Naisen kutsuminen hutsahtavaksi
Tuli tuosta baarivaateketjusta mieleen, että en ymmärrä ilmiötä että naista haukutaan hutsahtavaksi tämän pukeutumisen perusteella. Totta kai on olemassa asuja ja asusteita, joista todellakin tulee mieleen hutsu, mutta tavalliset paljastavat vaatteet eivät sitä mielestäni ole. "Paljastava" mekko, korkkarit, laitettu tukka ja vaikka vahva meikkikin ovat mielestäni ihan tavallinen näky yökerhoissa ja baareissa, eikä näteistä nuorista tytöistä todellakaan tule mieleen mitkään hutsut.
Kyse on kuitenkin kokonaisuudesta ja tilanteesta. Yöelämässä "hutsahtaviksi" parjatut asut on ihan normaali näky, mutta sitten taas jossain muussa tilanteessa ne olisivat sopimattomia. Mielipiteitä tähän?
Kommentit (3)
On tainnut kolahtaa kun tänne kirjoitit. Älä pukeudu niin jos se sua häiritsee että jonkun mielestä se on hutsahtavaa.
Jos pukeudut niin sulje korvat palautteesta. Itse teet valinnan miten pukeudut ja kestät kommentit.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:45"]
On tainnut kolahtaa kun tänne kirjoitit. Älä pukeudu niin jos se sua häiritsee että jonkun mielestä se on hutsahtavaa.
Jos pukeudut niin sulje korvat palautteesta. Itse teet valinnan miten pukeudut ja kestät kommentit.
[/quote]
En mä pukeudu niin, eikä ole niin hyvää kroppaakaan että kehtaisin. Aika omituinen ajattelutapa ettei voisi kirjoittaa muusta kuin itseä koskevista jutuista. Kaltaisesi ihmiset olivat aikanaan jarruna naisten tasa-arvokehitykselle.
ap
Mun mielestä on ihan ok vaikka meikkaisikin vähän vahvemmin, kunhan oikeasti osaa meikata. Joskus näkee naisia, joiden meikkaustaidot on mitä on (vahva luomiväri, huonosti piirretyt kulmakarvat, paljon poskipunaa ja omaan ihoon liian tumma meikkivoide jne.) ja pukeutuu tyrkysti, niin kyllä siitä väkisinkin tulee mielikuva hutsusta. Varmaan on sitten stereotypiaa, mutta kuitenkin.