Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaetaan arjen säästövinkit

Vierailija
13.11.2021 |

Puolikkaallakin konetiskitabletilla pesee koko koneellisen. Eikä pesutuloksesta huomaa että pesuainemäärä on puolitettu.
Säästövinkki nro 1

Kommentit (648)

Vierailija
521/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehtijutun, jossa nainen käytti vähemmän takseja kuukaudessa ja säästö oli 350 euroa.

Pienituloisena juttu nauratti minua. 

Säästän joka kuukausi 350 euroa! :D

Vierailija
522/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta ja säästät ensi vuodesta alkaen kirkollisverosi verran joka kuukausi.

Säästä ay-maksuissa eroamalla liitosta ja liity sen sijaan YTK työttömyyskassaan, joka maksaa vain 99 e/vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys: no minne ne kaikki viimevuosina säästyneet rahat on oikein joutuneet? Koronan myötä ihmiset tottui siihen, että ei ostella ja käydä ravintoissa päiväs eikä yöaikaan, niin luulisi, että ne rahat on jonnekin säästyneet. Miksi se ei näy missään täällä?

Oisko ihan eri ihmisiä ne joilla säästyi korona-aikana tuhansia euroja? Voisko olla.

Vierailija
524/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä aloituksessa mainituk kaltaiset säästövinkit ovat ihan hyviä (itselläkin käytössä) MUTTA hyödyllisintä ja tehokkainta säästämistä on kieltäytyä jostain/useista ylimääräisistä ei-niin-välttämättömistä ostoksista.

Esim.

Puolitat koko vuoden joka kerta tiskikonetablettaja ja otat joka ikiseen kauppareissuun mukaan kotoa kestokassin. Säästät yhteensä vuodessa 50 €, joka on hyvä.

Mutta verraten vaikka siihen, että taas kerran kierrellessäsi ostoskeskuksessa tai halpamarketissa, jätätkin ostamatta sillä kertaa heräteostoksena sen alerekissä huomaamasi 19,90 eurolla roikkuvan neuleen ja 14, 90 euron pipon, sekä kassalle jonottaessasi jätätkin hyllyyn ne kaksi karkkipussia ja tupakka-askin, niin tadaa, oletkin säästänyt tässä 15 minuutissa jo sen saman 50 €.

Saati että toistat tota ostamattomuutta kerran kuukaudessa, oletkin säästänyt vuodessa jo yhtäkkiä 600 €.

Mihin nämä kestokassi ihniset laittaa roskat? Ostetaan paketti muovipusseja vai?

Ne rullassa myytävät roskapussit on paljon halvempia per kappale kuin se kaupan mainoskassi. Meillä pakataan roskia myös hedelmäpusseihin, eläinten ruokasäkkeihin ja kissanhiekkasäkkeihin, talous- ja wc paperin paketteihin ja ylipäätään kaikkiin pakkauksiin mihin vaan voi.

Tässä tulee oikea saksalainen säästövinkki:

Asuin nuoruuteni maassa, jota ei enää ole eikä siellä käytetty lainkaan muovipusseja. Roskat laitettiin sanomalehtipaperista itse taiteltuun pussiin. 

1. Ota ilmaisjakelulehti, irrota niitit ja ota keskiaukeaman kohdalta kaksi kokonaista paperiarkkia. 

2. Taita lyhyt sivu kolmioksi, niin että saat leikatuksi paperiarkeista neliön. 

3. Taita toinen kolmion terävä kärki etupuolelle kolmiota ja toinen kärki takapuolelle kolmiota. 

Valmis! Voit vielä levittää pussia pohjasta niin, että se pysyy itsekseen pystyssä jäteastiassa. 

Kuvia: https://www.careelite.de/en/how-to-fold-garbage-bags-from-newspaper/#:~…;

Vierailija
525/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys: no minne ne kaikki viimevuosina säästyneet rahat on oikein joutuneet? Koronan myötä ihmiset tottui siihen, että ei ostella ja käydä ravintoissa päiväs eikä yöaikaan, niin luulisi, että ne rahat on jonnekin säästyneet. Miksi se ei näy missään täällä?

Oisko ihan eri ihmisiä ne joilla säästyi korona-aikana tuhansia euroja? Voisko olla.

En tiedä. Minulla kyllä säästyi, koska tein etätöitä kotona, ei mennyt rahaa työmatkoihin eikä lounasravintoloihin. Eikä paljon vaatteisiinkaan. Että mihin ne rahat on joutuneet? - Olen sijoittanut. Alkuun oli hyvä tuotto korona-aikana, mutta sittenhän ne romahti takaisin. Kokonaisuutena ei juurikaan ole kasvaneet, mutta siellä ne on edelleen kiinni osakkeissa. 

Vierailija
526/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi mielenkiintoinen tutkimisen kohde on tämäkin, mikä tuli ilmi koronan alkaessa: wc-paperin ja leivontatarpeiden hamstraus. Niistä kansa ei selvästikään aio säästää ja on sitä mieltä, että niistä ei tingitä, kaikesta muusta kyllä. Mutta. Onko nykysähkön hinnoilla enää järkeä itse paistaa leipää vai saako kaupasta halvemmalla? Onko vessapaperille muuta korviketta?

Joku netissä väitti, että kaiken voi tehdä itse. Mutta kannattaako se enää tässä vaiheessa?

- Kyllä, itse leipominen tulee edelleen halvemmaksi myös sähköuunissa. Omakotitalossa kannattaa käyttää leivinuunia, jos sellainen on. 

