Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mun läppärissä on?

Vierailija
30.01.2015 |

Jos olen netissä, niin kone jumittuu. Pitää aina sammuttaa virtanapista. Voisiko johtua selaimesta? Chromea käytän.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensi kerralla painaa CTRL+ALT+DEL samaan aikaan pohjaan. Käynnistät vaikka tehtävienhallinnan sen jälkeen ja katsot mikä ohjelma jumittaa.

Vierailija
2/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, mutta kokeile vaikka firefoxia. Ainahan sen saa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows?

Vierailija
4/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota siis mitään käskyjä vastaan. Ei toimi tuo näppäin yhdistelmä, kokeiltu on.

-ap-

Vierailija
5/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin Flashia, Javaa tai Silverlightia. Tarkista, ettei koneelle ole asentunut mitään haittaohjelmia.

Vierailija
6/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on Windows :/

-ap-

Vierailija
7/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ylikuumenee. Ootko putsannut pölyt?

Vierailija
8/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannasin läpi, ei löytynyt mitään. Virustorjunta kunnossa.

-ap-

Vierailija
9/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää puhdistaa. Hyvä idea. Miten ton flash/ silvetlight/ Java asian pystyy selvittämään?

Ap

Vierailija
10/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavialta kuulostaa. Tarkista kovalevyn kunto (SMART-tiedot) vaikka "Speedfan"illa. Muistit joko Memtestillä tai Windowsin omalla muistidiagnoosilla. Kokeile erikseen näytönohjaimen ja prosessorin rasitustestejä (esim. Furmark näytönohjaimelle ja Prime95 prossulle). Seuraa rasituslämpöjä, prossu ei sais nousta paljoa yli 60 ja näyttis yli 90 pääsääntöisesti (mallikohtaisia eroja on). Ota varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista NYT.

Vierailija
11/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks. Poksahtaako toi nyt kohta?? Onneksi mulla ulkoinen kiintolevy.

-ap-

Vierailija
12/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:50"]

Pitää puhdistaa. Hyvä idea. Miten ton flash/ silvetlight/ Java asian pystyy selvittämään? Ap

[/quote]

Voit ottaa ne pois päältä. Silverlight on harvemmin käytössä joten epäilen noita kahta. Sivut eivät välttämättä toimi sen jälkeen normaalista, mutta saat selvitettyä johtuuko niistä. Mene tähän osoitteeseen ja paina disable

chrome://plugins/

Vierailija
13/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:57"]Jaiks. Poksahtaako toi nyt kohta?? Onneksi mulla ulkoinen kiintolevy.

-ap-
[/quote]

Mun tyttärellä oireili kone nimenomaan jumiutumalla ja kun se pimu aina vinkuu muutenkin koneista kun ei osaa käyttää, niin jäi huomaamatta lahoava kovalevy ja sinne meni vuosien valokuvansa yms. ja huudon määrä oli jotain järkyttävää.

Vierailija
14/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kauhea kasa laajennuksia! Mistä näistä nyt tietää, mitä näille pitää tehdä?

-ap-

Vierailija
15/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:04"]

Täällä kauhea kasa laajennuksia! Mistä näistä nyt tietää, mitä näille pitää tehdä? -ap-

[/quote]

Adobe Flash Player, Java(TM) ja Adobe Shockwave Playerin voit ottaa pois päältä.

Vierailija
16/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Widevine content decryption module, native client, adobe flash player, chrome remote desktop viewer, silverlight, chrome PDF viewer.

Ap

Vierailija
17/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:07"]

Widevine content decryption module, native client, adobe flash player, chrome remote desktop viewer, silverlight, chrome PDF viewer. Ap

[/quote]

Hyvä ei ole mitään turhaa asennettuna. Tuo on vain väliaikainen purkkaviritys. Surffaa 'normaalisti' ja katso auttaako.

Vierailija
18/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Ap

Vierailija
19/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä en jaksa uskoa että enää nykykäyttiksillä ohjelmat pystyisivät jumittamaan koko koneen niin ettei ctrl alt del toimisi. Mulla ei tuollaista ainakaan ole enää Win7 tapahtunut, liekö XP:lläkään. Aina ollut rautavikaa nuo. Ohjelmat vaan kaatuu tai ajurit pistää blue screeniä pahimmillaan. Tai kai se mahdollista vieläkin mut liekö todennäköistä...

Vierailija
20/25 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi taas toimivan. Välillä tosiaan jumittuu. Ja vain silloin, jos olen netissä. Kerran olen jo tehdasasetukset tähän uudelleen laittanut ja toimi pitkään hyvin. Ei olisi rahaa ostaa nyt uutta läppäriä. AV ihan paras paikka, kun aina löytyy apua :)

-ap-