Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö lääkäri jostain, että onko reseptiä käytetty?

Vierailija
13.11.2021 |

En haluaisi ottaa turhaa placebo -lääkettä, vaan haluan hoitoa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne näkee, onko lääke haettu apteekista. Senkin saattaa nähdä esim. Verikokeista, että valehteletko käyttäneesi lääkettä (vaikka pitäisit itse sitä lumelääkkeenä). Saattaapa olla, ettei aloiteta muitakaan hoitoja, jos motivaatiosi on noin heikko.

Vierailija
2/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee oletko hakenut lääkkeen apteekista.

Miksi luulet sen olevan placeboa? Et sä varmaan valheellisen vaivankaan takia ole lekurille mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin näkee. Näet itsekin kanta.fi haetut lääkkeet.

Vierailija
4/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ostamassa lääkkeet, mutta päätin lopulta etten ota niitä. 

Vierailija
5/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne näkee, onko lääke haettu apteekista. Senkin saattaa nähdä esim. Verikokeista, että valehteletko käyttäneesi lääkettä (vaikka pitäisit itse sitä lumelääkkeenä). Saattaapa olla, ettei aloiteta muitakaan hoitoja, jos motivaatiosi on noin heikko.

Kela ei myöskään päästä saikulle ennenkuin on lääkkeet haettu. :D

Vierailija
6/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Lääkäri saa katsoa potilaalle itse kirjoittamansa reseptit.

Vierailija
7/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee oletko hakenut lääkkeen apteekista.

Miksi luulet sen olevan placeboa? Et sä varmaan valheellisen vaivankaan takia ole lekurille mennyt.

Ei kukaan lääkäri kirjoita plaseboja, ellei kerro sitä.

Vierailija
8/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lääkäreistä ei katso onko lääkkeitä haettu. Psyk-puolella se voi kuitenkin liittyä taudinkuvaan jolloin psykiatri vähän suuremmalla todennäköisyydellä katsoo. Etenkin jos lääkkeeltä odotettua vastetta ei ole näkynyt ja pohditaan uutta paremmin toimivaa lääkettä tai hoitoa.

Vierailija
9/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
10/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee onko ne ostettu. Ei näe ilman erityistä verikoetta onko niitä syöty.

Kyseessä lienee siis masennuslääkkeet. Nehän eivät tehoa eikä masennusta Suomessa hoideta muutoin.

Hae lääkkeet mutta älä syö niitä, vain sillä lailla voit edes yrittää saada parempaa hoitoa.

Tsemppiä tilanteeseesi!

Vierailija
11/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jotenkin estettyä, ettei toinen lääkäri näe reseptejä? Esim. jos ei halua, että työterveys näkee psykiatrian määräämiä lääkkeitä?

Vierailija
12/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee onko ne ostettu. Ei näe ilman erityistä verikoetta onko niitä syöty.

Kyseessä lienee siis masennuslääkkeet. Nehän eivät tehoa eikä masennusta Suomessa hoideta muutoin.

Hae lääkkeet mutta älä syö niitä, vain sillä lailla voit edes yrittää saada parempaa hoitoa.

Tsemppiä tilanteeseesi!

Tuollainen neuvo, että älä syö näin yleisesti tietämättä oireita on aika vaarallinen. Tällä palstalla on varmasti sairaudentunnottomiakin ihmisiä, jotka saa lääkkeitä, jotta psykoosit ei iske. Kyllä lääkäri määrää lääkkeet tarpeeseen.

Vierailija
13/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin vain nyt hakemaan ja syömään ne lääkkeet. Eiköhän lääkäri tiedä mitä määrää.

Vierailija
14/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta näkee onko lääkkeet ostettu. Sitä ei näe onko ne itse syöty vai syötetty esim. koiralle :D. Verikokeista jotain voi nähdä varmaan joittenkin lääkkeiden kohdalla. Minä unohdan ottaa joka päivä tai jätän tietoisesti väliin jotain lääkkeitä jos otan alkoholia. 

Vierailija
15/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako jotenkin estettyä, ettei toinen lääkäri näe reseptejä? Esim. jos ei halua, että työterveys näkee psykiatrian määräämiä lääkkeitä?

Saa kun ei tee sitä sopimusta, että kaikki sinua hoitavat näkevät tietosi.

Vierailija
16/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin vain nyt hakemaan ja syömään ne lääkkeet. Eiköhän lääkäri tiedä mitä määrää.

En söisi lääkkeitä niin vaan jos huomaa heti erityisiä haittavaikutuksia. Eri lääkkeiden yhdistelmät voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä haittoja niin että aika herkät tuntosarvet saa olla. Ei lääkäri tiedä mitään mitenkä erilaisten ihmisten elimistö reagoi eri lääkkeisiin. 

Vierailija
17/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa vastauksessa täällä lukee, että verikokeista näkisi lääkkeitä. No eipä kyllä taida nähdä ellei lääkettä erikseen seulota. Julkinen puoli ei ainakaan tee ylimääräisiä seulontalähetteitä kuin huumeiden osalta. Normaaleissa verenkuva tutkimuksissa ei seulota mitään lääkkeitä, vaan seurataan yleisemmin terveyttä.

Vierailija
18/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...mutta meitä ei paljon kiinnosta katsella haetko määrätyt lääkkeesi. Olet itse vastuussa terveydestäsi, me emme ole mitään poliiseja.

T: lääkäri

Vierailija
19/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kun ei tee sitä sopimusta, että kaikki sinua hoitavat näkevät tietosi.

Luulisi olen vaarallista sille potilaalle itselleen jos kaikkia tietoja ei näe se hoitaja osapuoli. Kyllä minä ainakin annan luvan nähdä. 

Vierailija
20/44 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa vastauksessa täällä lukee, että verikokeista näkisi lääkkeitä. No eipä kyllä taida nähdä ellei lääkettä erikseen seulota. Julkinen puoli ei ainakaan tee ylimääräisiä seulontalähetteitä kuin huumeiden osalta. Normaaleissa verenkuva tutkimuksissa ei seulota mitään lääkkeitä, vaan seurataan yleisemmin terveyttä.

No hyvä että löytyi asiantuntija vastaamaan sillä meillä maallikoilla ei ole mitään tietoa muuta kuin omat luulot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi