Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten plajon teidän kaaso/kaasot osallistui hääjärjestelyihin?

Vierailija
30.01.2015 |

Mielenkiinnosta kyselen, että minkä verran kaaso/kaasot yleensä osallistuu hääjärjestelyihin (oliko mukana askartelussa, suunnittelussa, hääpukua ostamassa jne.)? Ovatko tai oletteko itse kaasona innolla olleet mukana häidenodotuksessa ja suunnittelussa, vai vasta sitten tukena hääaamuna?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso avusti kutsujen teossa ja oli mukana vaateostoksilla, sekä makutuomarina että lapsenvahtina. Lisäksi oli mukana juhlapaikan järjestelyissä häitä edelstävänä päivänä ja seuraavana päivänä siivouksessa, ja tietysti hääpäivänä.

Vierailija
2/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ainakin kihlaukasesta asti hääpäivään todella paljon hommia. Olin mukana hääpukua katsomassa, järjestin polttari, autoin häiden suunnittelussa, leivoin häihin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pljanon.

Vierailija
4/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kaasoa. Ja itse kaasona voisin kuvitella itseni pääosin hääpäivän apuriksi, en miksikään askartelijaksi ja kaupoilla kiertäjäksi.

Vierailija
5/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso ja bestman järjestivät polttarit. Hääpäivänä olivat myös apuna kaikessa sekalaisessa, mutta ei niin paljon, etteivät olisi ehtineet syömään rauhassa yms. Muita kavereita oli myös jonkin verran apuna.

Yritin järjestää häät niin, ettei niistä tulisi työleiri kavereille eikä itselle. En siis käynyt sovittamassa neljääkymmentä kahdeksaa hääpukua ja pohtinut puolta vuotta olisiko vihreä valkoisella pohjalla kivempi kuin valkoinen vihreällä pohjalla. Vai ehkä sittenkin sininen. Tai violetti. Moni tykkää askarrella ja koristella ja suunnitella ja pohtia, mutta minä en ole sen tyyppinen, joten vältin kaikkea sellaista, mitä en arvioinut lopputuloksen kannalta kovin merkittäväksi.

Vierailija
6/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso on ilmaista orjatyövoimaa hääjärjetelyihin.

Vierailija
7/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:48"]

Ei ollut kaasoa. Ja itse kaasona voisin kuvitella itseni pääosin hääpäivän apuriksi, en miksikään askartelijaksi ja kaupoilla kiertäjäksi.

[/quote]

Siis et auttaisi ystävääsi järjestämään häitä? miksi ihmeessä et?? hääpäivän jutut on ihan pienin homma koko kaason hommassa.... :0

Vierailija
8/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpukua olivat mukana ostamassa, häämessuilla seurana, järjestivät poltttarit ja itse hääpäivänä hoitivat käytännön asiat juhlapaikalla. Eli ei todellakaan paljoa. Meidän häämme, joten miksi pitäisin ystäväni askartelemaan tai juoksemaan kaupoilla puolestani, kyllä minä omat juhlani hoidan.

Vierailija
9/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:48"]

[/quote]

Siis et auttaisi ystävääsi järjestämään häitä? miksi ihmeessä et?? hääpäivän jutut on ihan pienin homma koko kaason hommassa.... :0
[/quote]

Ehkä kaikki eivät koe luontevaksi pistää muita hoitamaan asioita, joita itsekin voi tehdä? Minä en todellakaan kehdannut kaasojani nakittaa esimerkikso johonkin kutsujen askarteluun tai muuhun puuhaan, joka ei heille kuulu pätkääkään.

Vierailija
10/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon...

Vierailija
11/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]
No en mä koe että kaasolle muuta kuuluisikaan kuin pikkuhommia joita itse ei hääpäivänä ehdi, koska itse on morsiamena. Häiden järjestelyn ennen hääpäivää ehtii kyllä juhlakalut itse tehdä kun varaavat niihin aikaa.

Vierailija
12/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso oli mukana hääpukuostoksilla, kirkkoharjoituksissa ja hääkarkkien pakkaamisessa. Lisäksi järjesti polttarit ja hääpäivän oli mukana ja pukeutumisapuna aamusta alkaen, tosin kampaukset ja meikkaukset oli molemmille varattu samoihin paikkoihin. En edellyttänyt tai odottanut muuta kuin henkistä tukea, mutta läheisiä kun ollaan, halusi kaasokin toki olla mukana järjestelyissä. 

Minään ilmaisena orjatyövoimana kaaso ei tosiaan ollut, me myös maksettiin kaason meikki ja bestmanin asusteet, jotka sopi sulhasen lookiin. Tuotiin myös laadukkaat lahjat kaasolle ja bestmanille häämatkalta.

Vierailija
13/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:48"] Ei ollut kaasoa. Ja itse kaasona voisin kuvitella itseni pääosin hääpäivän apuriksi, en miksikään askartelijaksi ja kaupoilla kiertäjäksi. [/quote]   Siis et auttaisi ystävääsi järjestämään häitä? miksi ihmeessä et?? hääpäivän jutut on ihan pienin homma koko kaason hommassa.... :0 [/quote] Ehkä kaikki eivät koe luontevaksi pistää muita hoitamaan asioita, joita itsekin voi tehdä? Minä en todellakaan kehdannut kaasojani nakittaa esimerkikso johonkin kutsujen askarteluun tai muuhun puuhaan, joka ei heille kuulu pätkääkään.

