Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit... ilmoittaako miehenne työaikansa?

Vierailija
30.01.2015 |

Siinäpä kysymys olikin. Tiedättekö monelta miehenne lähtee töihin ja monelta tulee kotiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yrittäjä, joten päivien pituudet vaihtelevat jatkuvasti. Kesällä tosin kiireisin aika, joten päivät aina 12 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ilmoittaa jos menee tavallista myöhempään. Sehän on vain kohteliasta, että tiedän esim. olla jättämättä lautasta päivälliselle jos hän ei oo tulossa syömään.

Vierailija
4/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen virallinen työaika on klo 8- 16. Olenhan minä paikalla aamulla, kun lähtee töihin, joten toki tiedän, milloin lähtee töihin. Yleensä lähetellään viestejä pitkin päivää. Mies lähettelee viestejä työpäivänsä pituudesta ja kotimatkalta.

Vierailija
5/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jos menee viiden jälkeen niin soittaa, etten turhaan jätä ruokaa pöydälle odottamaan.

Vierailija
6/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.  Lähtee aina samaan aikaan ja ilmoittaa jos tulee tavallista myöhemmin.

Vierailija
7/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee töihin silloin kun täytyy ja lähtee töistä kun kerkiää. Kyllä se kotiin tulee sitten kun kerkee. En minä ainakaan seuraa mieheni menoja. Eihän hänkään kysele multa millon olen missäkin. Lakkaa sinäkin seruaamasta. Kyllä mies kotiin tulee kun kerkee.

Vierailija
8/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle joka ei seuraa miehensä menoja... Onko sulla niin isot lapset, että voit jättää kotiin ja lähteä itse minne haluat? Meillä nuorin on 1 v.

Vierailija
9/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies heittää mut aina töihin ja välillä hakee ellen itse jää ylitöihin tai mene jonnekkin muualle töistä.

Vierailija
10/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmoita. Parin kolmen tunnin tarkkuudella tulee yleensä, joka on jo parannusta esikoisen vauva-aikaan, jolloin työpäivän loppumisaika saattoi heittää 5-6 tuntia. Liukuvat työajat, joten pystyy aika paljon vaikuttamaan työaikoihinsa. Tuo ilmoittamattomuus on todella ärsyttävää, tekee oman arjen suunnittelun vaikeaksi. En tiedä miten saisi tajuamaan. Pitäisikö itse lähteä ostoksille ja ollakin siellä yllättäen 3 h pidempään mitään kertomatta ja sitten näytellä yllättynyttä ja ärsyyntynyttä, jos kysellään kotiin?

Nykyään välillä huomaa ilmoittaa, että on nyt/kohta lähdössä töistä. Silti saattaa mennä tunti ennen kuin on kotona, vaikka työmatka on 20 minuuttia. En tiedä mihin jää kupeksimaan, eikä hänellä tunnu olevan aavistustakaan kauanko aikaa kului.

Ymmärrän, ettei aina voi tietää kauanko töissä menee tai voi tulla jotain yllättävää, mutta voisi edes yrittää jonkinlaiseen säännöllisyyteen tai ennakointiin. Sen verran miehen työtä tunnen, ettei siellä jatkuvasti tule kiireisiä yllätyksiä.

Vierailija
11/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että lähtee töihin klo 6, työvuoro alkaa klo 7. Pääsee töistä klo 15 ja tulee yleensä klo 16.30. Saattaa käydä kaupassa töiden jälkeen niin välillä tulee myöhemmin.

Vierailija
12/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaa jos tulee myöhempään, ei ilmoita jos pääsee aikasemmin. Aamulla herään miehen herätyskelloon.

Vierailija
13/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt miehelle selväksi, että kotiintuloaika on työpäivinä 16.00. Jos sen jälkeen tulee, joutuu leikkimökkiin yöksi.

Vierailija
14/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:45"]

Kyllä mies heittää mut aina töihin ja välillä hakee ellen itse jää ylitöihin tai mene jonnekkin muualle töistä.

[/quote]

Sä olet siis kotiäiti joka käy töissä?

Vierailija
15/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä y. 8-18 ja aina soittaa tai laittaa tekstarin jos tulee jotain ylimääräistä. Mutta tosi harvoin on enää illalla jotain pakollista ja töitä voi tehdä myös kotona koneella.

Vierailija
16/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kerro. Olen kotona yhden lapsen kanssa = alle 2 v. Koululaiset on pieniä myös. Mies hoitaa omat aamutoimensa enkä tiedä monelta lähtee. Saattaa lähteä vasta koululaisten jälkeen, mutta koska ei ilmoita työaikaansa niin herään joka aamu laittamaan lapset kouluun. Riippumatta siitä olinko herännyt vauvan kanssa koko yön tai herätteleekö nykyisin taapero. En myöskään tiedä monelta tulee kotiin. Jos ilmoittaakin jonkun ajan, niin se ei useinkaan pidä paikkaansa. En pysty sopimaan mitään menoja itselleni. En myöskään voi vain ilmoittaa niitä, koska miestä ärsyttää jos hänen pitää tulla kotiin tiettyyn aikaan muiden takia. Minusta itsekästä ja pitää minua itsestäänselvyytenä. En voi asialle yhtään mitään, koska en voi pienintä jättää kotiinkaan.

Vierailija
17/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:12"]

Meillä ei kerro. Olen kotona yhden lapsen kanssa = alle 2 v. Koululaiset on pieniä myös. Mies hoitaa omat aamutoimensa enkä tiedä monelta lähtee. Saattaa lähteä vasta koululaisten jälkeen, mutta koska ei ilmoita työaikaansa niin herään joka aamu laittamaan lapset kouluun. Riippumatta siitä olinko herännyt vauvan kanssa koko yön tai herätteleekö nykyisin taapero. En myöskään tiedä monelta tulee kotiin. Jos ilmoittaakin jonkun ajan, niin se ei useinkaan pidä paikkaansa. En pysty sopimaan mitään menoja itselleni. En myöskään voi vain ilmoittaa niitä, koska miestä ärsyttää jos hänen pitää tulla kotiin tiettyyn aikaan muiden takia. Minusta itsekästä ja pitää minua itsestäänselvyytenä. En voi asialle yhtään mitään, koska en voi pienintä jättää kotiinkaan.

[/quote]

Tuollaiselle on nimikin: kynnysmatto.

Vierailija
18/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro. Nytkään en tiedä tuleeko 18 vai 19 aikaan, ilmeisesti kuitenkin niillä main koska on mennyt myöhemmin. Sitten pitäisi heti olla ruoka pöydässä.

Vierailija
19/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin aina. Piti tiukasti työajasta kiinni että sai olla perheensä kanssa. Sama jatkuu nyt kun olemme molemmat töissä.

Vierailija
20/26 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kokki ravintolassa ja päivät on pitkiä. Menee joka aamu samaan aikaan, mutta joskus täytyy mennä aikaisemmin ja siitä yleensä ilmoittaa etukäteen. Joskus ilmoittaa vasta edellisenä iltana että täytyy  mennä aikaisemmin kun ei ole itsekään tiennyt etukäteen. Illalla töistä pääsy vaihtelee, saattaa heittää parilla tunnilla. Ei aina jaksa ilmoittaa koska pääsee, tulee kun tulee. Tiedän että yleensä perjantaisin ja lauantaisin menee pidempään kuin esim keskiviikkona, osaan vähän arvioida. Ilmoittaa kyllä jos on jotain yllättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan