Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ehdotti, että ostetaan vaan yhdet joululahjat ja maksimihinta olis parikymppiä : (

Vierailija
13.11.2021 |

Ja perään jotain sekavaa höpinää ilmastosta ja kuluttamisesta ja niin edelleen

Oon kyllä niin pettynyt mieheen

Ok sanoin et ostan sille halvan lahjan mut jos en saa mun toiveita mitä olen ilmoittanut, niin kyllä meidän välit pysyy koko talven hyvin viileinä.

Miten se edes kehtaa ehdottaa tollasta kun tietää hyvin miten mulle on joulu tärkee

Rupes taas itkettää kun aattelinkin tätä skeidaa mitä joudun kestää

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastan joulua! Mutta lahjojen saamisen sijaan minusta parasta on lahjojen antaminen. On ihana miettiä niitä juttuja, jotka ilahduttavat miestä ja lasta.

Toki on ihan kiva saadakin, mutta lahjojen antaminen on minulle se joulun taikaa ja tunnelmaa luova juttu. Tänä vuonna sovimme miehen kanssa minun aloitteesta, että ostamme toisillemme vain pienet lahjat ja laitoimme ison summan säästöön koko perheen yhteistä unelmamatkaa varten. Olisin löytänyt miehelle vaikka mitä kivaa ja nyt vähän harmittaa tämä sopimus, mutta ehkä aikuisena ihmisenä silti kestän.

Vierailija
22/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fiksu miäs. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos oot tommonen k u s i pää nii saisko sun miehen ottaa? Ihan kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
24/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia en kelpuuta suominaisia.

Olette rahanahneita.

Vierailija
25/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppiä on niin ärsyttävä budjetti jos ei halua antaa jotain turhaa krääsää tai jotain ihan persoonatonta niinkuin glögi/viinipullon. Jos itselleen voisi hankkia jotain monen kympin ja ehkä satasienkin arvoista niin miksei rakkaimmalle ihmiselle? 

Vierailija
26/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo vuosikausia kavereiden ym kesken tapa ettemme osta lahjoja, ainoastaan pienille lapsille ja heillekin vain silloin jos on tarkoitus tavata joulunaikaan. Sain lapsena lahjoja ihan riittävästi. Tällä iällä tavaraa on tarpeeksi, en tarvitse mitään.

Vierailija
27/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä idea. Länsimaissa ei ole tavarasta ole tosiaankaan puutetta, eikä kenenkään aikuisen elämä ole joululahjojen puutteesta kiinni. Itseäni on alkanut ainakin pikkuhiljaa ahdistaa kaikki tavaralahjat. Tietysti ihanaa jos ihmiset haluavat muistaa ja ilahduttaa, mutta vuosien kertyessä myös tavaravuori kasvaa. Eikä niitä lahjoja enää kodin irtaimistoon sekoittuneena tasan ikinä tule edes muisteltua että olipa ikimuistoinen joulu silloin 2013 kun sain tämänkin hilavitkuttimen. Ihan muut asiat jää ainakin itselle mieleen. Omassa kodissa tiedän että ainakin ukulele, slow cooker, iittalan mukinaluset, mariskooli, hierontarulla, monet kirjat jne. on tullut tänne lahjoina, mutta en kyllä enää vuosien jälkeen osaisi sanoa minä jouluna tai syntymäpäivänä ne on keneltäkin saatu.

Ap:n tapauksessa ehdottaisin miehelle jotain vaihtoehtoista jouluaktiviteettia, esim. kylpyläreissu, joulukonsertti, luontoretki, kynttilöiden vienti hautausmaalle jne. jonka tekisitte lahjojen sijaan. Tekemällä ja toistensa kanssa olemalla niitä muistoja syntyy.

Vierailija
28/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette rahanahneita.

Huomaat kai, että täällä ei hirveän moni ole ap:n kanssa samaa mieltä?

Vierailija
29/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisille ei osteta lahjoja

Vierailija
30/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas olisi itkun aihe tossa. Ei tähän voi muuta kommentoida kuin et voi olla tosissasi (todennäköisesti et olekaan). Provosoit siis.

Itseäni itketti uutiset miten elintilaa vain hävitetään eläinten tieltä, jotta krääsää ja materiaa vaan saadaan tuotettua halpatuotannolla entistä enemmän. Siis sen tuntevan, pelokkaan elävän eläimen koti vain hävitetään sen edestä ja tilannetta ymmärtämätön eläin jätetään oman onnen nojaan kärsimään (usesti jopa palovammoineen). Ja ilmastovaikutuksiakin krääsän tuottamisella toki on.

Itkisitkö muka sitä, että sinulla on fiksu mies? Tai olisitko muka noin omahyväinen ja vielä että kiristäisit fiksua mieste käytökselläsi.

Tyhmä provo.

Vierailija
31/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Minullekin joulu on tärkeä, mutta ei joululahjat.

Vierailija
32/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mies on tietenkin keksinyt sinulle jotain muuta aineetonta ja ihanaa! Hän varmasti vain haluaa panostaa kokemuksiin ja yhteiseen laatuaikaan. Odotas vaan, saat ikimuistoisen joulun ap! 

Vierailija
33/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolla kännit vetää, eikä jää ylimääräistä nurkkiin pyörimään.

Vierailija
34/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole nyt kyse kaverista tai kollegasta tai serkusta tai naapurista tai edes vanhemmista. Vaan omasta elämänkumppanista. Ihan kuin tämä maailma kaatuisi siihen että jouluna ostaa rakkaimmalleen jonka tuntee parhaiten kunnollisen lahjan. Jos on persaukinen niin sanoisi, mutta turha teeskennellä tiedostavaa jos on oikeasti pihi ja laiska. Ja sitten ihmetellään kun parisuhteet kuihtuu kasaan... 

Vierailija
35/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jeesustelijat ja tavaran kauhistelijat: isommalla budjetilla voisi saada nimenomaan jotain AINEETONTA joka missään nimessä ei jää nurkkiin pyörimään. Ei kahdellakympillä saa edes leffalippuja. Että kyllä taitaa olla jotkut ihan muut syyt kuin ympäristötietoisuus ja käytännöllisyys tässä....

Vierailija
36/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette rahanahneita.

Katkeroitunut suomimies?

Jos olisit katkeruudeltasi onnistunut lukemaan ja sisäistämään lukemasi olisit havainnut, että palstalla naisetkaan eivät tätä ap:n valitusta ymmärrä? Varsin moni pitää ap:n miestä fiksuna ja tiedostavana miehenä. Tällaisia saisi olla lisää (:

Eikä rahanahneus ole mikään sukupuoli kysymys. Tällaisia ihmisiä löytyy sukupuoleen katsomatta. Itsekin tällaisiin miehiin ja naisiin törmännyt. Ajattelen vain toisin kuin sinä, en yleistä enkä katkeroidu. Siinä ei kukaan voita, itse vaan kärsii.

Vierailija
37/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki haluan et mies ostaa mulle kunnon lahjan ja mä hänelle. Sellanen mistä ite tykkäisin ja häntä ajattelemalla samoin joku tosi ihana lahja ajatuksella ja rakkaudella mietitty <3

Ei mitään paska krääsää. Toiset saa sukkia, mukeja, suklaata. Täälläpäin ihania lahjoja vain ja ainoastaan

Vierailija
38/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viileä talvi tiedossa.

Oikeastiko seksillä kiristätte miehiänne? Ei jumal*uta. Mitä miehet näkee teissä itsekkäissä kanoissa?

Vierailija
39/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette rahanahneita.

Taidat itse olla ketjun ap?

Tarkoituksena vaan päästä haukkumaan KAIKKI suomalaiset naiset, vaikka aloittaja on satavarmasti mies.

Surkea provo.

Vierailija
40/52 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette rahanahneita.

Joo se kehitysmaasta tai Venäjältä tuomasi nainen ei yhtään ajattele parempaa elintasoa jep.

Ja se on suomalainen nainen, ei mikään suominainen. Ärsyttävä väännös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän