Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Minua ihmetyttää, että miksi Suomessa on niin monia synkkiä joululauluja.
13.11.2021 |
Esim. Konsta Jylhän joululaulussa pieni lapsi vie kylmässä ja pimeässä yksin kynttilää äidin haudalle, varpunen jouluaamuna-laulussa se varpunen paljastuu laulussa mainitun tytön kuolleeksi veljeksi joka on lintuna tullut käymään maan päälle tai että "Hetken kestää elämä ja sekin synkkää ja ikävä".
Kommentit (22)
Elämä täällä on ollut rankkaa. Kylmää ja kovaa. Paljon nälänhätää ja kurjuutta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Joulupuu on varastettu, pukki roikkuu hirressä.
Tontut sammuu, pukki vielä ryyppää, puukkii ryyyppääää