Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-ongelmaisena joudun ostamaan lääkkeet katukaupasta

Vierailija
30.01.2015 |

Minulla siis hoitosuhde mielenterveystoimistolle. Minulla on muutoinkin paljon vaivoja, ollut läpi elämän. Mm. Migreeni, astma, lihasjumit (istumatyö). Migreenilääkkeisiin minulla on reseptit, samoin astmalääkkeisiin. Minun ei siis tarvitse käydä näiden vuoksi enää ainakaan toistaiseksi. Oikeastaan ainoa jonka vuoksi joutuisin menemään olisi nuo lihasjumit, jotka ovat niskassa ja aiheuttavat todella voimakasta päänsärkyä. Kyse on siis erilaisesta päänsärystä kuin migreenissä. Tämä saattaa kestää päiviä eikä millään särkylääkkeillä tai migreenilääkkeillä ole mitään tehoa asiaan. Liikunnalla ja venyttelyillä olen saanut kivut pysymään pois noin vuoden, mutta nyt kun olen viettänyt aikaa neulomisen parissa niin jumi iski uudelleen.
Yritin tänään varata aikaa, ei onnistunut sillä näkivät heti että minulla on mt-ongelmia ja kysyivät vain mielialasta. En saanut aikaa, vaikka sanoin että minua on aiemmin hoidettu samasta vaivasta. Tänään kärsin vaivasta koko päivän, ja illasta oli pakko ottaa yhteyttä hämärätyyppeihin ja hankkia lääkettä sitä kautta. Kyseessä siis sirdalud - ei edes mikään huumaava lääke.
Tunti sitten sain otettua, ja nyt untenmaille. Kiitos suomen terveyddnhuolto!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suomessa ei ainakaan kahta asiaa lääkitä kunnolla, kipua eikä ahdistusta. Itsellä on todella kovat kuukautiskivut ja kaikki lääkärit eivät todellakaan kirjoita tarvittavia lääkkeitä. Kiuvt saa siedettäväksi ainoastaan buranan ja panaCODIN maksimiannos yhdistelmällä, eli buranaakin joutuu vetämään sen 4x800 mg vuorokaudessa ja lisöksi panacodit päälle. Kipu on ihan mieletöntä, tuntuu että järki lähtee kun kramppaa eikä saa henkeä ja viiltelee vaan niin sairaasti. E-pillereitä käytän myös ja ovat helpottaneet niin, että tuolla kipulääkemäärällä pysyn järjissäni.

Vierailija
2/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :( harmillista tuo... Miehellenihän oikein tyrkytettiin Sirdaludin reseptiä, kun oli hakemassa sairaslomaa lihaskipuisen selkänsä takia. Kyseessä oli kuitenkin Diacor eikä julkinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se munkin on mentävä yksityiselle tämän vuoksi. Valitettavasti vasta maanantaina palkkapäivä - eli ei enää tarpeellista jos nämä lääkkeet nyt auttavat.
Ap

Vierailija
4/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa on niin hulluja lekureita että mä en siellä enää uskalla käydä, oli viimeksi niin kamala kokemus... On niistä osa hyviäkin mutta osa tuntuu kyykyttävän ihan siksi koska voivat. Esim. toi lääkeasia, silloin ei määrätä mitään jos tarvitsisit lääkettä, jos taas et haluaisi niin työnnetään väkisin reseptiä.

Vierailija
5/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskukset on ihan perseestä. Ei sieltä saa muuta kuin antibioottia tai masennuslääkettä tuhansiin eri ihmisten diagnooseihin. Yksityisellä käyn nykyään itsekin, vaikkei periaattessa olisi rahaa. Pidemmällä täht. kannattavampaa.

Vierailija
6/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootticocktailhan on oikea hoito kaikkiin sairauksiin. Myös masennukseen ja ahdistukseen. Nimittäin kaikki krooniset sairaudet ovat infektioperäisiä.

Vierailija
7/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 02:02"]

Niinhän se munkin on mentävä yksityiselle tämän vuoksi. Valitettavasti vasta maanantaina palkkapäivä - eli ei enää tarpeellista jos nämä lääkkeet nyt auttavat. Ap

[/quote]

Vierailija
8/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 05:13"]

Antibiootticocktailhan on oikea hoito kaikkiin sairauksiin. Myös masennukseen ja ahdistukseen. Nimittäin kaikki krooniset sairaudet ovat infektioperäisiä.

[/quote]

Vierailija
9/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on istumatyö, ei oikein ole mahdollista harrastuksena neuloa.

T. Itsekin rakkaan harrastuksen lopettanut

Vierailija
10/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa ja Panadolia saa apteeksita ilman reseptiä. Lihasrelaksanttien hyödystä niska-hartiakipujen hoidossa ei ole kunnon tutkimuanäyttöä niin ei nitä edes kannattaiso käyttää. Lähteenä käypä hoito suositus ja siellä on linkit itse tutkimuksiin.

Vierailija
11/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten tiedät, että katukaupasta ei välttämättä saa sitä, mitä luulee ostavansa. Ei kannata henkeään menettää tuon takia.

Vierailija
12/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää varmaan murtautua apteekkiin, koska lääkkeet loppu ja toimeentulotuki hylättiin vaikka olen tuloton.

Vierailija
13/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen. Katukaupasta lääkkeitä hankkivaat päihderiippuvaiset

Vierailija
14/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työterveyslääkärille ja valita istumatyöstä. Sitä varten työterveys on...

Vierailija
15/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto on peestä. Mulle lääkäri jätti ilman lähetettä eilä kirjoittanut reseptiä. Kumosi 6kk aikaisemmin annettu diagnoosi. Huusi että kuka tietää paremmin asiat oireet, hän joka ollut 10v lääkärinä vai minä. Lähdin pois.
Nyt oireita tutkitaan kunnolla yksityisellä.
Teen tuosta lääkäristä valituksen kunhan diagnoosi selvä.

Vierailija
16/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkäreillä ole aika paljon kokemuksia näistä Sirdan monkujista. Usein noilla ihmisillä on jostain kumman syystä listalla paljon muitakin lääkkeitä, joilla saa päätä edes vähän sekaisin.

t. sh

Vierailija
17/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:00"]

Buranaa ja Panadolia saa apteeksita ilman reseptiä. Lihasrelaksanttien hyödystä niska-hartiakipujen hoidossa ei ole kunnon tutkimuanäyttöä niin ei nitä edes kannattaiso käyttää. Lähteenä käypä hoito suositus ja siellä on linkit itse tutkimuksiin.

[/quote]

Ei saa burana 800 eikä panaCODIA joka on täysin eri asia kuin panadol.

Vierailija
18/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 07:28"]Eiköhän lääkäreillä ole aika paljon kokemuksia näistä Sirdan monkujista. Usein noilla ihmisillä on jostain kumman syystä listalla paljon muitakin lääkkeitä, joilla saa päätä edes vähän sekaisin.

t. sh
[/quote]

Kiitos sinunlaisten ammattilaisten joudun kärsimään näistä kivuista. Mulle kelpaisi ihan mikä tahansa apu, mutta särkylääkkeet ja migreenilääkkeet on nyt testattu ja niistä ei ollut apua. Aamulla heräsin kivuttomana, mutta nyt alkoi tuntua taas.
Ja meillä ei ole työterveydenhuoltoa.

Eipäs tässä, alan jumppailemaaan. Ap

Vierailija
19/19 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on mt-ongelmia ja lihaskipuja, mutta ei ole koskaan tarvinnut ruveta ostamaan pimeiltä mitään epämääräisiä mömmöjä. Ihan olen reilusti käynyt lääkärissä valittamassa vaivojani. Ihan menin päivystyksen kautta kaksin kerroin, kun olin niin kipeä. Ei jäänyt epäilystäkään, olenko oikeasti kipeä. 

Oletko sinä lappanut kaksin käsin lääkkeitä? Lääkärit osaavat laskea, kuinka kauan lääkkeen pitäisi kestää annetuilla annoksilla. Minulla on luottosuhde lääkäriin, sillä hän voi olla varma, että noudatan lääkintäohjeita pilkuntarkasti.

Ja voihan olla, että terveyskeskuksessa on pitkät jonot, etkä sen vuoksi päässyt lääkäriin just nyt heti. 

Jumppa on oikein hyvä ensiapu niskajumiin. Etsi netistä sopiva lihasvenytysohjelma ja tee sitä tarvittaessa. Buranaa ja Panadolia saat ilman respetiä, samoin lihasrelaksanttivoiteita. Jos sinulla on joku tuttu, joka voi hieroa päänahkaasi ja hartia-, niskan seutua, käytä palvelua hyväksesi. Oikealla hierojallakin voi käydä, jos sinulla on siihen varaa. (Ja onhan sinulla, kun on varaa myös ostella kaiken maailman mömmöjä pimeiltä markkinoilta.) Neuloessa voit suojata selkäpuolen vaikka villatakilla, jotta lihakset pysyvät lämpiminä ja vetreinä. Tämä auttaa ainakin minun selkäjumiini. 

Päänsärkyyn auttaa myös villapipo. Villapipo on pelastanut minut monelta pääsäryltä. Kannattaa kokeilla. On ihan ilmaista, eikä pääkään mene sekaisin.