Isot hyytymät kuukautisissa, ongelma?
voivatko olla merkki siitä, että jotain on vialla? Olen yrittänyt 1,5v raskautua ilman tuloksia. Kuukautiset ovat runsaat, kestävät 7pv joista 3-4 on runsaita. Kaksi ensimmäistä pv vuodan niin että supertampax pitää vaihtaa 30min välein ja kivut ovat kovat. Minulla tulee paljon hyytymiä, jopa 4x4cm kokoisia eli lähes kämmenen kokoisia klimppejä. Lähes joka tampoonin vaihtokerralla on hyytymiä tamponissa sekä kun vedän sen ulos, tipahtaa hyytymä, pari.
Kommentit (23)
En oo tsekkaillut olikoo hyytymiä vai ei mutta vauvan sain luomuna 44 v.
Olen lukenut joskus että ovat hyvä juttu, paksumpi limakalvo mitä isommat hyytymät ja sen parempi raskautua. Mulla tuli jopa synnytyksessä hyytymiä, kätilö päivitteli niitä.
Mulla on kans ollut npita isoja hyytymiä. Mulle gyne selitti että koska mulla on paksu veri niin se hyytyykin helposti. Ei myöskään suositellut e pilsuja tämän takia. Hb voi antaa vihjettä paksusta verestä. Mulla esim. Hb 174. Särkylääkkeenä käytän disperiiniä koska ohentaa verta. Buranaa ei suositella"paksuverisille"
Mulla hb oli nuorena aina 120. T:14
Mulla taas on myooma, mutta sen ilmestymisen jälkeen en ole huomannut mitään eroa hyytymien määrässä.
Mulla itsellä ei oo kovin runsaita kuukautisia ta hyytymiä, vaikka myoomia on ainakin neljä. Ne on kuitenkin kohtulihaksen sisällä tai kohdusta ulospäin pullistuvia. Kohtuonteloon pullistuvat voi mun käsittääkseni lisätä vuotoja ja vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Mutta tää on tietysti vaan yksi mahdollinen selitys. Ap:n tilanteessa kävisin joka tapauksessa gynellä ja pyytäisin ultraamaan. T: 10
Myooma aiheutti mulla noita hyytymiä ja välivuotoja. Ultraamista minäkin suosittelisin.
Mulla ollut aina isoja hyytymiä, kolme lasta olen saanut ja ekalla yrittämällä olemme jokaisen saaneet alulle. Gynellä ei ole koskaan ollut mitään negatiivista sanottavaa, raskaudet ja synnytykset ovat olleet helppoja. En siis usko että kielii mistään ongelmasta.
Ei ne ole hyytymiä vaan limakalvon palasia. Ja ovat normaalia.
Voivat olla, ja luultavasti ovatkin, ihan normaaleja, mutta jos hyytymät ovat alkaneet yhtäkkiä, on käytävä gynen juttusilla.
Minulla on erittäin runsaat kuukautiset, paljon hyytymiä ja tosiaan noita jättiklimppejä ja kärsin selittämättömästä lapsettomuudesta. En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta tiedän toisenkin tapauksen, joka ei ole saanut lapsia luomusti ja jolla on samanlaiset kuukautiset.
Onko kohtuasi ultrattu? Myoomat voivat aiheuttaa runsaita vuotoja ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista.
Mulla taas ei ole runsaat kuukautiset mutta on silti hyytymiä.
ei normaalisti kipuja ennen menkkoja kuten endossa. en tiedä, kuuluuko endoon hyytymät? ap
Itsellä myös hyytymiä ja lääkäri sanonut sen olevan normaalia? Uskoisikohan sitä.
Jos sinulla on tosi runsaat kuukautiset, niin toki silloin on luonnollista, että hyytymätkin ovat isompia. Eipä niukoista kuukautisista isoja hyytymiä ehdi muodostua.
Minulla on kuukutiset ruunsaat ja kivuliaat siteillä pärjään ja otaa särkylääkettä 3x päivässsä 7 vuorokautta
Oli hyytymiä, tosi runsas vuoto, järkyttävät Pms-oireet. Nyt loppu! :-)
Merilevä on ratkaisu näihin ongelmiin, tarkemmin sanottuna merilevän sisältämä jodi. Lukekaa mitä jodista sanotaan, suomeksi löytyy vähän huonosti tietoa mutta enkuksi kyllä
Suositus 150ug/pv ei riitä mitenkään täyttämään tarvetta. Jodi on naisten aine: Kipeät rinnat ennen kuukautisia, myomaat, endometrioosi ym.
Ennen söin buranaa kolme päivää kuukautisten alussa, nyt en yhtään. Rinnat olivat ennen kuin tulessa ennen kuukautisia; nyt ei mitään muutoksia.
Iso peukku 👍
Myoomat oli mulla syynä järkyttäviin hyytymiin.