Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka osaatte kokata,Apua!

Vierailija
30.01.2015 |

Ensviikolla vieraita tulossa ja mun pitäis tehä alku-pääruoka ja jälkiruoka.

Jotain sellasta mikä sopis yhteen mieluiten?

Pääruokana ehkä kalaa,lihaa.

Mulla ei oo varsinkaan ideaa tohon alkuruokaan.En yleensä syö alkuruokaa.

Onko hyviä ehdotuksia ? :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäehdotuksia ?

Vierailija
2/21 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:30"]

Salaatti ei mielestäni ole alkuruoka.... 

[/quote]

Samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:30"]

[/quote]

Samaa mieltä

[/quote]

kyllä salaatti mielestäni käy alkuruuasta

Vierailija
4/21 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:04"]Ensviikolla vieraita tulossa ja mun pitäis tehä alku-pääruoka ja jälkiruoka.

Jotain sellasta mikä sopis yhteen mieluiten?

Pääruokana ehkä kalaa,lihaa.

Mulla ei oo varsinkaan ideaa tohon alkuruokaan.En yleensä syö alkuruokaa.

Onko hyviä ehdotuksia ? :)
[/quote]

Lihaan käy ainakin kamttarellikeitto. Osta apetitin vlmiita pakastekeittoja ja jos haluat, lisää ihan oienex pilkottua salottisipulia ja tilkka kuohukermaa. Toooodella hyvää!

Kalalle helppo: Romaine-salaattiveneitä, eli yhdelle lehdelle graavilohi-ranskankerma-sipulitahna. Lihalle sama kun vaihdat aurajuustolla ja saksnpähkinällä. Bueno.

Vierailija
5/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustosalaatti?

Vierailija
6/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ihmistä tulossa? Minkälaisia vieraat ovat? Onko ruokarajoitteita?

Mitä osaat tehdä? Mikä olisi oma lempiruokasi?

Vierailija
7/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vieraita tulee ja kuinka monta? Istutteko koko ajan pöydässä vai ovatko alkupalat naposteluja sohvalla istuen ja pääruoka plus jälkkäri pöydän ääressä? Erityisruokavalioita?

Vierailija
8/21 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruuakai passaa usein hyvin jokin kevyt salaatti. Ei liian ruokaisa, jotta pääruualle ja jälkiruualle jää tilaa.
Pääruokana passaa esim. Pastat, kala, pihvit ja muutenkin liha. Ohjeita löytyy netistä monia ja itselle löytyy varmasti mieluisin kun vaan jaksaa etsiä.
Jälkiruoka mahdollisesti jokin juustokakku tai piirakka? Jos makeampaa haluaa niin esim. Mutakakku on yksi vaihtoehto. :)

Vierailija
9/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vieraat ja sinä pidätte? Onko allergioita? EHdotan nyt ihan vain jotain :)

Alkuruoaksi vaikka ihan simppeli vihersalaaatti, eli salaatteja, fenkolia/sipulia/kiiviä/paprikaa/joku pirteä maku ja pähkinöitä sekä oliiviöljyä.

Pääruokasi vaikka uunikalaa ja uunijuureksia.

Jälkkäriksi marjapiirakkaa ja kahvia.

Vierailija
10/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ja siihen sellainen persiljan lehti päälle koristeeks, lämmitä mikrossa.

Ei tarvitse kiittää.

-Mies-

Vierailija
11/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:05"]

Maksalaatikko ja siihen sellainen persiljan lehti päälle koristeeks, lämmitä mikrossa.

Ei tarvitse kiittää.

-Mies-

[/quote]

huijari, oikea mies tarjoaa juhla-ateriana uuniranskalaisia ja joko uunimakkaraa tai sitten pihviä grillivoilla.

Vierailija
12/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ArtisokkaSosekeitto, pihvi salaatilla ja vaikka pannacotta

Vierailija
13/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse antaa miehille mitään salaattia alkupaloiksi. Menee sen muun ruoan kanssa. Peruna ja liha taitaa olla yleisimmät, kelpaavat suurimmalle osalle.

Vierailija
14/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:09"]

Montako ihmistä tulossa? Minkälaisia vieraat ovat? Onko ruokarajoitteita?

Mitä osaat tehdä? Mikä olisi oma lempiruokasi?

[/quote]

4 vieraita + Minä ja mun mies eli yhteensä meitä on 6

Erityisruokavaliota kenelläkään ei ole.

Oon aika kaikkiruokanen vieraat odottaa ilmeisesti jotai vähän "hienompaa" ruokaa.

AP

Vierailija
15/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein viimeks 6 ruokailijalle semmosen alkupalalautasen jonka ite söin ravintolassa joskus. Leikkasin vähän hunajamelonia, ostin palat loimulohta, parmankinkkua. Mitähän muuta siinä oli. Tein itse oliviiöljyvalkosipulihäskän ja paahdoin patongin kantturat uunissa pikasesti. Sit vaa asettelin ne kauniisti.
Pääruuaks oli naudan sisäfilepihviä ja täytettyjä uuniperunoita ja vihree salaatti. Jälkkäriks taisin tehdä porkkanakakkua.

Lähinnä kantsii miettiä aikataulun kannalta toteutus. Ite kerkesin tekee kaiken muun valmiiksi kun perunat oli niin kauan uunissa. ja kakun tein jo edellisenä päivänä. Ei oo kiva ootella ruokien välissä tai että emäntä on kokoajan keittiössä. :)

Vierailija
16/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:09"]

Minkälaisia vieraita tulee ja kuinka monta? Istutteko koko ajan pöydässä vai ovatko alkupalat naposteluja sohvalla istuen ja pääruoka plus jälkkäri pöydän ääressä? Erityisruokavalioita?

[/quote]

Nää vieraat on mun kaveri ja hänen puolisonsa.

Ja miehen kaveri ja hänen puolisonsa.

Ei olla kokoajan pöydän ääressä vietetään iltaa.

AP

Vierailija
17/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku maa teemaksi, esim. Italia.

Alkupala: antipastolautanen. Kokoat jokaiselle oman lautasen, jossa esim. Parmankinkkua, mozzarellaa, hunsjamelonia ja oliiveja. Sit jotain hyvää rapeakuorista leipää js hyvää oliiviöljyä.

Pääruoka: jotain hyvää lihaa josta pihvit tai sit joku putkään uunissa haudutettu kana- tai lihapata. Kuljeen vihreetä salaattia ja vaikka jotain uuniperunaa.

Jälkkäri: esim. Se pannacotta

Vierailija
18/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:20"]Ite tein viimeks 6 ruokailijalle semmosen alkupalalautasen jonka ite söin ravintolassa joskus. Leikkasin vähän hunajamelonia, ostin palat loimulohta, parmankinkkua. Mitähän muuta siinä oli. Tein itse oliviiöljyvalkosipulihäskän ja paahdoin patongin kantturat uunissa pikasesti. Sit vaa asettelin ne kauniisti.
Pääruuaks oli naudan sisäfilepihviä ja täytettyjä uuniperunoita ja vihree salaatti. Jälkkäriks taisin tehdä porkkanakakkua.

Lähinnä kantsii miettiä aikataulun kannalta toteutus. Ite kerkesin tekee kaiken muun valmiiksi kun perunat oli niin kauan uunissa. ja kakun tein jo edellisenä päivänä. Ei oo kiva ootella ruokien välissä tai että emäntä on kokoajan keittiössä. :)
[/quote]

Mentiin vähän samalla linjalla

Vierailija
19/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:20"]Ite tein viimeks 6 ruokailijalle semmosen alkupalalautasen jonka ite söin ravintolassa joskus. Leikkasin vähän hunajamelonia, ostin palat loimulohta, parmankinkkua. Mitähän muuta siinä oli. Tein itse oliviiöljyvalkosipulihäskän ja paahdoin patongin kantturat uunissa pikasesti. Sit vaa asettelin ne kauniisti.

[/quote]

Mentiin vähän samalla linjalla
[/quote]

Niin siis terveisin 14

Vierailija
20/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi