Näkeekö lääkäri jostain, että onko reseptiä käytetty?
En haluaisi ottaa turhaa placebo -lääkettä, vaan haluan hoitoa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako jotenkin estettyä, ettei toinen lääkäri näe reseptejä? Esim. jos ei halua, että työterveys näkee psykiatrian määräämiä lääkkeitä?
Saa kun ei tee sitä sopimusta, että kaikki sinua hoitavat näkevät tietosi.
Miten luulet että lääkäri hoitaa sinua jos ei tiedä mitä hoidetaan ja mitä lääkkeitä sinulla on käytössä? Et voi pakottaa ketään hoitamaan sinua.
Näkee. Olin joskus vuosi sitten työpaikkakiusattu ja voin todella huonosti. Sain oireiluuni lääkityksen, jota en hakenut vaan vaihdoin työpaikkaa ja ahdistus loppui siihen. Kävin tuolloin muutaman kerran myös psyk.sh:n juttusilla. Joka kerta sen jälkeen, kun olen asioinut lääkärissä jostain vaivasta, tuo hakematon lääkitys on otettu esille ja epäilty somaattisia vaivojani psyykkisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee. Lääkäri saa katsoa potilaalle itse kirjoittamansa reseptit.
...mutta meitä ei paljon kiinnosta katsella haetko määrätyt lääkkeesi. Olet itse vastuussa terveydestäsi, me emme ole mitään poliiseja.
T: lääkäri
Riippuu lääkärin toimenkuvasta, kipupolilla joutuu kyllä seuramaan tiettyjä lääkkeitä...
No niinpä tietysti. Olinpas ajattelematon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta meitä ei paljon kiinnosta katsella haetko määrätyt lääkkeesi. Olet itse vastuussa terveydestäsi, me emme ole mitään poliiseja.
Ja yritän ainakin itse olla lääkäri jolle voi ihan suoraan sanoa etten lääkkeitä halua alunperinkään. Säästyy aikaa ja vaivaa.
Määrään liikuntaa ja ulkoilua moneen vaivaan mutta aika usein sitäkään reseptiä ei lunasteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että on itse vastuussa sillä laihat eivät ole mistään sairauksistaan vastuussa muuta kuin lihavat ovat kaikki sairautensa itse aiheuttaneet ja olisi muuten terve jos laihduttaisi.
Pitkäkestoinen vaikea flunssakin oli ylipainon syytä ja muuten sitä ei olisi tullutkaan jos ei olisi ollut ylipainoinen niin että ihan itse aiheutettu.
Ylipainoisena ei saisi sairastua ollenkaan mihinkään mitä normaalipainoiset saa sairastaa eikä vedota siihen kropan kokoon että se johtuu siitä vaan saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yritän ainakin itse olla lääkäri jolle voi ihan suoraan sanoa etten lääkkeitä halua alunperinkään. Säästyy aikaa ja vaivaa.
Määrään liikuntaa ja ulkoilua moneen vaivaan mutta aika usein sitäkään reseptiä ei lunasteta.
Olen sen todennut että vaivaan kun vaivaan parhaimmat lääkkeet löytyy viinakaupasta. Ja sitten ei jää tänne liian kauaksi aikaa nostelemaan eläkkeitä ja kolmen ihmisen kääntelemäksi vanhustenkotiin.
Liian terveellisesti liian pitkään elävät ovat liian suuri kuluerä tulevaisuudessa ellei ole niin rikas että työllistää hoitajia. Tätä ei arvosteta jo haluaa pidemmän vyön ja lyhyemmän elämän kuormittamasta hoitajia ja terveyshenkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että on itse vastuussa sillä laihat eivät ole mistään sairauksistaan vastuussa muuta kuin lihavat ovat kaikki sairautensa itse aiheuttaneet ja olisi muuten terve jos laihduttaisi.
Pitkäkestoinen vaikea flunssakin oli ylipainon syytä ja muuten sitä ei olisi tullutkaan jos ei olisi ollut ylipainoinen niin että ihan itse aiheutettu.
Ylipainoisena ei saisi sairastua ollenkaan mihinkään mitä normaalipainoiset saa sairastaa eikä vedota siihen kropan kokoon että se johtuu siitä vaan saa hoitoa.
Olipas ihanan kehopositiivisesti sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrään liikuntaa ja ulkoilua moneen vaivaan mutta aika usein sitäkään reseptiä ei lunasteta.Olen sen todennut että vaivaan kun vaivaan parhaimmat lääkkeet löytyy viinakaupasta. Ja sitten ei jää tänne liian kauaksi aikaa nostelemaan eläkkeitä ja kolmen ihmisen kääntelemäksi vanhustenkotiin.
Liian terveellisesti liian pitkään elävät ovat liian suuri kuluerä tulevaisuudessa ellei ole niin rikas että työllistää hoitajia. Tätä ei arvosteta jo haluaa pidemmän vyön ja lyhyemmän elämän kuormittamasta hoitajia ja terveyshenkilökuntaa.
Ei alkoholi aina tapa. Yllättävän paljon se aiheuttaa myös dementiaa. Se yhdistettynä alkoholin vieroitusoireisiin ei ole ihan kiva juttu sen paremmin potilaalle itselle kuin yhteiskunnallekaan.
Kyllä lääkäri näkee onko lääke haettu, se että käyttääkö niitä onkin eri juttu.
Apteekkari tietää onko kotona vielä lääkettä, jos on niin ei tule, koska kela ei hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkari tietää onko kotona vielä lääkettä, jos on niin ei tule, koska kela ei hyväksy.
Apteekkari näkee ehkä pitäisikö lääkkeitä reseptissä olevien tietojen mukaan olla potilaalla vai ei, mutta ei sitä onko ne kotona vai kenties jossain muualla, onko ne esim. kaikki jo käytetty myyty eteenpäin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrään liikuntaa ja ulkoilua moneen vaivaan mutta aika usein sitäkään reseptiä ei lunasteta.Olen sen todennut että vaivaan kun vaivaan parhaimmat lääkkeet löytyy viinakaupasta. Ja sitten ei jää tänne liian kauaksi aikaa nostelemaan eläkkeitä ja kolmen ihmisen kääntelemäksi vanhustenkotiin.
Suurimman osan alkoholi tappaa niin ettei kauaa ehdi eläkettä nostelemaan. Kaikkein tuottoisin ihminen valtiolle on lapseton juoppo joka on tehnyt töitä ikänsä tai siihen asti kun on kyennyt ja polttanut tupakkaa maksaessa kaikki tienestinsä tai loppuajan tukensa veroina valtiolle. Ei kerää omaisuutta vaan laittaa kaikki kuluttaen menemään näitä tuotteita mistä maksetaan eniten veroja valtiolle.
Ei alkoholi aina tapa. Yllättävän paljon se aiheuttaa myös dementiaa. Se yhdistettynä alkoholin vieroitusoireisiin ei ole ihan kiva juttu sen paremmin potilaalle itselle kuin yhteiskunnallekaan.
Suurimman osan alkoholi tappaa niin ettei kauaa ehdi eläkettä nostelemaan. Kaikkein tuottoisin ihminen valtiolle on lapseton juoppo joka on tehnyt töitä ikänsä tai siihen asti kun on kyennyt ja polttanut tupakkaa maksaessa kaikki tienestinsä tai loppuajan tukensa veroina valtiolle. Ei kerää omaisuutta vaan laittaa kaikki kuluttaen menemään näitä tuotteita mistä maksetaan eniten veroja valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs se apteekkari kenenkään kodin kaappien sisältöä tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne näkee, onko lääke haettu apteekista. Senkin saattaa nähdä esim. Verikokeista, että valehteletko käyttäneesi lääkettä (vaikka pitäisit itse sitä lumelääkkeenä). Saattaapa olla, ettei aloiteta muitakaan hoitoja, jos motivaatiosi on noin heikko.
Kela ei myöskään päästä saikulle ennenkuin on lääkkeet haettu. :D
Kummallinen väite, en usko.
eihän niitä reseptejä edes uusita ellei entisiä ole haettu, näkee omakannassa sekä uusiva lääräri että apteekki jos siltä pyytää uusimaan , samoin kuin itse näkee jos kannan kautta uusii.
Ei ne apteekissa muita tietoja katso kuin sen resepti aukeaman, jos joku taas sitä pelkää.
Tietokoneeltaan lääkäri näkee sen, onko lääkettä ostettu apteekista. Sitä hän ei sieltä tietenkään näe, oletko ottanut lääkkeesi. Sen hän pytyy usein havaitsemaan verikokeista, puhuttelemalla ja tutkimalla sinua!
joulu tulossa ja nappi kauppa käynyt nyt voi asiakkaat hyväillä sinua pesä pallo mailalla.
Plasebo = lumelääke. Ei varmasti näy missään kokeissa. Miten apteekissa luovutetaan kyseinen sokeri tms pilleri purkki. Haittavaikutukset, annostus ym. mitä yleensä opastetaan. Miten saa hymyn pyllyyn.
Apteekissa voivat tarjota vastaavaa lääkettä joka tulee halvemmaksi kuin reseptillä kirjoitettu jos se on reseptivapaa, joten voi näyttää siltä ettei ole ostettu yhtään reseptillä ollutta.
Näet itsekin omakannassa omat reseptisi, minkä verran olet ostanut ja mitä on jäljellä.
Riippuu lääkärin toimenkuvasta, kipupolilla joutuu kyllä seuramaan tiettyjä lääkkeitä...