Seuraavaksi kansalaisaloite että Kissaliitto liiton on hyväksyttävä myös maatiaiskissat
Kaikkien kissojen sirutuksesta ja rekisteröinnistä tulee pakollista vuonna 2026,mutta toistaiseksi Kissaliitto hyväksyy rekisteriin vain rotukissat:
Kommentit (28)
Monet tuntuvat tässä ketjussa yhdistävän sanan maatiainen = maaseutu, vaikka maatiainen ei tarkoita sitä. Maatiainen on nimitys jalostamatomalle kotieläimelle tai viljelykasville. Joskus sanaa käytetään myös kotoisen kannan pohjalta jalostetuista roduista tai lajikkeista. Esimerkiksi maatiaiskissalla tarkoitetaan kissatyyppiä, joka on muodostunut kissojen lisääntyessä vapaasti keskenään ihmisen siihen puuttumatta eivätka ne siis ole mitään erityistä eläinrotua. Rotukissat ovat järjestelmällisesti jalostettu tietyn tyyppisiksi.
Kyllä mun maatiaiskissa on rekisteröity kissaliittoon. Ei mitään ongelmaa. Sirun voi sinnekin rekisteröidä.
Meillä on löytökissa, maatiainen. Paras tuholaistorjuja, minkä olen tavannut. Joskus pitää kyllä kovaa ääntä :D Pitääkö näitä aikuisiakin sitten käydä siruttamassa vai?
Vierailija kirjoitti:
Säkkiin ja järveen jos ei ole puhdaverinen rotukissa.
Terveisin kissojen perussuomalaiset
Mikään ei ole inhottavampaa ja rasistisempaa kuin rotukissat versus maatiaiskissat -asetelma.
mistä sitten mäki saa seuraavaan videoon kissan tapettavaksi. yle oikein odottaa ja toivoo seuraavaa kissan tappo elokuvaa. IL lehdessä juttu 13.11-21 jossa hänelle yle ehdottaa kulttuuri neuvoksen titteliä jonka yle maksaa 20000e. NYT TULEE YLEN.
onko mäen ja yli viikarin todistukset samasta ranskan yli opistosta kulttuuri puolelta peräisin tilasivatko kuponki uutisista.
Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että joka kissa pitäisi siruttaa ja rekisteröidä jotenkin. Siten omistaja saa kissansa takaisin, kun se on ensin päästetty "ulkoilemaan" ja jäänyt auton alle.