- Kyllä, vessapaperin voi Suomen oloissa helposti korvata bideesuihkulla ja pyyhkeellä. Suuressa maailmassa on jo sellaisia vessanpönttöjäkin, joissa saa pesun ja kuivauksen. Käytin vastikään sellaista pönttöä, missä sai pienestä pöntön sivussa olevasta vivusta helposti säätää valita etupuolen suihkun tai takapuolen suihkun ja föönin lämpötilan. 

Vierailija
527/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka juovat suodatinkahvia voivat säästää ja samalla vähentää roskaamista ostamalla isommasta kaupasta kahvinkeittimeen kestosuodattimen. Siitä kipataan pöönät roskiin ja se huuhdellaan halutulla tavalla. Eivät ole paperitkaan koskaan loppu koska ne ovat tarpeettomia.

Suodatinpaperit ei maksa paljon pas---kaan.  Ja yhdestä paketista keittää hiton paljon kahvia.  Roskaaminen vähän kyseenalaista sekin, koska ne on biohajoavia.

Kaikki säästövinkit on yleensä sellaisia, että säästetään niissä muutenkin hyvin halvoissa jutuissa.  Eipä se juurikaan missään näy, vaikka jättäisi ne suodatinpaperitkin vallan ostamatta.  Jos jättäisi kahvit ostamatta, se saattaisi sitten jo näkyäkin.  Varsinkin jos jättäisi ne baarikahvit kokonaan väliin.

Minä olen huomannut jonkinlaista säästöä tulevan jo siitä, kun en enää ostele vaatteita entiseen malliin.  Ikä kai tehnyt tehtävänsä.  Samoilla talvikengillä voi ihan hyvin mennä monta vuotta.  Ennen piti joka vuosi ostaa uudet, kun muoti vaati.  Alkon tuotteet on kaikki jääneet ja ravintolat ajat sitten.  Se on jo kunnon säästöä se.

Joo, ja jos keittää kahvit pressopannulla, ei tarvitse edes kestosuodatinta ostaa. Keitit millä tahansa, niin

ainakin kahvin määrää voi vähentää, jos ei kokonaan halua luopua. Kahvinkeittimessä keittää helposti liikaa ja pannun pohjalle jääneet jämät menee viemäriin. Niistä viemäriin menevistä kahveista kannattaa luopua ensimmäisenä. 

Vierailija
528/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ABC ltä pizza paikan päällä, syö itsesi kylläiseksi salaattipöydästä ja pyydä pizzalle boksi mukaan. 2 ateriaa yhden hinnalla!

Vierailija
529/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaallisen makuiset herkulliset lämpimät kanttarelli voileivät, eivät maksa kuin leipien hinnan

Vierailija
530/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin punainen Intenso-kahvi (2,85€) on oikeasti tosi hyvää. Sitä pitää vain laittaa noin kolmasosa vähemmän koska on niin vahvaa ja todella hienojakoista.

Vierailija
531/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten netti ja vakuutukset ovat päällekkäin?

Vierailija
532/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin halvat dödöt toimii hyvin, käytän miesten versiota (alumiinitonta) ja pelittää paremmin kuin monet muut alumiinittomat.

X-tra miesten partaterät todella hyviä säärien sheivaukseen.

Catricen meikeissä superhyvä hinta-laatusuhde.

Käytä bideetä kakkosen jälkeen ja kuivaa pienellä paperin palalla.

Käytän kesäkenkinä vuodesta toiseen feikkicrocseja. Kestävät yleensä 3-4 kesää, helppo huuhtaista puhtaaksi, halvat noin vitosen pintoja ostan aina tarjouksesta.

Talvisin käytän kevyitä "pilkkisaappaita." Lyhytvartisia. Joka kelin kengät ja pitävät jalat lämpiminä todella hyvin. Noin 15€ ja Motonetin lyhytvartinen malli ollut minun jalkaan hyvä. Kävelen työmatkani ja nämä ovat ehdottomat säähän kuin säähän. Ja kevyt askel, kengät eivät paina mitään.

Vierailija
533/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko keittäminen maksaa sähköenergiana?

Vierailija
534/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämisen sijaan on huomattavasti tuottoisampaa keskittyä ansaitsemaan rahaa enemmän. 

Vierailija
535/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä muutama ulkomaanmatka vuodessa vähemmäksi niin säästyy helposti tuhansia euroja. Riippuen toki perheen koosta.

Vierailija
536/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen auto pois, noin 600e/kk. 

Vierailija
537/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se että sitä talous, vessapaprua joka viikko kärrää kaupasta, vaan hieman isompi satsi kerralla, jos löytyy sopiva vaihtoehto.

Vierailija
538/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi musta tunika kaikkiin mahdollisiin juhliin. Juu haukkukaa vain mammaksi. Yhdet farkut, jos pitää pukeutua siistimmin. Muuten collegehousuja ja legginsejä.

Itse olen leikannut hiukseni, aina. Hiukset ovat aina kiinni, joten hienot hiusmallit menisi minulla ihan hukkaan.

Salijäsenyyden lopetin ja teen kotona vapailla painoilla mitä pystyy. Hyötyliikuntaa jaksaa paremmin nyt, kuin salilla käydessä. Mm. mustikassa käyn, puusavottaa kotona, työmatkat pyöräillen, toki itse työkin fyysistä.

Vierailija
539/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästämisen sijaan on huomattavasti tuottoisampaa keskittyä ansaitsemaan rahaa enemmän. 

Minä nautin pihistelystä 😄 Ja lisäksi arvostan vapaa-aikaa

Vierailija
540/648 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi testaamaan Rainbown lauantaimakkaran. Valmiita siivuja, oliko noin 5,50€/kg. On muuten ihan hyvän makuinen! Ei raaski enää täyslihaleikkeleitä ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan