Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä abortinvastustajia

Vierailija
30.01.2015 |

Abortissa harvemmin tapetaan mitään elävää. Eikä se abortoitava alkio/sikiö ole elävää nähnytkään, saati sitten tietoinen elämästään sen enempää kuin pakastekalkkunakaan.
Ja te, jotka kitisette, että se sydän sykkii alusta asti. Elämiseen tarvitaan aika paljon muutakin, kuin sydän, joka sykkii. Esimerkiksi toimivat aivot ovat aika tärkeät elämisen kannalta.

Kommentit (229)

Vierailija
161/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.

[/quote]

Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti.

[/quote]

Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella.

[/quote]

Kyseessä on naisen oma ilmoitus. Kuinka moni valehtelee käyttäneensä ehkäsyä vaikka sitä ei oikeasti ollut? En minä ainakaan kehtais sanoa, että paljaalla pantiin ja nyt haluan abortin. Enkä usko olevani mikään poikkeus. Todellisuudessa siis luku on huomattavasti isompi.

Tosin onhan tuo 35% iso luku, kuinka monta aborttia jäsi vuositttain tekemättä jos ehkäisyä käytettäisiin? Aika monta. Mutta helppoahan se on riski ottaa, kun aina voi tehdä abortin. Ei tarvi selitellä eikä perustella. Riittää kun sen haluaa. Eikä kaikki opi edes siitä ekasta abortista, eikä vielä toisestakaan.

[/quote]

No mitä se sun napaas kaivelee, jos se on helppoa? Vaikeaako sen vittu pitäisi olla? Olen erittäin onnellinen, että sain tyhmyyteni jälkeen abortin, kun luulin, etten 42-vuotiaana enää tule raskaaksi, kun joka paikassa toitotetaan, miten hedelmällisyys niin laskee enkä tietenkään pannut ovulaation lähellä. 

[/quote]

Mä en edes kehtais myöntää olevani noin tyhmä. En edes anonyyminä. Ei herranjumala sentään.

[/quote]

Mutta kehtaat kuitenkin olla noin tyhmä? Kumpi meistä on tyhmempi, sä joka et edes kehtaa myöntää asiaa vai minä, joka kehtaan? Ei se, että kehtaa myöntää muuta sitä, millainen on, miksikään. Sä vain salailet sitä ollaksesi viisaamman oloinen. Sori vaan, mutta se on minusta tyhmää, ja nimenomaan anonyyminä. Ketä se haittaa, jos sinä anonyyminä myönnät tyhmyytesi? Sinua vai? Et kestä sitä? Mä kestän sen, että tyhmä olen joissain asioissa. Vajavainen. Ei se mikään (anonyymi) salaisuus ole.
[/quote]

En ole kyseinen anonyymi, mutta anna mun nauraa sulle. Miksi anonyymin pitäisi "myöntää olevansa tyhmä"? Mistä päättelet hänen olevan "tyhmä"? Itse sen sijaan kutsuit itseäsi tyhmäksi ja jaoit vastuuttoman tarinasi täällä. Vanha nainen ja silti käyttäytyy kuin mikäkin teini.

Vierailija
162/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:43"]>Kyllä sikiö on elävä. Sitä ei kukaan voi kiistää. Mutta se ei ole elinkepoinen olento joka kykenee elämään itsenäisesti, vaan ennemminkin loiseliö, joka luultavasti tulisi kehittymään itsenäiseksi olioksi mikäli kaikki menee kehityksessä putkeen eikä tule häiriöitä tai keskenmenoja. Sikiö on elävä vain siksi että se on osa äidin kehoa, ei siksi että se olisi itsenäinen elävä olento. [/quote] Minkä takia sitten niin moni tuntee katumusta tehtyään abortin? Ei kukaan tunne katumusta umpisuolen tai syöpäkasvaimen leikkauksen jälkeen. Se on ihmisen omatunto, joka kertoo, että ihminen on tehnyt syntiä. [/quote] Mistä sinä tuon "monen" vedät. Katumusta tunnetaan vääristä valinnoista, mutta se väärä valinta voi yhtä hyvin olla lapsen hankkiminen kuin aborttikin. [/quote]   Lapsen elämän lopettaminen on aina väärä valinta verrattuna siihen, että sallii lapsen jatkavan elämäänsä. [/quote] Perustelut? Montako ei-toivottua kertaa olet ollut raskaana? Osaatko edes kuvitella sellaista tilannetta jollekin, ettei halua lasta? [/quote] Miten vastuulliselle ihmiselle tulee tilanne, jolloin on raskaana ei-toivotusti?

[/quote]

Oho. Aloitetaan vielä kauempaa. Osaatko edes kuvitella, että kaikki ei ole vastuullisia? Miten toi sana vastuullinen tuonne kuuluu, SELITÄTKÖ, kun et kerran ole tyhmä? Ja vastaatko myös siihen kysymykseeni. 

Se oli: Osaatko edes kuvitella sellaista tilannetta jollekin, ettei halua lasta? Siis nyt ei puhuta sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:26"]

Noo, täällä abortin tehneet saastaiset ihmisraukat yrittävät hakea teolleen hyväksyntää. Mikä tarve teillä on todistella järjellisille ihmisille abortin hyvyyttä? Jos osa ihmisistä omaa vielä älyä, niin miten se teitä abortin kannattajia vaivaa? Koettakaa hyvät ihmiset jo vihdoin käyttää aivojanne.

[/quote]

Minä ainakin perustelen sitä siksi, että kukaan ei tuntisi syyllisyyttä turhaan tai jos joskus tulevaisuudessa joutuu tekemään valinnan, ei anna sen vaikuttaa, että joku pitää sitä pahana asiana.

Minua ei haittaa, että joku haluaa kivittää minua, sain ikävän asian kääntöpuolena voimaa siitä, että kykenin tekemään ratkaisuni teistä kivittäjistä huolimatta. 

[/quote]

Ei tässä kukaan ketään kivittämässä ole. Koita ymmärtää että ei ole kyse mistään pienestä mitättömästä asiasta vaan elämästä. Se että sun moraalisi sallii elämän lopettamisen, ei tarkoita että kaikista muistakin se olisi moraalisesti oikein. Ihmiset on erilaisia. Ja tämä asia herättää tunteita.

Itse kunnioitan elämää niin korkealle ettei minusta kenelläkään ole oikeutta lopettaa toisen elämää. Ei vaikka ihminen olisi kuinka paha niin hänelläkin on oikeus elää koska on saanut lahjaksi elämän. Itse näen elämän aina suurena lahjana eikä mikään voi mennä sen edelle. Uskon että tämä mun ajattelutapani on myös edesauttanut sitä että olen aina onnellinen, en ole ikinä masentunut. Rakastan elämää vaikka se välillä potkii päähän rajusti ja säälimättä, kovaa ja armahtamatta. Osaaan silti nähdä elämässäni ne hyvät asiat enkä voisi kuvitella etteikö elämällä olisi merkitystä. Kaikella elämällä. Joskus ihmettelen itsekin kuinka voin niin hyvin vaikka joudun kokemaan kauheita asioita, asioita joita ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. Mutta katkeruus, viha, huono itsetunto ja itsekkyys altistavat vain huonovointisuudelle, mielen sairauksille ja sille että elämä menettää merkityksensä. 

Monesti väitetään että abortin vastustajat ovat niitä joilla on helppo elämä. Ei todellakaan ole näin.

[/quote]

KAikki eivät jaa näkemystäsi elämästä lahjana ja onkin turhamaista yrittää moralisoida ihmisiä sen takia että he eivät koe asioita samalla tavalla kuin sinä. Puhumattakaan siitä että ihmisiä pitäisi pakottaa elämään ja tunkea tämä lahja käsiin.

Vierailija
164/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:46"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:43"]>Kyllä sikiö on elävä. Sitä ei kukaan voi kiistää. Mutta se ei ole elinkepoinen olento joka kykenee elämään itsenäisesti, vaan ennemminkin loiseliö, joka luultavasti tulisi kehittymään itsenäiseksi olioksi mikäli kaikki menee kehityksessä putkeen eikä tule häiriöitä tai keskenmenoja. Sikiö on elävä vain siksi että se on osa äidin kehoa, ei siksi että se olisi itsenäinen elävä olento. [/quote] Minkä takia sitten niin moni tuntee katumusta tehtyään abortin? Ei kukaan tunne katumusta umpisuolen tai syöpäkasvaimen leikkauksen jälkeen. Se on ihmisen omatunto, joka kertoo, että ihminen on tehnyt syntiä. [/quote] Mistä sinä tuon "monen" vedät. Katumusta tunnetaan vääristä valinnoista, mutta se väärä valinta voi yhtä hyvin olla lapsen hankkiminen kuin aborttikin. [/quote]   Lapsen elämän lopettaminen on aina väärä valinta verrattuna siihen, että sallii lapsen jatkavan elämäänsä. [/quote] Perustelut? Montako ei-toivottua kertaa olet ollut raskaana? Osaatko edes kuvitella sellaista tilannetta jollekin, ettei halua lasta? [/quote] Miten vastuulliselle ihmiselle tulee tilanne, jolloin on raskaana ei-toivotusti?

[/quote]

Oho. Aloitetaan vielä kauempaa. Osaatko edes kuvitella, että kaikki ei ole vastuullisia? Miten toi sana vastuullinen tuonne kuuluu, SELITÄTKÖ, kun et kerran ole tyhmä? Ja vastaatko myös siihen kysymykseeni. 

Se oli: Osaatko edes kuvitella sellaista tilannetta jollekin, ettei halua lasta? Siis nyt ei puhuta sinusta.
[/quote]

Noo, olen eri anonyymi, mutta samaa mieltä olen hänen kanssaan, joten kai voin sinulle vastata ;)
TIEDÄN, että maailmassa on lukuisia vastuuttomia ihmisiä. Ei todellakaan yllätä, että abortteja tehdään vahinkojen seurauksena. Se on vaan sitä pohjasakkaa, jotka päästävät tilanteen siihen pisteeseen, että aborttia tarvitaan.
Itse en kaveeraa sen tyylisten ihmisten kanssa. Ikävä kyllä, maksamillani verorahoilla sinunkin abortit kustannetaan suurimmaksi osaksi.

Vierailija
165/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.

[/quote]

Reaktiosta päätellen vastaaja on tehnyt abortin ja katuu sitä :( Abortti muuten usein vaikuttaa tekijän psyykkeeseen.

Abortissa tapetaan elävää, siitä ei pääse mihinkään.

[/quote]

Niin hyttysenkin tapossa. :( Siitä ei vaan pääse mihinkään. :( 

Vierailija
166/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:26"]

Noo, täällä abortin tehneet saastaiset ihmisraukat yrittävät hakea teolleen hyväksyntää. Mikä tarve teillä on todistella järjellisille ihmisille abortin hyvyyttä? Jos osa ihmisistä omaa vielä älyä, niin miten se teitä abortin kannattajia vaivaa? Koettakaa hyvät ihmiset jo vihdoin käyttää aivojanne.

[/quote]

Minä ainakin perustelen sitä siksi, että kukaan ei tuntisi syyllisyyttä turhaan tai jos joskus tulevaisuudessa joutuu tekemään valinnan, ei anna sen vaikuttaa, että joku pitää sitä pahana asiana.

Minua ei haittaa, että joku haluaa kivittää minua, sain ikävän asian kääntöpuolena voimaa siitä, että kykenin tekemään ratkaisuni teistä kivittäjistä huolimatta. 

[/quote]

Ei tässä kukaan ketään kivittämässä ole. Koita ymmärtää että ei ole kyse mistään pienestä mitättömästä asiasta vaan elämästä. Se että sun moraalisi sallii elämän lopettamisen, ei tarkoita että kaikista muistakin se olisi moraalisesti oikein. Ihmiset on erilaisia. Ja tämä asia herättää tunteita.

Itse kunnioitan elämää niin korkealle ettei minusta kenelläkään ole oikeutta lopettaa toisen elämää. Ei vaikka ihminen olisi kuinka paha niin hänelläkin on oikeus elää koska on saanut lahjaksi elämän. Itse näen elämän aina suurena lahjana eikä mikään voi mennä sen edelle. Uskon että tämä mun ajattelutapani on myös edesauttanut sitä että olen aina onnellinen, en ole ikinä masentunut. Rakastan elämää vaikka se välillä potkii päähän rajusti ja säälimättä, kovaa ja armahtamatta. Osaaan silti nähdä elämässäni ne hyvät asiat enkä voisi kuvitella etteikö elämällä olisi merkitystä. Kaikella elämällä. Joskus ihmettelen itsekin kuinka voin niin hyvin vaikka joudun kokemaan kauheita asioita, asioita joita ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. Mutta katkeruus, viha, huono itsetunto ja itsekkyys altistavat vain huonovointisuudelle, mielen sairauksille ja sille että elämä menettää merkityksensä. 

Monesti väitetään että abortin vastustajat ovat niitä joilla on helppo elämä. Ei todellakaan ole näin.

[/quote]

KAikki eivät jaa näkemystäsi elämästä lahjana ja onkin turhamaista yrittää moralisoida ihmisiä sen takia että he eivät koe asioita samalla tavalla kuin sinä. Puhumattakaan siitä että ihmisiä pitäisi pakottaa elämään ja tunkea tämä lahja käsiin.
[/quote]

Miksi sitten te moraalittomat ihmiset pakotatte meidät muut tukemaan tappamista? Miksette hoida hommianne hiljaisuudessa, vaan tulette kerjäämään sääliä teollenne?

Vierailija
167/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:37"]Mua naurattaa ne jotka naiiviudessaan väittävät ettei kukaan tee kevein perustein aborttia. Älkää nyt oikeesti viittikö. Kyllä gynekologit tietävät kertoa tästä paremmin. Ja uskon itsekin, että taatusti moni valehtelee myös ehkäisyn käytöstä. Harva kehtaa sanoa ettei ole käyttänyt tai jopa pelkäävät että se vaikuttaa päätökseen saada keskeytys. Sen kuitenkin saa ihan mitättömistä syistä.  [/quote] Juurikin näin! Ja tiedän useita tapauksia, joissa käytettiin keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä" kun kortsun kanssa ei tunnu miltään eikä nainen jaksa syödä pillereitä tms. Aivan järjettömän ala-arvoista porukkaa. Jos et osaa olla tarpeeksi vastuullinen, älä hyvä ihminen harrasta seksiä. [/quote] Minusta on ihan oikein, ettei nainen turhaan syö pillereitä. Niissä hormoneissa on ihan tarpeeksi rasitetta ja kestämistä naisen elimistölle, niin että jos on edes jotain chanssia elää ilman niin ilman, kiitos! Meillä ei miehellä seiso kondomin kanssa. Mutta aion laitattaa nyt kuparikierukan. Hyvin on miehet aivopesseet sinutkin kumartelemaan hormoneille sen sijaan, että ajattelisit otse, mikä sinulle sopii tai antaisit muiden itse hoitaa omat asiansa. [/quote] Joo, juuri näinhän se meneekin, mieheni on aivopessyt minut ja pakottaa syömään hormoneja :D Melkein kaikki ehkäisykeinot on kohdallani käyty läpi. Itselleni ei sovi yksikään hormonaalinen ehkäisy, enkä ole synnyttänyt joten kuparikierukkaa ei suositella. KUITENKIN kärsin sen kierukan laiton, sillä haluan harrastaa seksiä sekä olla vastuullinen. Kuinka vaikeaa mahtaa olla ? N22 [/quote] No sä ootki vasta 22. Kyllä mäkin silloin kartoin raskaaksi tuloa paljon tarkemmin kuin nykyään... Nuorelle abortit ja turhat lapset on paljon raskaampia kokemuksia kuin 4-kymppiselle, jolle elämän pahin asia ei ole edes abortti. [/quote] Eikö ikäni ja lukuisten eri ehkäisymuotojen kokeilu nimenomaan kerro, että olen vastuullinen, vastuullisempi jopa kuin sinä 40-vuotias? Kyllä ihan teininä jo äitini opetti minulle ehkäisystä, ja hänkin 48-vuotiaana osaa siitä edelleen huolehtia. Ei se ikä kaikkea ratkaise. Ehkä se on sitten ylipäätään koulutustaso ym joka vaikuttaa TÄHÄNKIN toimintaan, kyllä meidän piireissä harvemmin näitä abortti-ihmisiä tapaa. N22

[/quote]

Luuletko sä, että kaikki aborteistaan kertoo? Olin mäkin vastuullinen sun iässä, jos raskaudelta suojautumista ajatellaan. Äitini myös. Et edes tiedä koulutustasoani, etkä sosioekonomista taustaanikaan, joten turha elvistellä sillä jonain erottavana tekijänä. Paremmissa piireissä ei ikinä ole keneltäkään katkennut elämänhallinta? Oh dear... ei tietenkään.

Vierailija
168/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:37"]Mua naurattaa ne jotka naiiviudessaan väittävät ettei kukaan tee kevein perustein aborttia. Älkää nyt oikeesti viittikö. Kyllä gynekologit tietävät kertoa tästä paremmin. Ja uskon itsekin, että taatusti moni valehtelee myös ehkäisyn käytöstä. Harva kehtaa sanoa ettei ole käyttänyt tai jopa pelkäävät että se vaikuttaa päätökseen saada keskeytys. Sen kuitenkin saa ihan mitättömistä syistä.  [/quote] Juurikin näin! Ja tiedän useita tapauksia, joissa käytettiin keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä" kun kortsun kanssa ei tunnu miltään eikä nainen jaksa syödä pillereitä tms. Aivan järjettömän ala-arvoista porukkaa. Jos et osaa olla tarpeeksi vastuullinen, älä hyvä ihminen harrasta seksiä. [/quote] Minusta on ihan oikein, ettei nainen turhaan syö pillereitä. Niissä hormoneissa on ihan tarpeeksi rasitetta ja kestämistä naisen elimistölle, niin että jos on edes jotain chanssia elää ilman niin ilman, kiitos! Meillä ei miehellä seiso kondomin kanssa. Mutta aion laitattaa nyt kuparikierukan. Hyvin on miehet aivopesseet sinutkin kumartelemaan hormoneille sen sijaan, että ajattelisit otse, mikä sinulle sopii tai antaisit muiden itse hoitaa omat asiansa. [/quote] Joo, juuri näinhän se meneekin, mieheni on aivopessyt minut ja pakottaa syömään hormoneja :D Melkein kaikki ehkäisykeinot on kohdallani käyty läpi. Itselleni ei sovi yksikään hormonaalinen ehkäisy, enkä ole synnyttänyt joten kuparikierukkaa ei suositella. KUITENKIN kärsin sen kierukan laiton, sillä haluan harrastaa seksiä sekä olla vastuullinen. Kuinka vaikeaa mahtaa olla ? N22 [/quote] No sä ootki vasta 22. Kyllä mäkin silloin kartoin raskaaksi tuloa paljon tarkemmin kuin nykyään... Nuorelle abortit ja turhat lapset on paljon raskaampia kokemuksia kuin 4-kymppiselle, jolle elämän pahin asia ei ole edes abortti. [/quote] Eikö ikäni ja lukuisten eri ehkäisymuotojen kokeilu nimenomaan kerro, että olen vastuullinen, vastuullisempi jopa kuin sinä 40-vuotias? Kyllä ihan teininä jo äitini opetti minulle ehkäisystä, ja hänkin 48-vuotiaana osaa siitä edelleen huolehtia. Ei se ikä kaikkea ratkaise. Ehkä se on sitten ylipäätään koulutustaso ym joka vaikuttaa TÄHÄNKIN toimintaan, kyllä meidän piireissä harvemmin näitä abortti-ihmisiä tapaa. N22

[/quote]

Luuletko sä, että kaikki aborteistaan kertoo? Olin mäkin vastuullinen sun iässä, jos raskaudelta suojautumista ajatellaan. Äitini myös. Et edes tiedä koulutustasoani, etkä sosioekonomista taustaanikaan, joten turha elvistellä sillä jonain erottavana tekijänä. Paremmissa piireissä ei ikinä ole keneltäkään katkennut elämänhallinta? Oh dear... ei tietenkään.
[/quote]

Mihin vastuullisuus on kadonnut vanhetessa?
Katsos - yleensä se menee toisin päin - vanhetessaan oppii vastuullisemmaksi.

Vierailija
169/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:02"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:40"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:09"]Puhumattakaan siitä, että jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. [/quote] Tuota asiaa voi miettiä ennen raskaaksi tuloa. Sikiö kun ei ilmesty tyhjästä. [/quote] Saakelin tekopyhä pässinpää. Joskus sattuu käymään vahinkoja. Joojoo, ei ole pakko panna, mutta kun elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. [/quote] Suurin osa abortin tehneistä EI ole käyttänyt ehkäisyä. Eikä silloin ole kyseessä mikään vahinko. Vain pieni osa on todellisia vahinkoraskauksia. On siis tekopyhää jauhaa vahingoista. Olis paljon hyödyllisempää puhua rehellisesti. [/quote] Sulla on sitäpaitsi väärää tietoa. Luepa käypä hoito -suositus. 35% ei ole ollut ehkäisyä. Eli noin kolmanneksella. [/quote] Kyseessä on naisen oma ilmoitus. Kuinka moni valehtelee käyttäneensä ehkäsyä vaikka sitä ei oikeasti ollut? En minä ainakaan kehtais sanoa, että paljaalla pantiin ja nyt haluan abortin. Enkä usko olevani mikään poikkeus. Todellisuudessa siis luku on huomattavasti isompi. Tosin onhan tuo 35% iso luku, kuinka monta aborttia jäsi vuositttain tekemättä jos ehkäisyä käytettäisiin? Aika monta. Mutta helppoahan se on riski ottaa, kun aina voi tehdä abortin. Ei tarvi selitellä eikä perustella. Riittää kun sen haluaa. Eikä kaikki opi edes siitä ekasta abortista, eikä vielä toisestakaan. [/quote] No mitä se sun napaas kaivelee, jos se on helppoa? Vaikeaako sen vittu pitäisi olla? Olen erittäin onnellinen, että sain tyhmyyteni jälkeen abortin, kun luulin, etten 42-vuotiaana enää tule raskaaksi, kun joka paikassa toitotetaan, miten hedelmällisyys niin laskee enkä tietenkään pannut ovulaation lähellä.  [/quote] Tässähän se tuli, katkera ja TYHMÄ (kuten itseäsi kutsut) av-mamma täällä purkaa pahaa oloaan ja yrittää hakea teollensa oikeutta :) sori vaan, vaikka kuinka täällä keuhkoat, itsepähän vastaat teostasi ;) [/quote] Niin vastaankin. Olen tilanteeseen tyytyväinen, asia ratkesi kuten pitikin, helposti ja ollen hyvä oppiläksy. [/quote] Kai facebookin tiedoissasi lukee että olet käynyt elämän_koulun? ;) [/quote] Itse olet aika yksinkertainen, komenttisi paljastaa sen [/quote] Etkö parempaan pysty? ;) taisi kommentti osua ja upota!

[/quote]

On mulla alempi korkeakoulututkinto ja koulutustani vastaava ammatti ja työ, jos asia noin kaivelee. Varmaan keksitkin, mikä ala, kun noin fiksulla päällä olet, jos sanon, että tähän ammattiin ei lueta maisteriksi, vaan aina kandiksi, eli edes opinnot ei jääneet kesken! 

Mutta elämänkoulua en väheksyisi, itse asiassa parhaat osaajat ovat yleensä opetelleet asiat itse.

Vierailija
170/229 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:50"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:37"]Mua naurattaa ne jotka naiiviudessaan väittävät ettei kukaan tee kevein perustein aborttia. Älkää nyt oikeesti viittikö. Kyllä gynekologit tietävät kertoa tästä paremmin. Ja uskon itsekin, että taatusti moni valehtelee myös ehkäisyn käytöstä. Harva kehtaa sanoa ettei ole käyttänyt tai jopa pelkäävät että se vaikuttaa päätökseen saada keskeytys. Sen kuitenkin saa ihan mitättömistä syistä.  [/quote] Juurikin näin! Ja tiedän useita tapauksia, joissa käytettiin keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä" kun kortsun kanssa ei tunnu miltään eikä nainen jaksa syödä pillereitä tms. Aivan järjettömän ala-arvoista porukkaa. Jos et osaa olla tarpeeksi vastuullinen, älä hyvä ihminen harrasta seksiä. [/quote] Minusta on ihan oikein, ettei nainen turhaan syö pillereitä. Niissä hormoneissa on ihan tarpeeksi rasitetta ja kestämistä naisen elimistölle, niin että jos on edes jotain chanssia elää ilman niin ilman, kiitos! Meillä ei miehellä seiso kondomin kanssa. Mutta aion laitattaa nyt kuparikierukan. Hyvin on miehet aivopesseet sinutkin kumartelemaan hormoneille sen sijaan, että ajattelisit otse, mikä sinulle sopii tai antaisit muiden itse hoitaa omat asiansa. [/quote] Joo, juuri näinhän se meneekin, mieheni on aivopessyt minut ja pakottaa syömään hormoneja :D Melkein kaikki ehkäisykeinot on kohdallani käyty läpi. Itselleni ei sovi yksikään hormonaalinen ehkäisy, enkä ole synnyttänyt joten kuparikierukkaa ei suositella. KUITENKIN kärsin sen kierukan laiton, sillä haluan harrastaa seksiä sekä olla vastuullinen. Kuinka vaikeaa mahtaa olla ? N22 [/quote] No sä ootki vasta 22. Kyllä mäkin silloin kartoin raskaaksi tuloa paljon tarkemmin kuin nykyään... Nuorelle abortit ja turhat lapset on paljon raskaampia kokemuksia kuin 4-kymppiselle, jolle elämän pahin asia ei ole edes abortti. [/quote] Eikö ikäni ja lukuisten eri ehkäisymuotojen kokeilu nimenomaan kerro, että olen vastuullinen, vastuullisempi jopa kuin sinä 40-vuotias? Kyllä ihan teininä jo äitini opetti minulle ehkäisystä, ja hänkin 48-vuotiaana osaa siitä edelleen huolehtia. Ei se ikä kaikkea ratkaise. Ehkä se on sitten ylipäätään koulutustaso ym joka vaikuttaa TÄHÄNKIN toimintaan, kyllä meidän piireissä harvemmin näitä abortti-ihmisiä tapaa. N22 [/quote] Luuletko sä, että kaikki aborteistaan kertoo? Olin mäkin vastuullinen sun iässä, jos raskaudelta suojautumista ajatellaan. Äitini myös. Et edes tiedä koulutustasoani, etkä sosioekonomista taustaanikaan, joten turha elvistellä sillä jonain erottavana tekijänä. Paremmissa piireissä ei ikinä ole keneltäkään katkennut elämänhallinta? Oh dear... ei tietenkään. [/quote] Mihin vastuullisuus on kadonnut vanhetessa? Katsos - yleensä se menee toisin päin - vanhetessaan oppii vastuullisemmaksi.

[/quote]

Toiset on kaikessa ylivarovaisia nuorena ja elää kuin pullossa. Vanhempana uskaltaa rikkoa rajoja ja rapatessa roiskuu. 

Vierailija
171/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:18"]

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että vastustan aborttia sen takia että kunnioitan elämää suuresti eikä minusta kenelläkään ole oikeutta riistää toisen elämää. En minkään muun syyn takia.

Kyllä olen erittäin empatiakykyinen ja olen sitä mieltä että jos aikuinen on tarpeeksi terve ja voimissaan että kykenee harrastamaan seksiä, on hän myös tarpeeksi kykenevä kantamaan seuraukset eli sen mahdollisen lapsen.

Ja olen myös sitä mieltä että ihmiset omilla toimillaan aiheuttavat itselleen niitä vaikeita elämäntilanteita. Ei kaikkiin asioihin pysty vaikuttamaan, ei tietenkään,  mutta suurelta osin pystyy. 

Vastustan aborttia mutta en ikinä kieltäsisi sitä raiskauksen uhreilta. Vain raiskauksen kokenut ymmärtää mitä se on.

[/quote]

Valitettavasti seksin harrastaminen ei ole merkkipaalu vastuullisuudesta. Oikeastaan päinvastoin, koska se sattuu olemaan hyvinkin alkukantainen vietti. Sitä paitsi jos siirtyisimme siihen vanhanaikaiseen tyyliin jossa kaikki lapset vastaan otetaan niin lopulta koko maailman resurssit romahtaisivat. Toisaalta maailma omalla tavalla varmasti pitäisi huolen että suurin osa lapsista kuolee ennen kuin saavuttavat aikuisuuden, mutta se aiheuttaa paljon enemmän kärsimystä kaikille kuin abortti. Eli ihan hyvä että näitä asioita ajatellaan pitkälläkin tähtäimellä ja siihen abortti perustuu vaihtoehtona.

Vierailija
172/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:26"]

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että vastustan aborttia sen takia että kunnioitan elämää suuresti eikä minusta kenelläkään ole oikeutta riistää toisen elämää. En minkään muun syyn takia.

Kyllä olen erittäin empatiakykyinen ja olen sitä mieltä että jos aikuinen on tarpeeksi terve ja voimissaan että kykenee harrastamaan seksiä, on hän myös tarpeeksi kykenevä kantamaan seuraukset eli sen mahdollisen lapsen.

Ja olen myös sitä mieltä että ihmiset omilla toimillaan aiheuttavat itselleen niitä vaikeita elämäntilanteita. Ei kaikkiin asioihin pysty vaikuttamaan, ei tietenkään,  mutta suurelta osin pystyy. 

Vastustan aborttia mutta en ikinä kieltäsisi sitä raiskauksen uhreilta. Vain raiskauksen kokenut ymmärtää mitä se on.

[/quote]

Valitettavasti seksin harrastaminen ei ole merkkipaalu vastuullisuudesta. Oikeastaan päinvastoin, koska se sattuu olemaan hyvinkin alkukantainen vietti. Sitä paitsi jos siirtyisimme siihen vanhanaikaiseen tyyliin jossa kaikki lapset vastaan otetaan niin lopulta koko maailman resurssit romahtaisivat. Toisaalta maailma omalla tavalla varmasti pitäisi huolen että suurin osa lapsista kuolee ennen kuin saavuttavat aikuisuuden, mutta se aiheuttaa paljon enemmän kärsimystä kaikille kuin abortti. Eli ihan hyvä että näitä asioita ajatellaan pitkälläkin tähtäimellä ja siihen abortti perustuu vaihtoehtona.

[/quote]

Kyllä sen pitäisi olla. En mä ehkäisyä ole vastustamassa. Kerrotko oman henkilökohtaisen mielipiteesi että mihin asti mielestäsi sikiön voi abortoida? Mihin sä vetäisit rajan että milloin ei enää voisi abortoida ja miksi juuri siihen? Miksi eri-ikäiset sikiöt ovat eriarvoisia?

Vierailija
173/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:26"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä sen pitäisi olla. En mä ehkäisyä ole vastustamassa. Kerrotko oman henkilökohtaisen mielipiteesi että mihin asti mielestäsi sikiön voi abortoida? Mihin sä vetäisit rajan että milloin ei enää voisi abortoida ja miksi juuri siihen? Miksi eri-ikäiset sikiöt ovat eriarvoisia?

[/quote]

Minä en ole pohtinut asiaa niin syvällisesti että olisin laittanut sikiöt arvojärjestykseen. Uskon että jos asiaa käsitellään liian monimutkaisesti, niin lopulta eksytään aivan sivuraiteille oikeasta ongelmasta. Minä kyllä tiedän että abortin vastustajat esitelmöivät toisilleen ja muille sillä miten sikiöllä on jo sitä ja tätä siinä ja siinä vaiheessa, mutta se ei minusta ole tärkein pointti. Olen aina ollut sitä mieltä että vastuullinen nainen hankkii abortin niin aikaisin kuin mahdollista, mutta en osaa puolustaa niitä jotka vitkuttelevat asian kanssa.

Vierailija
174/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
175/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:39"]Nimenomaan se, että elävältä ihmiseltä riistetään elämä, on asia jonka täytyisi vaikuttaa. Abortti vain todella vakavasta syystä. Ei ihan vaan siksi, että ei huvita saada lasta ja/tai ei ole huvittanut ehkäistä.
[/quote]

Vakava syy todellakin on se, ettei halua lasta!

[/quote] Jos ei halua lasta niin sitten ei tarvitse harrastaa lapsentekotoimintaa.

Vierailija
176/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:39"]Nimenomaan se, että elävältä ihmiseltä riistetään elämä, on asia jonka täytyisi vaikuttaa. Abortti vain todella vakavasta syystä. Ei ihan vaan siksi, että ei huvita saada lasta ja/tai ei ole huvittanut ehkäistä.
[/quote]

Vakava syy todellakin on se, ettei halua lasta!

[/quote] Jos ei halua lasta niin sitten ei tarvitse harrastaa lapsentekotoimintaa.
[/quote]
jos ei haluu lasta ja ehkäsy pettää, voi tehdä abortin.

Vierailija
177/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml

Siitä vähän luettavaa millainen "abortti" voi pahimmillaan olla. Aika kaukana tuossa ollaan siitä "tunteettoman solumassan" poistamisesta mitä iso osa luulee abortin aina olevan.

Vierailija
178/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:56"]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml

Siitä vähän luettavaa millainen "abortti" voi pahimmillaan olla. Aika kaukana tuossa ollaan siitä "tunteettoman solumassan" poistamisesta mitä iso osa luulee abortin aina olevan.
[/quote]
aika vähän tuossa vaiheessa tehdään abortteja. Silloin lähinnä kun lapsi on vammainen.

Vierailija
179/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:55"]Se solukassi ei ole sen enempää elävä kuin syöpäkasvain. Ihan perusbiologiaa. [/quote] Syöpäkasvaimellako on sykkivä sydän ja se kasvaa lapseksi? Oletko Idiootti?

[/quote]

Sinä olet tyhmempi kuin se kasvain. Tee siis palvelus ja jälkiabortoi itsesi. Kukaan ei menetä mitään. Läheskään kaikki tsygootit eivät kasva lapseksi.

Vierailija
180/229 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi