaan. Jos en ole, olen todennäköisesti tosi väsynyt tai tympääntynyt mieheen jostain syystä. Jos mies on pahantuulinen ja tiuskii turhasta niin halut kyllä katoaa aika tehokkaasti, vaikka olisi koko päivän tehnyt muuten mieli. Ja jos olen ollut vaikkapa koko päivän yksin lasten kanssa niin ei kyllä oikein jaksa ja on kaikin puolin epäseksikäs olo.
Harrastaa?
Aavee on harrastus.
Sitten kun tunnen että tarpeex turvallinen, voin alkaa kehrätä.
En mene enää miehen ehdoilla. Hyvin paha virhe olettaa sellaista.
Mä olen aina ollut tosi seksuaalinen ihminen, mutta viime aikoina on ollut pakko myöntää itselle, etten usein ole halunnut seksiä. Syyt:
-Meillä on monta pientä lasta ja olen uupunut, käytän ajan mieluummin nukkumiseen kuin seksiin
-kehoni ahdistaa minua. 30 kiloa enemmän painoa kuin tavatessamme mieheni kanssa, raskauksista venynyt vatsa hyllyy kun ratsastan päällä, rinnat ovat täynnä ja suihkuavat maitoa kun jokin tuntuu hyvältä. Olo tuntuu todellakin mammalta, ei mitenkään seksikkäältä. Mies yrittää kehua, mutten osaa uskoa häntä.
Ratkaisu kai olisi laihduttaa, mutta masentuneena ja uupuneena pikkuvauvan äitinä tuntuu olevan vaikea löytää motivaatiota siihen.
-liittyy äskeiseen, mutta hormonit. Ilmeisesti imetys vie tällä hetkellä myös haluja. Eikä kuiva kipeä pimppi lisää niitä ainakaan. Raskausaikana hiivatulehduksia oli myös usein ja niitä kammoan edelleen.
Tiedän,ettei oo pakko harrastaa seksiä, jos ei halua. Surettaa vaan kun se on ollu mulle niin tärkeä asia, mistä oon saanut paljon iloa. Ja rakastan sitä seksin tuonaa erityisen syvää läheisyyden tunnetta puolison kanssa. Siksi usein hyppäänkin mukaan kuitenkin, jos puoliso koettaa lämmitellä, vaikka alkuun tuntuisikin, etten halua. Seksi tuntuu ruokkivan seksiä, halut pysyy jotenkin paremmin yllä kun sitä harrastaa. Mutta työtä silti vaatii. Koetan yrittää antaa armoa ja ajatella että aika auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pari miestä, joiden kanssa haluaisin seksiä, mutta valitettavasti yksikään heistä ei ole mieheni. Mieheni hävitti haluni siihen, kun arvosteli ja kritisoi ulkonäköäni. Sen jålkeen en ole enää kyennyt tuntemaan halua häntä kohtaan.
Tuo on varma keino tappaa naisen halut. Ei todellakaan kiinnosta antaa vartaloaan miehen kosketeltavaksi jos mies on haukkunut sen pystyyn.
Miksi ihmeessä kukaan jää suhteeseen tällaisen jälkeen? Jos on jokin asuntoloukku, voi sopia olevansa kämppis ja sitten vain verkkoja veteen.
❤️ Kaikille teille!
MGTOW on vienyt kaikki hyvät miehet :(
Markku from Finland totesi aikanaan seuraavasti: ”Finnish guys don’t speak and kiss, they just put!”
Ketjun perusteella tämä toteamus taitaa pitää paikkaansa.
Mulla alkaa viitseliäisyys (ei halut) hiipumaan nyt 60+v.
Tunnen itseni ja nautin 90% läheisyydestä, sen jälkeen rakastelu on se ihana 10% bonus. Ihan arkihellyys, lusikassa nukkuminen, käsikkäin kävely, rakastelun jälkeinen kölliminen jne luonnollinen yhdessäolo on parasta.
Mutta kun on vain tuo 10%. Ihana mies mulla mutta täysi tumpelo läheisyydessä. Esileikkiä/hellyyttä on joo ehkä tunti ennen teknisesti hyvää panoa mutta ei se vaan tunnu missään. En jaksa kiihottua 0-100 yhtäkkiä.
Kuukauden kahden välein yritetään kuitenkin koska ilman muuta seksi kuuluu meidän suhteeseen
Itsellä ollut kamalia virtsaputken tulehduksia ja niiden takia aloin vanhetessani ajoittain kammota seksiä. Noin 48-vuotiaana halut alkoivat huomattavasti entisestään vähentymään ja nykyään ei kiinnosta pätkääkään, ei kukaan, ei koskaan. En olisi tätä arvannut esim. 13 vuotta sitten, kun lapsen sain. Vaihdevuosista pakko johtua, ei ole muuta selitystä.
N53