Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten plajon teidän kaaso/kaasot osallistui hääjärjestelyihin?

Vierailija
30.01.2015 |

Mielenkiinnosta kyselen, että minkä verran kaaso/kaasot yleensä osallistuu hääjärjestelyihin (oliko mukana askartelussa, suunnittelussa, hääpukua ostamassa jne.)? Ovatko tai oletteko itse kaasona innolla olleet mukana häidenodotuksessa ja suunnittelussa, vai vasta sitten tukena hääaamuna?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"] Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä.  Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia.    Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa.  [/quote]   No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :) [/quote] Kiva että sinä tykkäät järjestää muille juhlia, mutta suurin osa ei tykkää käyttää kaikkea vapaa-aikaansa ja ylimääräistä rahaansa muiden juhliin. Ihanaa että sinulla on varaa pistää rahaa haisemaan muiden juhlia varten ja aikaa juosta päivittäin hoitamassa kaikkea mitä prinsessa keksii pyytää, mutta kaikki eivät ole samanlaisia rikkaita häähulluja kuin sinä.

[/quote]

En todellakaan ole rikas, mutta priorisoin omat menoni niin, että saan laitettua rahaa YSTÄVÄNI tärkeään päivään. Minä tosiaan olin kaasona YSTÄVÄLLENI joka on minulle ihan äärettömän rakas, joten tekisin mitä vain hänen puolestaan. Outoa olla kaasona jollekin jota lähtökohtaisesti inhoaa ja johon ei halua laittaa rahaa tai aikaa. Miksi suostutte kaasoksi vihamiehillenne?

Vierailija
22/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"] Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä.  Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia.    Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa.  [/quote]   No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :) [/quote] Kiva että sinä tykkäät järjestää muille juhlia, mutta suurin osa ei tykkää käyttää kaikkea vapaa-aikaansa ja ylimääräistä rahaansa muiden juhliin. Ihanaa että sinulla on varaa pistää rahaa haisemaan muiden juhlia varten ja aikaa juosta päivittäin hoitamassa kaikkea mitä prinsessa keksii pyytää, mutta kaikki eivät ole samanlaisia rikkaita häähulluja kuin sinä.

[/quote]

En todellakaan ole rikas, mutta priorisoin omat menoni niin, että saan laitettua rahaa YSTÄVÄNI tärkeään päivään. Minä tosiaan olin kaasona YSTÄVÄLLENI joka on minulle ihan äärettömän rakas, joten tekisin mitä vain hänen puolestaan. Outoa olla kaasona jollekin jota lähtökohtaisesti inhoaa ja johon ei halua laittaa rahaa tai aikaa. Miksi suostutte kaasoksi vihamiehillenne?
[/quote]

Minulla on niin paljon ystäviä että kolmetkin häät kesässä ja tuolla menolla en söisi koko kesänä itse mitään. Ei ole minun tehtäväni maksaa muiden häitä. Mutta provohan tämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä autoin askartelussa (koko päivä meni, mutta samalla seurusteltiin jne.), yhtenä iltana suunnittelu/viimeistelypalaveri, häitä edeltävänä päivänä puoli päivää hääpaikan laittoa (tämäkin rennon seurustelun siivittämänä), hääpäivänä koko päivä morsiamen mukana (aamulla sama kampaaja jne.), pienen puheen pito hääpaikalla ja häiden juontaminen (bestman oli sen luonteinen, että hänestä ei ollut juonto ja puhehommiin), seuraavana päivänä pari tuntia jäölkien siivoamista.

Minusta aika sopiva homma, varsinkin kun morsian huolehti aina "talkoohommien" aikana mukavan ruuan ja mitään pakkotahtista hommaa ei ollut.

Vierailija
24/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:47"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"] Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä.  Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia.    Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa.  [/quote]   No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :) [/quote] Kiva että sinä tykkäät järjestää muille juhlia, mutta suurin osa ei tykkää käyttää kaikkea vapaa-aikaansa ja ylimääräistä rahaansa muiden juhliin. Ihanaa että sinulla on varaa pistää rahaa haisemaan muiden juhlia varten ja aikaa juosta päivittäin hoitamassa kaikkea mitä prinsessa keksii pyytää, mutta kaikki eivät ole samanlaisia rikkaita häähulluja kuin sinä. [/quote]   En todellakaan ole rikas, mutta priorisoin omat menoni niin, että saan laitettua rahaa YSTÄVÄNI tärkeään päivään. Minä tosiaan olin kaasona YSTÄVÄLLENI joka on minulle ihan äärettömän rakas, joten tekisin mitä vain hänen puolestaan. Outoa olla kaasona jollekin jota lähtökohtaisesti inhoaa ja johon ei halua laittaa rahaa tai aikaa. Miksi suostutte kaasoksi vihamiehillenne? [/quote] Minulla on niin paljon ystäviä että kolmetkin häät kesässä ja tuolla menolla en söisi koko kesänä itse mitään. Ei ole minun tehtäväni maksaa muiden häitä. Mutta provohan tämä on.

[/quote]

Missä sanoin että maksan muiden häät? :D En todellakaan, mutta laitan kyllä rahaa esim polttareihin yms juttuihin. Ja ei todellakaan ole provo, mitä provamista on siinä, että on valmis auttamaan hyvää ystäväänsä? Itse en edes suostuisi kolmiin häihin kaasoksi samalle kesälle, koska tuntuisi, etten pystyisi hoitamaan kaason tehtävää kunnolla. Siis oletteko te oikeasti kaasona ystävillenne vai joillekin puolitutuille?

Vierailija
25/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:40"]

Kaaso avusti kutsujen teossa ja oli mukana vaateostoksilla, sekä makutuomarina että lapsenvahtina. Lisäksi oli mukana juhlapaikan järjestelyissä häitä edelstävänä päivänä ja seuraavana päivänä siivouksessa, ja tietysti hääpäivänä.

[/quote]

miten palkitsitte kaason ja bestmanin

ei ap

Vierailija
26/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:40"]

Kaaso avusti kutsujen teossa ja oli mukana vaateostoksilla, sekä makutuomarina että lapsenvahtina. Lisäksi oli mukana juhlapaikan järjestelyissä häitä edelstävänä päivänä ja seuraavana päivänä siivouksessa, ja tietysti hääpäivänä.

[/quote]

miten palkitsitte kaason ja bestmanin

ei ap

[/quote]

Mulle ainakin olis riittänyt kiitoksesi pelkkä morsiamen tyytyväisyys, oli ihanaa nähdä rakas ystävä niin onnellisena. Mutta sain kyllä lahjakortteja ja kynsihoidon, enkä valita :)

Vierailija
27/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa heinäkuussa naimisiin, enkä ole kaasoiltani tähän mennessä vaatinut tai pyytänyt mitään muuta, kuin mielipiteitä asioihin joissa itse pohdin muutaman vaihtoehdon välillä sekä nimeämään suosikkinsa sovittamistani mekoista kuvien perusteella. Toista kaasoa kysäsin jo auttamaan myös yhdessä askartelussa, mikä on vähän isompi projekti ja sitä olisi mukavempi tehdä yhdessä samalla vähän viiniä juoden ja rupatellen. Tämäkin oli vain ehdotus ja olisi saanut halutessaan kieltäytyä, mutta innostui kovasti.

Kaiken muun olen askarrellut ja väkerrellyt yksin tai miehen kanssa, ja paljon ollaankin tehty, kutsukortteja, vieraslahjoja, pöytäliinat, kaitaliinat, kestokimput ja niin edes päin. Ei tulis mieleenkään olettaa että kaasot istuis täällä kaikki illat mun kanssa näpertelemässä.

Odotan vain ja ainoastaan sitä, että ovat apuna hääpäivänä, sekä edellisenä päivänä paikan koristelussa, jotta kaikki saadaan tehtyä ajoissa. Hääpäivänäkin on heille hyvin vähän tehtävää: seremoniamestaruus eli pienet ns juontotehtävät, ihmisten ohjaaminen vihkipaikalta juhlapaikalle, ehkä joku kynttilöiden sytytys ja muut pikkujutut.

