Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perustein sekasyöjä voi olla eläinrakas?

Vierailija
30.01.2015 |

Vai voiko edes? Siis ihminen, joka maksaa muille ihmisille siitä, että nämä puolestaan kasvattavat eläimiä Helvettiin verrattavissa olosuhteissa ruoaksi, niin että näiden eläinten elämän ainoa funktio on lihoa, kuolla ja maistua sen jälkeen hyvältä.

Voiko tällainen henkilö "rakastaa eläimiä", vai olisiko paremmin sanottu esimerkiksi "rakastan eläinharrastuksiani", tai "koira on kiva kaveri"? Tai että "olen tosi eläinrakas, mutta en nyt tietystikään niiiin eläinrakas, ettenkö tahtoisi eläinten kärsivän ja kuolevan omaksi huvikseni!"

Kunhan ihmettelen.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai semmoinen, joka valitsee mahdollisimman eettisesti tuotettua lihaa. Eihän se koskaan täysin eettistä ole, mutta suht eettistä. Luomu ja pientilat ainakin. Tai kasvattaa itse.

Vierailija
2/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettele vaan.

Minusta on eri asia rakastaa vaikkapa kissoja ja koiria lemmikkinä kuin syödä broileria. Harva pitää broileria lemmikkinä. Syötäväksi tarkoitetut eläimet on eri asia kuin pitää lemmikkieläintä tai harrastaa ratsastusta.

Moni pitää itseään eläinihmisenä, vaikka söisi itse kasvattamansa possun jouluna tai oman lampaan pääsiäisenä. En näe tässä ristiriitaa. On eri asia sanoa, että on vaikkapa eläinsuojeluaktivisti kuin eläinrakas. Luulisi ihmisten tajuavan eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:53"]

Kai semmoinen, joka valitsee mahdollisimman eettisesti tuotettua lihaa. Eihän se koskaan täysin eettistä ole, mutta suht eettistä. Luomu ja pientilat ainakin. Tai kasvattaa itse.

[/quote]

Eli voiko perhesurmaaja, joka kaikessa rauhassa suunnittelee perheensä tapon mahdollisimman kivuttomaksi ts. eettiseksi ja sitä ennen tarjoaa heille mahdollisimman mukavat oltavat kotona, yhä rakastaa perhettään?

Vierailija
4/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kuinka vanha sä ap olet? Lukiossa vielä?

Vierailija
5/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:53"]

[/quote]

Eli voiko perhesurmaaja, joka kaikessa rauhassa suunnittelee perheensä tapon mahdollisimman kivuttomaksi ts. eettiseksi ja sitä ennen tarjoaa heille mahdollisimman mukavat oltavat kotona, yhä rakastaa perhettään?
[/quote] No oletpas sinä hauska Ehe Ehe

Vierailija
6/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:58"]

No ihmettele vaan.

Minusta on eri asia rakastaa vaikkapa kissoja ja koiria lemmikkinä kuin syödä broileria. Harva pitää broileria lemmikkinä. Syötäväksi tarkoitetut eläimet on eri asia kuin pitää lemmikkieläintä tai harrastaa ratsastusta.

Moni pitää itseään eläinihmisenä, vaikka söisi itse kasvattamansa possun jouluna tai oman lampaan pääsiäisenä. En näe tässä ristiriitaa. On eri asia sanoa, että on vaikkapa eläinsuojeluaktivisti kuin eläinrakas. Luulisi ihmisten tajuavan eron.

[/quote]

Niin minustakin on eri asia, ja ymmärrän, että voi rakastaa lemmikkiään olematta silti eläinrakas, vaikka moni sitten kai sekoittaa nuo kaksi asiaa yhdeksi ja samaksi puheessaan. Sehän olikin jutun juoni tässä.

Vierailija
7/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä ap olet määrittelemään eläinrakkaan? Pidä huolta omista asioistasi.

Vierailija
8/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Green perse se siel huutelee. Ite syöt kaikki eläimien ruuat ku salaattia vedät!!! Mistäs kanit saa sit sapuskaa niiiiiii

Vierailija
9/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me näemme eri tavalla sen eläimen lautasella kuin elävänä.

Vierailija
10/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:01"]

No oletpas sinä hauska Ehe Ehe

[/quote]

Ai, ei ollut tarkoitus. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, tarkoituksenani ei ollut heittää läppää näinkin vakavan asian kuin järjestelmällisen joukkosurman tiimoilta.

Vierailija
11/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omasta mielestäni eläinrakas, vaikka olenkin lihansyöjä. Ei ne asiat liity toisiinsa, minulla on kissoja ja hevonen ja ovat minulle hyvin rakkaita. Ilmeisesti sinun kriteereilläsi en ole eläinrakas, mutta eipä tuo vaikuta minun elämääni mitenkään. Pidä määritelmäsi.

Vierailija
12/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eläinrakkaalle joku tarkka määritelmä?

Vierailija
13/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan läheisiäni, mutta en kaikkia ihmisiä. Endoton ajattelu on järjetöntä.

Vierailija
14/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:03"]

Me näemme eri tavalla sen eläimen lautasella kuin elävänä.

[/quote]

Mitä paremmin osaa itsepetoksen jalon taidon, sitä erilaisemmilta ne varmasti näyttävätkin. Parhaassa tapauksessa eläinrakas voi sitten kai jopa unohtaa, että se paisti on eläinrakkaan oma nautinnon takia kuollut eläin.

Vierailija
15/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:05"]

Olen omasta mielestäni eläinrakas, vaikka olenkin lihansyöjä. Ei ne asiat liity toisiinsa, minulla on kissoja ja hevonen ja ovat minulle hyvin rakkaita. Ilmeisesti sinun kriteereilläsi en ole eläinrakas, mutta eipä tuo vaikuta minun elämääni mitenkään. Pidä määritelmäsi.

[/quote]

No se oli vähän toinen kysymys tässä, että miten ns. eläinrakkaat sekasyöjät määrittelevät tai kokevat sanan eläinrakas. Kyllähän kaikki varmasti esimerkiksi rakastavat jotakuta ihmistä, muttei kaikkia silti voisi hyvällä tahdollakaan tituleerata ihmisrakkaiksi.

Vai olisiko Hitler esimerkiksi voinut julistautua ihmisrakkaaksi, jos rakastikin vaikka Evaa ja paria muuta arjalaista, mutta järjestelmällisesti tappoi juutalaisia, koska no, juutalaiset hädin tuskin ovat ihmisiä (vrt. broilerit, lehmät, siat ja muut).

Vierailija
16/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuukin siitä ostatko HK:n paskaa vai ihan kunnollista lihaa joka on kasvatettu eläintä kunnioittaen eli luomua. Kyllä sekasyöjä on voi olla eläinrakas. Se että syö lihaa ei tee hirviötä. Jos tukee sitä rääkkäystä ostamalla halpispaskaa, silloin on hirviö

Vierailija
17/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä ja hyvin eläinrakas. Tykkään eläimistä paistettuna, grillattuna ja savustettuna.

Vierailija
18/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:15"]

Olen sekasyöjä ja hyvin eläinrakas. Tykkään eläimistä paistettuna, grillattuna ja savustettuna.

[/quote]

Et siis huomaa mitään ristiriitaa, vai rakastatko eläimiäsi siis lähinnä kuolleina lautasella vai mikä oli pointtisi?

Vierailija
19/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan eläimiä sekä elossa että lautasella.

Vierailija
20/117 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin eläinrakas ja metsästän lihani pääosin itse. Hyvä metsästäjä kunnioittaa eläimiä ja antaa myös luontoon takaisin, eikä vain ota sieltä. Ikäväkseni olen saanut huomata, että monet metsästysystäväni ovat vähän sellaisia juntteja, jotka kokee olevansa kaiken elämän yläpuolella. Tietenkin tämä on sitä perus "kjeh kjeh en syö kanien ruokaa, eivätkä ne syö minun" ihmisiä. Raskaita toisinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän