G: Voisitko seurustella homeopaattisia "lääkkeitä" käyttävän kanssa??
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:26"]
Äh, en jaksais vapaa-ajallakin varoa puheitani. Joudun jo opiskelupaikassani varomaan, koska puheeseeni kuuluu aika avoin homeopatialla vitsailu ja osa opiskelutovereistani uskoo tähän "veden muistiin". Huolestuttavinta on, että opiskelen terveydenhuoltoalaa...
[/quote]
No todella huolestuttavaa! Miten tuollaiset on päässeet koulutukseen? Eikö sinne ole mitään pääsyrajoitteita enää, kun hoitsuista on niin suuri pula? Todellakaan näiden hörhöjen ja rokotusten vastustajien ei pitäisi toimia alalla! Olen pöyristynyt. :(
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:26"]
Äh, en jaksais vapaa-ajallakin varoa puheitani. Joudun jo opiskelupaikassani varomaan, koska puheeseeni kuuluu aika avoin homeopatialla vitsailu ja osa opiskelutovereistani uskoo tähän "veden muistiin". Huolestuttavinta on, että opiskelen terveydenhuoltoalaa...
[/quote]
No todella huolestuttavaa! Miten tuollaiset on päässeet koulutukseen? Eikö sinne ole mitään pääsyrajoitteita enää, kun hoitsuista on niin suuri pula? Todellakaan näiden hörhöjen ja rokotusten vastustajien ei pitäisi toimia alalla! Olen pöyristynyt. :(
[/quote]
Jep ja osa lääkäreistäkin toimii hopeopatialääkäreinä myöskin. Homeopatiapuolelta saa isommat massit, katsoin kerran yhden Helsinkiläisen aseman hinnastoa ja siellä homeopatialääkärin (myös oikea LL) 20 min käynti oli jotakin 200 euroa. Eihän missään yksityisellä ole niin kovia taksoja todellisen lääketieteen puolella, edes Helsingin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:05"]
Miksi teille vastustajille tämä homeopatia on niin iso asia? Miksi teitä haittaa, jos joku kokee saavansa apua homeopatian avulla? Ja maksaa tästä mielellään? Haluan vilpittömästi ymmärtää. Suhtaudun itsekin skeptisesti esim. joihinkin lääkkeisiin, mutta ei minulla ole tarvetta puuttua muiden hyviksi kokemiin hoitoihin ja siihen mihin he rahansa pistävät. Itse vastaus kysymykseen: voisin seurustella, jos olisin vapaa. Homeopatia, reiki ym. ovat intohimojani ja mieheni ei niihin usko (korkeasti koulutettu "tiede"mies), mutta rakkaus kukoistaa. Ei ehkä kannata rakkaudelle kauheasti kriteereitä asettaa...
[/quote]
(...) pidin aluksi noita reikihoitoja, horoskooppeja, korteista ennustamista, homeopatiaa ja kaikenmaailman voimakristalleja ja heilureita ihan hellyttävänä hömppänä niin pidemmän päälle se alkoi olla tosi turhauttavaa kun se ei toisen mielestä ollutkaan hömppää vaan esimerkiksi asunnon ostoa suunnitellessa ja lainan määrästä päättäessä toinen puhuu taloudellisista realiteeteista ja toinen heiluttelee narun päähän sidottua kivenmötikkää tähtikartan yläpuolella. Samoin aloin sitten miettimään mahdollista jälkikasvua, pitääkö tapella siitä että ne pääsee lääkäriin ym.
[/quote]
Mun appivanhemmat on tällaisia.
Mielummin seurustelisin ihmisen kanssa joka ottaa päivittäin ison annoksen homeopaattisia " lääkkeitä " kuin henkilön kanssa joka syö kourallisen " oikeita" lääkkeitä. Jotenkin uskon että ensin mainittu on kuitenkin terveempi.
Tottakai voisin. Toki tolkku pitäisi olla mukana eli jos tulisi vakava sairaus niin ymmärtäisi normaalin lääketieteen tarjoaman avun, eikä esim. vastustaisi kaikkia rokotuksia tai muuta ihan kivikautista hömppä-ajattelua.
En todellakaan voisi. Olen kyllä kohtelias kaikille, enkä julkisesti tätä huutele, mutta jos itselleni tuntematon ihminen alkaa puhua "homeopaattisesta hoidosta", hymyilen ja liukenen juttelemaan jollekulle muulle. Ammattipiireissä noihin joskus törmää, ystävinä tai muuten läheisinä ei tuollaisia ole.
En voisi. Horoskoopeista höpöttämisellä sama vaikutus.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:05"]
Miksi teille vastustajille tämä homeopatia on niin iso asia? Miksi teitä haittaa, jos joku kokee saavansa apua homeopatian avulla? Ja maksaa tästä mielellään? Haluan vilpittömästi ymmärtää. Suhtaudun itsekin skeptisesti esim. joihinkin lääkkeisiin, mutta ei minulla ole tarvetta puuttua muiden hyviksi kokemiin hoitoihin ja siihen mihin he rahansa pistävät. Itse vastaus kysymykseen: voisin seurustella, jos olisin vapaa. Homeopatia, reiki ym. ovat intohimojani ja mieheni ei niihin usko (korkeasti koulutettu "tiede"mies), mutta rakkaus kukoistaa. Ei ehkä kannata rakkaudelle kauheasti kriteereitä asettaa...
[/quote]Kyllä se vain niin on, että tyyppi joka nielee moista paskaa on ainakin tyhmä, todennäköisesti myös mielenterveysongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]
[/quote]Kyllä se vain niin on, että tyyppi joka nielee moista paskaa on ainakin tyhmä, todennäköisesti myös mielenterveysongelmainen.
[/quote]Enkä tahdo olla missään tekemisissä tyhmien enkä mielenterveysongelmaisten kanssa. Lisäksi kokemukseni energiahoitoihin, homeopatiaan, astrologiaan ym. kusetukseen uskovista ovat niin epämiellyttäviä, että todellinen viha nousee kaikkia noita hörhöjä vastaan.
Voisin. En itse usko homeopatiaan mutta silti olen käyttänyt ja kokenut saavani apua (en aina, toisinaan).
Tyhmien, mielenterveysongelmaisten ja toisinajattelijoiden vihaaminen kuulostaa aika erikoiselta. Voisiko taustalla olla pelkoa?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:45"]Kyllähän ne homeopaattiset lääkkeet flunssan selättää, usein alle viikossa ja välillä kun ajoissa nappaa niin ei flunssa pääse kunnolla käyntiinkään... Ihan vähintään yhtä tehokasta, kuin että ei hoitaisi ollenkaan. [/quote] Se flunssa menee usein itsestäänkin ohi viikossa.
[/quote]
Jep, sehän se pointti oli. Ensi kerralla merkitsen viestini asiaankuuluvilla, boldatuilla sarkasmi-tageilla ettei mene keneltäkään ohi - alapeukkujen määrästä päätellen nyt meni aika monelta :P
[/quote]
Itse koen erikoiseksi tilanteen, jossa ihminen turvautuu "hoitoon", joka on tieteellisesti todettu humpuukiksi. Kautta aikainhan tyhmiä on huijattu ja vedätetty. Silti luulisi tyhmimmänkin ottavan opikseen, jos kerran faktat osoittavat ettei hoito ole toimiva. Vielä vakavammaksi asia muuttuu, jos turvaudutaan humpuukiin pätevän hoidon sijaan. Erityisesti lasten kohdalla pitäisi ulkopuolisten puuttumiskynnyksen olla todella matala.
[/quote]
Sen takia, että sen huuhaan levittely on vastuutonta ja pahimmillaan jopa hengenvaarallista. Ei minua haittaa se jos joku lääkitsee flunssaansa tai vaikka syyliään sokerinapeilla enkä ahdistu kohtuuttoman paljon siitäkään, että joku puoskari kynii rahat pois yksinertaisilta, vaikka se hyväksikäyttöä onkin.
Siinä vaiheessa alkaa kuitenkin keittää, kun sama puoskari saa vaikkapa syöpäpotilaan luopumaan oikeista, todistetusti toimivista hoidoista ja korvaamaan ne höpöhoidoilla. Tai kun mukavastuullinen aikuinen hoitaa lapsensa sairauksia niillä höpöhoidoilla toimivien hoitojen sijaan. Tai hoitaa koiraansa homeopatialla, siinä tuskin on enää mielekästä puhua edes plasebovaikutuksesta.
Minä elin viitisen vuotta samanlaisessa asetelmassa miehesi roolia ja vaikka pidin aluksi noita reikihoitoja, horoskooppeja, korteista ennustamista, homeopatiaa ja kaikenmaailman voimakristalleja ja heilureita ihan hellyttävänä hömppänä niin pidemmän päälle se alkoi olla tosi turhauttavaa kun se ei toisen mielestä ollutkaan hömppää vaan esimerkiksi asunnon ostoa suunnitellessa ja lainan määrästä päättäessä toinen puhuu taloudellisista realiteeteista ja toinen heiluttelee narun päähän sidottua kivenmötikkää tähtikartan yläpuolella. Samoin aloin sitten miettimään mahdollista jälkikasvua, pitääkö tapella siitä että ne pääsee lääkäriin ym. Jos tuo homma olisi pysynyt vain ikäänkuin naisen "harrastuksena", eikä vaikuttanut arkeen niin paljon niin sitten yhteiselo olisi varmaan onnistunut pitempäänkin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:29"]En, koska hän on mitä todennäköisimmin antroposofi tai teosofi. Todennäköisesti myös jonkun henkiparannushuruhoidon kannattaja tai enkelinhalaaja tai yksisarvisen palvoja. Sellaisiin ei kelpo kristitty sekaannu. [/quote] Juu, niinhän se menee, että kristitty ei käytä homeopatiaa eikä varsinkaan usko enkeleihin...
Toki kristitty uskoo enkeleiden olemassaoloon, mutta hän ei pyydä niiltä apua, ei kommunikoi niiden kanssa eikä varsinkaan harrasta mitään enkeliterapiaa yms.
[/quote]
Just oli homeopaatti yhdessä tilaisuudessa esittelemässä tuotettaan. Valkoisia rakeita, jotka kuulemma parantavat ihan kaikki vaivat. Jos lapsella alkaa illalla korvatulehdus, niin annat vaan pikku palleron ja se on siinä. Pikku pallero parantaa myös miehen välilevykivut.
Puhui siis ihantäysin pokerinaamalla näitä juttujansa. Sektiohaavakin paranee näitä popsimalla, ja mitähän se vielä kertoili...
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"]
Tyhmien, mielenterveysongelmaisten ja toisinajattelijoiden vihaaminen kuulostaa aika erikoiselta. Voisiko taustalla olla pelkoa?
[/quote]Ei vaan kokemus. Täydellinen mitätöinti, nollaaminen ja manipulointi joskus muinoin henkilön taholta, joka oli mielenterveysongelmainen (narsistisia piirteitä yhdistettynä skitsofreniaan) ja joka uskoi enkeleihin, reikihoioihin, kristalleihin, kaukoparannukseen, astrologiaan, homeopatiaan jne. Valitettavasti näen tämän ihmisen piirteitä kaikissa alan "harrastajissa". Ei tervettä. En minä sitä vihaa mitenkään ilmaise. Pysyn vain niin kaukana kuin vain mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"]
[/quote]Hörhö joka suosittelee syöpäsairaalle kemoterapian sijasta homeopaattista vettä ei ole toisinajattelija vaan murhaaja!
Eiköhän se ole ihan marginaalista jos joku huijaa ihmisiä, kehottaa lopettamaan syöpähoitoja tmv. En minäkään tietenkään sellaista hyväksy. Uskon, että suurin osa toimi vilpittömästi ja asiaansa uskoen. Mitä omaan "uskooni" tulee, niin luotan enemmän itseeni ja omiin kokemuksiini kuin muiden mielipiteisiin tai tieteeseen, joka sekin muuttuu ja kehittyy koko ajan. Uskon, että tämäkään aika ihmiskunnan historiassa ei ole aikaa, jolloin kaikki tiedetään ja ymmärretään. Kiitos näkemyksistä joita "vastustajilta" pyytelin. Ja kyllä minä niitä jollain tasolla ymmärränkin. Silti minulla on niin paljon ja hyviä kokemuksia homeopatiasta, että kun joku sanoo minulle ettei se toimi kuulostaa ihan samalta kuin joku sanoisi että lumi ei ole valkoista:)
En tietenkään. Missä ihmeessä sellaisia ihmisiä on? En tunne yhtään. (onneksi)