Kaasot eivät ole orjia! Saavat toki osallistua paljon jos haluavat mutta sitä todellakaan ei voi eikä kuulu vaatia.

Vierailija
28/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama kuin 28. Eli muuta en kaasoiltani pyydä kuin polttarit (eikä niihinkään kaasojen pidä omaisuutta upottaa) ja apua hääpäivänä. Muuten hääjärjestelyt ja mielipidekyselyt on hoideltu ryhmäkeskusteluissa whatsappissa tai sitten muutenkin pidettävien lounastreffien varjolla juteltu. Lisäksi yksi kaasoistani asuu noin 300km päässä että paha lähteä sinne askartelemaan.

Vierailija
29/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:36"]

Olen menossa heinäkuussa naimisiin, enkä ole kaasoiltani tähän mennessä vaatinut tai pyytänyt mitään muuta, kuin mielipiteitä asioihin joissa itse pohdin muutaman vaihtoehdon välillä sekä nimeämään suosikkinsa sovittamistani mekoista kuvien perusteella. Toista kaasoa kysäsin jo auttamaan myös yhdessä askartelussa, mikä on vähän isompi projekti ja sitä olisi mukavempi tehdä yhdessä samalla vähän viiniä juoden ja rupatellen. Tämäkin oli vain ehdotus ja olisi saanut halutessaan kieltäytyä, mutta innostui kovasti.

Kaiken muun olen askarrellut ja väkerrellyt yksin tai miehen kanssa, ja paljon ollaankin tehty, kutsukortteja, vieraslahjoja, pöytäliinat, kaitaliinat, kestokimput ja niin edes päin. Ei tulis mieleenkään olettaa että kaasot istuis täällä kaikki illat mun kanssa näpertelemässä.

Odotan vain ja ainoastaan sitä, että ovat apuna hääpäivänä, sekä edellisenä päivänä paikan koristelussa, jotta kaikki saadaan tehtyä ajoissa. Hääpäivänäkin on heille hyvin vähän tehtävää: seremoniamestaruus eli pienet ns juontotehtävät, ihmisten ohjaaminen vihkipaikalta juhlapaikalle, ehkä joku kynttilöiden sytytys ja muut pikkujutut.

Kaasot eivät ole orjia! Saavat toki osallistua paljon jos haluavat mutta sitä todellakaan ei voi eikä kuulu vaatia.

[/quote]

Ei munkaan ystävä todellakaan vaatunut osallistumaan yhtään mihinkään, mutta olisi outoa olla kaasona jos ei olisi yhtään halua auttaa. Mulle kaasona oleminen oli sitä, että yritin järjestää häiden alusajan ja hääpäivän morsiamelle niin täydellisiksi kuin suinkin pystyin. Järjestelin häitä edeltäviä juhlia ja itse häitä 3-4 kk ennen häitä joka päivä. Se oli mulle todella tärkeää saada auttaa ystävää ja etsiä hänelle just niitä parhaita juttuja häihin, esim hääpukua, kenkiä tms... :) Kaiken tämän tein vapaahehtoisesti tietenkin, en olisi suostunut kaasoksi, jos en haluaisi auttaa ystävää. Minä olinkin kaasona yhdelle parhaimmista ystävistäni ikinä, joten tämä ehkä myös muuttaa asioita, tuntuu että tässä ketjussa kaasot ovat vain jotain morsiamen tuttuja :D

Vierailija
30/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaasot järkkäs polttarit, hengas hääpäivänä ennen vihkimistä mun kanssa ja hoiti hääjuhlan kulun best manien kanssa. Me miehen kanssa järjestettiin ihan itse meidän juhlat. Toki kaasojen kanssa niistä juttelin ja mielipiteitä kysyin kun ovat parhaita ystäviäni (ja molemmat omat häänsä järkänneet).

Vierailija
31/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tämä yksi kaaso olla vähän pakkomielteinen. Jos joku ystäväni tunkisi minun häitäni järjestämään päivittäin niin käskisin rauhoittua. En todellakaan halua että joku muu käyttää minun häihini melkein enemmän aikaa kuin minä itse.

Vierailija
32/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tarvitseekl kaason ostaa hääparille lahjaa?

Vierailija
33/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:45"]

Taitaa tämä yksi kaaso olla vähän pakkomielteinen. Jos joku ystäväni tunkisi minun häitäni järjestämään päivittäin niin käskisin rauhoittua. En todellakaan halua että joku muu käyttää minun häihini melkein enemmän aikaa kuin minä itse.

[/quote]

ÖH :D en todellakaan ollut pakkomielteinen :D Morsian oli todella kiitollinen että autoin häntä niin paljon. Hänkin laittoi paljon aikaa häihin järjestelyyn mutta koska hommaa oli niin paljon, helpotti häntä se, että minä hoidin asioita hänen puolestaan. Ja onhan se nyt mieletöntä että saa olla mukana tekemässä todella rakkaan ystävänsä tärkeimmästä päivästä mieletöntä. :) Me ollaan keskenään niin hyviä ystäviä, että olemme muutenkin tekemissä paljon, häiden järjestely yhdessä oli todella mukavaa puuhaa ja se, että näki ystävänsä niin onnellisena merkitsi mulle todella paljon.

Vierailija
34/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:47"]Mitä mieltä olette tarvitseekl kaason ostaa hääparille lahjaa?
[/quote]

Me laitoimme puolisoni kanssa vähän rahaa parin häätilille (emme niin paljoa kuin olisimme laittaneet jos olisimme olleet pelkkiä vieraita). Itse maksoin myös morsiammen kengät yhdessä muiden kaasojen kanssa hänelle lahjaksi.

Vierailija
35/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:47"]

Mitä mieltä olette tarvitseekl kaason ostaa hääparille lahjaa?

[/quote]

Itse ainakin ostin! Vaikka teinkin todella paljon häiden eteen :) En toki mitään hirvittävän kallista, mutta olis tuntunut oudolta olla muistamatta lahjalla ollenkaan.

Vierailija
36/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:50"]

No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat e   En todellakaan ole rikas, mutta priorisoin omat menoni niin, että saan laitettua rahaa YSTÄVÄNI tärkeään päivään. Minä tosiaan olin kaasona YSTÄVÄLLENI joka on minulle ihan äärettömän rakas, joten tekisin mitä vain hänen puolestaan. Outoa olla kaasona jollekin jota lähtökohtaisesti inhoaa ja johon ei halua laittaa rahaa tai aikaa. Miksi suostutte kaasoksi vihamiehillenne? [/quote]

Minulla on niin paljon ystäviä että kolmetkin häät kesässä ja tuolla menolla en söisi koko kesänä itse mitään. Ei ole minun tehtäväni maksaa muiden häitä. Mutta provohan tämä on.

[/quote]

En ole tuo ensimmäinen vastaaja, mutta ehkä tämä riippuu vähän ystävien määrästä. Mulla on kaksi sellaista ystävää, joiden vuoksi tekisin mitä vaan tai joiden häihin haluaisin/voisin panostaa. Toki mulla on muitakin ystäviä, mutta ei sellaisia, joiden kaaso haluaisin olla tai joiden häihin haluaisin panostaa kovin paljon muuten kuin vieraana. Ei siis kaasoksikaan ole mikään pakko suostua. Jos esim. joku kaukaisempi tuttava tai lapsuudenkaveri, jonka kanssa en ole tekemisissä paljon, pyytäisi kaasoksi, en edes suostuisi. 

Vierailija
37/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin, että onko ihmisillä tosiaan näin pinnallisia nämä ystävyyssuhteet nykyään? Itse olin valmis tekemään mitä tahansa morsiamen puolesta, hän on on minulle niin rakas. Olemme olleet ystäviä kauan ja jaamme elämämme ilot ja surut. t. se jota syytettiin pakkomielteiseksi kaasoksi :D

Vierailija
38/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"]

Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä. 

Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia. 

Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa. 

[/quote]

No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :)

[/quote]

Okei. Minusta kuitenkin tuntuu että oman elämän kiireiden päälle tuo on todella paljon ja liikaa, meillä on itselläkin lapsia, välimatkaa morsiameen sen verran että aina menee koko päivä kun käyn kokoustamassa jotain asiaa hänen kanssaan ja miehellä opinnot kesken. 

Ei hän ole vihamieheni(naiseni) millään muotoa vaan rakas ystäväni! Silloin kun hän kaasoksi pyysi niin puhe vaan oli hyvin erilaista kuin mitä se on nyt ja niiden puheiden perusteella päätin että lähden kaasoksi, jos olisi kertonut mitä todellisuudessa minulta odottaa ja minkä kaiken suhteen muuttaa mielensä niin olisin varmaan kieltäytynyt. Odotin todella innolla sitä että otamme pieniä viikonloppulomia morsiamen kanssa ja askartelemme yhdessä kutsut, hääkarkit, koristeet yms mutta nyt saankin vain listaa siitä mitä kaikkea pitää tehdä ja mihin mennessä :( Ehkä ystävyytemme sitten on pinnallinen, en tiedä. 

16

Vierailija
39/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"]

Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä. 

Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia. 

Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa. 

[/quote]

No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :)

[/quote]

Okei. Minusta kuitenkin tuntuu että oman elämän kiireiden päälle tuo on todella paljon ja liikaa, meillä on itselläkin lapsia, välimatkaa morsiameen sen verran että aina menee koko päivä kun käyn kokoustamassa jotain asiaa hänen kanssaan ja miehellä opinnot kesken. 

Ei hän ole vihamieheni(naiseni) millään muotoa vaan rakas ystäväni! Silloin kun hän kaasoksi pyysi niin puhe vaan oli hyvin erilaista kuin mitä se on nyt ja niiden puheiden perusteella päätin että lähden kaasoksi, jos olisi kertonut mitä todellisuudessa minulta odottaa ja minkä kaiken suhteen muuttaa mielensä niin olisin varmaan kieltäytynyt. Odotin todella innolla sitä että otamme pieniä viikonloppulomia morsiamen kanssa ja askartelemme yhdessä kutsut, hääkarkit, koristeet yms mutta nyt saankin vain listaa siitä mitä kaikkea pitää tehdä ja mihin mennessä :( Ehkä ystävyytemme sitten on pinnallinen, en tiedä. 

16

[/quote]

Minäkin asuin kaukana morsiamesta (600 km) mutta todella monia asioita pystyi hoitamaan etänä ja sitten muutaman viikonloppuna tavattiin ja tehtiin ne asiat joita haluttiin. Itselle ei ainakaan rasittanut vaikka oli muun elämän päällä noi jutut, tottakai halusin järkätä rakkaan ystäväni juhlia ja järjestää hänelle ikimuistoitset polttarit yms :) polttareidenkin järjestäminen onnistui etänä, menin vasta muutama päivä ennen polttareita paikan päälle.

Vierailija
40/40 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaasoni järjestivät polttarit, osallistuivat jossain määrin kutsujen tekemiseen, kommentoivat pukuvaihtoehtoja whatsappissa kuvien perusteella, osallistuivat ohjelman järjestämiseen ja "juonsivat" osan ohjelmasta. Edellisenä päivänä eivät olleet mukana laittamassa juhlapaikkaa kuntoon, mutta hääpäivänä tulivat toki hieman aiemmin paikalle kuin muut vieraat ja tekivät pientä viime hetken järjestelyä silloin yhdessä vanhempiemme kanssa.

Mielestäni en ihan kohtuuttomasti heitä kuormittanut, mutta sellaista kommenttia jossain vaiheessa tuli, että päättelin tekemistä olleen heidän mielestään liikaa. Kutsuja askartelivat ehkä muutaman kappaleen (tein itse suurimman osan eikä ollut 100 hengen juhlat kyseessä) eivätkä muissa askarteluissa olleet mukana. En tiedä, huono omatunto asiasta, vaikka moni tuntuu teettävän kaasoillaan/kaasollaan paljon enemmänkin hommaa... Mitään yhteistä valmistautumista meillä ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi