Tiesittekös mummelit ettei sitä pyykipesuainetta pidä hölvätä litratolkulla.
Kommentit (19)
Minä laitan yleensä 120ml jotta tuoksu on raikas. Ohjeessa 50-60ml max, mutta se ei tuoksu ollenkaan silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan yleensä 120ml jotta tuoksu on raikas. Ohjeessa 50-60ml max, mutta se ei tuoksu ollenkaan silloin.
Pesuaineen ei ole tarkoitus aiheuttaa tuoksua, vaan puhdistaa.
Minä kun luulin, että pallo täyteen vaan.
Tiesin Joo. Meillä ukko hölvää ja minä annostelen tarkasti.
Ajankohtainen ketju kerrankin :D Kävin just pesutuvassa jossa edellinen pyykkäri oli avokätisesti laittanut pesuainetta niin että koko pesutupa löyhkäsi ja haju tarttui omaan paitaani kun jouduin viettämään 10 minuuttia tilassa. Tujakkaa tavaraa.
Tiesimme. Vettä me käyttäisimme enemmän, mutta sen lisääminen ei enää onnistu automaattisesti.
8: ehkä haju tuli sittenkin huuhteluaineesta, sillä harvat pesuaineet ovat niin hurjasti haisevia.
3: käytä sinäkin mieluummin hyväntuoksuista huuhteluainetta pesuaineylimäärän sijasta.
Ei ne mummot, vaan nuoret äidit ja miehet.
Laitan aika harvoin annosteluboksin täyteen. Palloa en käytä.
Laitan pesuainetta n.25ml ja puhdasta tulee. Nykyään käytössä hajusteeton pesuaine koska teinitytär laittaa aina liikaa pesuainetta. Aiemmin oli joku tuoksuva pesuaine, mutta jos sitä oli liikaa niin se haisi, kirveli silmiä ja ahdisti henkeä. Mulla on astma niin ottaa helposti henkeen tuollaiset. Lukuisia kertoja sanoin tyttärelle asiasta, mutta kun ei mennyt perille niin vaihdoin hajusteettomaan pesuaineeseen.
Monet ulkolaiset pesuaineet haisee ihan kauhealle,imelälle ja pistävälle,vaikka annostelisi vähän. Ei niitä voi käyttää.
Sertossa on aika miellyttävä mieto tuoksu,suomalaista kun on.
Emäntäkoulussa aikoinaan opetettiin,että jauhepesuainetta riittää 2 rkl.. se tuntui hirveän vähältä,mutta puhdasta on aina tullut.
Nestemäistäkään en laita kun pienen määrän.
Kyllä sen monesti rappukäytävään asti haistaa kun naapuri pessyt pyykkiä.
En syytä pyykinpesijää,vaan monet tuotteet vaan haisee todella vahvasti,vaikka laittaisi vähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että pallo täyteen vaan.
Ja minulla ollu aina kaks palloa käytössä😳
Käytän pesuainetta ehkä teelusikallisen, hajustamattomatkin pesuaineet aiheuttaa ihon kutinaa jos on yhtään enempää käyttänyt.
Luulis että oppivat tietämään, kun kone vaahtoaa yli...
Mitä sinä nyt taas sönkötät? Onko jäänyt lääkkeet ottamatta? Missä luuraa ylläpidon ahkera kyttä ja apteekkari nyt!
Jumankauta, siinä on pellellä puuhaa kun se kyttää näyttöruudulla vilistäviä ip-numeroita tai lukee joka ainoan aloituksen.. Ja tulee kommentoimaan, että lääkkeet lääkkeet, lääkkeet lääkkeet.
Se kahjo, se se jaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla se ei auta. Itse emme tupakoi,mutta napuristossa partsi tupakoitsijat.Jos pyykki telineen laitta parvekeelle tai vaateita tuletumaan,ne haisevat tupakalle. Tupakoitsia ei itse sitä haista.On hänen ominaishajunsa. Eikä ne tupakoitsijat joilla ei hajuaistia!Makuuhuoneet haisee aina tupakalle,koska siellä on ikkunat parvekkelle ja rakoventiilit joita ei saa sulkea. Se tupalan haju täytä perheeme parvekeen ja rakoventilien kautta makuuhuonemme.Kiitos tupakoitsijat kun ette niitä parvekeen lasituksia saa auki, Minä minä ihmistet.
Pesen omalla koneella ja laitan siten kun tykkään. Tulkaapas tänne nuuhkimaan kyylät!
Ei me tiedetty.