[/quote]

Oikei? No itse ainakin kaasona mielelläni autoin ystävääni saamaan häät kasaan, rakastin kaason hommaa yli kaiken. Tein todella paljon häiden eteen ja tekisin koska vaan uudestaan. Hääpäivän hommat olivat pientä verrattuna kaikkeen etukäteishommaan mitä oli. En tajua miksi suostua kaasoksi, jos ei halua kaason tehtäviä hoitaa.

Vierailija
14/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:48"] Ei ollut kaasoa. Ja itse kaasona voisin kuvitella itseni pääosin hääpäivän apuriksi, en miksikään askartelijaksi ja kaupoilla kiertäjäksi. [/quote]   Siis et auttaisi ystävääsi järjestämään häitä? miksi ihmeessä et?? hääpäivän jutut on ihan pienin homma koko kaason hommassa.... :0 [/quote] Ehkä kaikki eivät koe luontevaksi pistää muita hoitamaan asioita, joita itsekin voi tehdä? Minä en todellakaan kehdannut kaasojani nakittaa esimerkikso johonkin kutsujen askarteluun tai muuhun puuhaan, joka ei heille kuulu pätkääkään.

[/quote]

Oikei? No itse ainakin kaasona mielelläni autoin ystävääni saamaan häät kasaan, rakastin kaason hommaa yli kaiken. Tein todella paljon häiden eteen ja tekisin koska vaan uudestaan. Hääpäivän hommat olivat pientä verrattuna kaikkeen etukäteishommaan mitä oli. En tajua miksi suostua kaasoksi, jos ei halua kaason tehtäviä hoitaa.
[/quote]

Minusta on väärin ystäviään/sukulaisiaan juoksuttaa viikko kaupalla kaiken maailman turhuuksissa, jotka voi itse hoitaa vallan hyvin. Toki hääpäivänä kaaso on tärkeä, mutta kaiken maailman askartelut, kaupoissa juoksemiset, siivoamiset ym kuuluu minusta hoitaa itse. Ei ole kaason tehtävä järjestää häitä. Toki jos itse tykkää käyttää kaiken vapaa-aikansa toisen häiden valmisteluun niin mikäs siinä, minä en todellakaan kaasoiltani tätä vaadi enkä itse suostu esimerkiksi koko kesälomaani uhraamaan edes parhaan ystävän häihin.

Vierailija
15/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä. 

Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia. 

Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa. 

Vierailija
16/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaasona kesähäihin nyt ja tuntuu että liikaa vaaditaan.. Aika paljon on hommaa mitä minä teen itse hääpäivänä (ei todellakaan vaan morsiamen kanssa hengaamista), leivon ja teen ruokaa juhliin, osallistun juhlapaikan siivoukseen, tässä edeltävinä kuukausina mm askartelen hääkarkit valmiiksi, järkkään polttarit, valmistelen juhliin ohjelmanumeroita ja tietenkin kuuntelen morsiamen häästressiä. 

Alkuun oli kauniit puheet siitä että yhdessä tehdään hääparin tärkeästä päivästä rento ja ihana ja hääpari luonnollisesti maksaa kaason mekon koska heillä on tarkka väriteema jne. No itse olen mekkoni ja kaikki asusteet nyt kuitenkin ostanut koska morsian ilmoitti ettei heillä olekaan varaa, myös hääpäivän aamuun sovittu kampaamo- ja meikkauskeikka tulee nyt omalta osaltani itselle maksettavaksi vaikka niitä varatessa morsian sanoi että hän maksaa :( Kalliiksi tulee siis minullekin heidän tärkeä päivänsä, varsinkin kun joudun ottamaan töistä palkatonta vapaata pari päivää niiden takia. 

Kaiken hyvän päälle sain viime viikolla haukut kun en jaksanut ottaa parin pieniä lapsia yöhoitoon luokseni, morsiamella stressiä ja kaipaisi vapaa-aikaa kuulemma. Ei paljoa kanna huolta kyllä muiden jaksamisesta hän. Teen kuitenkin parhaani ja mietin ystävyyttämme uudestaan sitten häiden jälkeen, luulen että häästressi vain tekee hänestä näin rasittavan ja itsekkään ja toivottavasti saan ystäväni takaisin heinäkuussa. 

Vierailija
17/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"]

[/quote]

Kannattaa kuitenkin varautua siihen ettet saa ystävääsi takaisin. Häiden jälkeen alkaa naputus ja katkera valitus kun yhdessä hääkarkkipussukassa olikin väärän värinen nauha etkä muutenkaan tehnyt Prinsessan mielestä tarpeeksi.

Vierailija
18/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"]

[/quote]

No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :)

Vierailija
19/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi mulla ei ollut kaasoa. En ikinä kehtaisi teetättää toisilla omia juhliani ilmaiseksi.

Vierailija
20/40 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 17:49"]

[/quote]

No sori vaan, mutta ei tuossa nyt hirveästi ole hommaa :D Itse tein kaasona paljon enemmän. Järjestin morsiamelle kahdet juhlat ennen häitä, leivoin ja tein ruuat toisiin juhliin itse, olin hääpukuja katselemassa, henkisenä tukena, etsimässä hääkarkkeja, leipomassa häihin, koristelamssa juhlapaikkaa. :)
[/quote]

Kiva että sinä tykkäät järjestää muille juhlia, mutta suurin osa ei tykkää käyttää kaikkea vapaa-aikaansa ja ylimääräistä rahaansa muiden juhliin. Ihanaa että sinulla on varaa pistää rahaa haisemaan muiden juhlia varten ja aikaa juosta päivittäin hoitamassa kaikkea mitä prinsessa keksii pyytää, mutta kaikki eivät ole samanlaisia rikkaita häähulluja kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän