Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu esimies, joka ei osaa mitään

Vierailija
13.11.2021 |

Meillä on töissä osastollamme esimies, joka ei ymmärrä käytännössä hallitsemansa osaston toiminnasta yhtään mitään. Ei itse osaisi tehdä ensimmäistäkään prosessia joita osastollamme tehdään. Ei edes tiedä, että kauanko jonkun asian tekemisessä kestää. Ihan sama, että sanoisiko aikaa menevän kaksi tuntia vaiko kaksi päivää, niin täydestä menisi. Aikaakin on kulunut jo kuukausia, mutta mainittavaa kehitystä ei vain tapahdu.
Tuon takiako niitä korkeakouluja käydään, jotta ollaan sitten työelämässä pihalla kuin lumiukko?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän naiivi, jos kuvittelet että kouluista valmistuu valmiita ihmisiä juurikin tiettyyn työpaikkaan. Itselläsi on etumatkaa ja tämä esimies tulee kyllä rinnalle ja ehkä jopa ohi.

Vierailija
22/24 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt armoa. Tuskin sinäkään ekan kuukauden jälkeen osasit sen minkä nyt?

Aloituksessahan mainittiin, että aikaa on kulunut jo kuukausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tänne valitat hänestä? On kai hänelläkin esimies ?Valita sille!Vai oletko katelinen selkään puukottaja?Joka ei uskalla viedä asioita ylempiin portaisin?

Vierailija
24/24 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asiantuntijana on mennyt uudessa työpaikassa kaksi vuotta, että osaan kaiken. Esimiehen tehtäviin kolme vuotta. Alle vuodessa aloin vasta tuntea organisaation ja alaiset.

Tulin esimieheksi asiantuntijatehtävästä. Kun aloin johtaa vastaavia asiantuntijoita, tein yhden lajin surutyön, koska en enää saanut tehdä sitä osaamaani työtä, minun piti opetella esimiestyö. Se on ihan eri homma.

Nykyään kysyn työntekijältä, kauanko hänellä menee kuhunkin projektiin. Minun on ihan turha ajatella, että tekisin itse sen nopeammin, koska minulla on käytettävissä nyt tämä työntekijä, ja hänen tahti ja työtapa on mikä on. Siksi kysyn häneltä itseltään, enkä olettele mitään. Voin sanoa, että tämä työ pitää tehdä ennen kuin tuo, syystä x.

Myös itse olen käyttänyt jotain ohjelmia, alaiset käyttävät muita. Minulla ei ole enää mahdollisuutta käyttää niihin niin paljon aikaa, että osaisin ne. Riittää, kun tiedän mitä työkaluja he tarvitsevat, ja riittääkö niihin rahat.

Minun tehtävä on katsoa että heillä on työkalut, he tietävät mitä pitää tehdä ja miksi. Iso osa työtä on raportoida ylemmälle tasolle, etteivät luule että alaiset vetävät lonkkaa, ja ala karsia väkeä

Toinen iso osa on pitää huoli, että palkat on maksettu, lomat pidetty ja saikut kuitattu. Aika paljon työtä menee rekrytointiin, huolien kuunteluun, egojen pönkitykseen, motivointiin, muistutteluun ja patisteluun.

Olisi kohtuutonta jos kaiken tämän päälle pitäisi vielä heidänkin työt osata.

Ja tosiaan tämän firman töitä ei opetettu millään kurssilla. Opetettiin ongelmanratkaisun perusteet, eri malleja ja teorioita, jotain työkaluja alkeiden tasolla. Minun tehtävä on soveltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän