Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriin pitkät jonot, kotikunnassani jopa 9kk!

Vierailija
08.07.2022 |

Miten tähän tilanteeseen on päädytty?
Miten voi olla mahdollista että on 9kk jonot hammaslääkäriin?
No en jäänyt odottamaan, menin yksityiselle. Onneksi tuli lomarahat juuri sopivasti.

Kuinka pitkä jono on teidän kotikunnassa kunnalliseen hammaslääkäriin?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, olen nykyään aina mennyt yksityiselle, hintaerot on paljon pienemmät kuin normilääkärissä.

Vierailija
2/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltion rippeet enää jäljellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta lapsi jonottanut aikaa

Vierailija
4/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta lapsi jonottanut aikaa

Helsingissä kiireetöntä aikaa

Vierailija
5/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muualla on asiat paljon huonommin, esim Afrikassa tai Aasiassa. Ei valiteta pienistä.

Vierailija
6/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä, opiskelijahammashoitolaan voisi päästä nopeammin. Tosin siellä menee sitten enemmän aikaa kun ovat vasta opiskelijoita.

Vierailija
7/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen niin pääset ns. hoitoputkeen.

Vierailija
8/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikunnassani on noin 2 kuukauden jonot. Tosin pienellä paikkakunnalla asun.

Vierailija
9/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri yksityinen hammaslääkäri 6.7.Hammastaarkitus,putsaus ymm ja korona lisä.Säästän se rahan ihan itse.Omilla valinoillani.En suinkaan ole rikas. pulitin kela korvauksen jälkeen 206,50e. Jos ei muta minulla avuja ulkoisesti? On kaunis hymy!Mutta en tupakoi en kapakoi.En tee ahaa ostoksia ja en kulje muotivaateissa ymm.Menen sinne minne jaksan fillarilla polkea tai jalan kävellä.Pelkää sästöä,ei valittamista kalista hammaslääkäri,jossa siten käyty yli 22 vuotta!Ihan naisena jolla ei miestä ja apuna miehen kukkaro!

Vierailija
10/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lääkäri ja hoitajapulan takia...

Ja liian pienet resurssit.

Vierailija
11/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jonottanut kaksi vuotta oikomishoidon arvioon. Siis ARVIOON, jonka jälkeen vasta otetaan mahdollisesti oikomishoidon jonoon. Näin Helsingissä.

Kyllä hyväpalkkaisena, keskiluokkaisena veronmaksajana todella mietityttää tämä meininki. Mitä oikeasti saa verojen vastineeksi?

Mietin myös vähävaraisia ja muutoin heikossa asemassa olevia. Kun ei ole vaihtoehtoja. Ja palvelun saaminen edellyttää usein järjetöntä taistelua ja sinnikkyyttä. Ei ole nyt hyvinvointivaltio iskussa, ei.

Vierailija
12/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla meni 9 kk, että pääsin hammaslääkäriin, joka määräsi mm. hammaskivenpoiston johon oli 5 kk jono.

Vierailija
13/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: henkilökuntaa on liian vähän.

Resurssipulaa, eikä ole tarpeeksi tiloja.

Vierailija
14/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kun soittaa ja varaa ajan(ei saa suoraan puhelimessa), niin 6-8 kk kestää, että postiluukusta tipahtaa kirje jossa on tuleva aika, ja se on sitten noin kolmen kuukauden päästä. Eli yhteensä 9-11kk soitosta.

Ja monesti käy vielä niin, että viikkoa ennen sovittua aikaa tulee peruutuskirje ja aika siirtyy taas 2-3kk.

Vierailija
15/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Särkypäivystykseen pääsee (hyvällä tuurilla) mutta hammaskiven poistoon joutuisi menemään yksityiselle. Täs tilanteessa ei todellakaan ole varaa, joten nyt kai sitten elellään tässä ientulehdus suussa ja odotellaan koska alkaa hampaat tippumaan.

Vierailija
16/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on töissä liian vähän henkilökuntaa, varsinkin jos joku sairastuu niin on todella tiukkaa.

T:Hammashoitaja

Vierailija
17/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi jonottanut kaksi vuotta oikomishoidon arvioon. Siis ARVIOON, jonka jälkeen vasta otetaan mahdollisesti oikomishoidon jonoon. Näin Helsingissä.

Kyllä hyväpalkkaisena, keskiluokkaisena veronmaksajana todella mietityttää tämä meininki. Mitä oikeasti saa verojen vastineeksi?

Mietin myös vähävaraisia ja muutoin heikossa asemassa olevia. Kun ei ole vaihtoehtoja. Ja palvelun saaminen edellyttää usein järjetöntä taistelua ja sinnikkyyttä. Ei ole nyt hyvinvointivaltio iskussa, ei.

Hei, meillä sama. Olen aina n.4 kuukauden välein soittanut ja kysynyt milloin aika, mutta hamassa tulevaisuudessa kuulemma.

Luulin jo, että huijaavat. Ns. kiva kuulla, että ei sentään ole huijattu.

Vierailija
18/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muualla on asiat paljon huonommin, esim Afrikassa tai Aasiassa. Ei valiteta pienistä.

Sielläpä ei verokarhu nylje selkänahkaa myöten kaikkea, mitä keksii verottaa. Niinkuin täällä.

Vierailija
19/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pitäisi teettää purentakiskot, nyt olen odottanut aikaa jo yli puoli vuotta.

Julkisella ne maksaa jotain 300e ja yksityisellä yli 600e. Mutta ei ole varaa mennä yksityiselle.

Vierailija
20/52 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukunnassa soitin ja sain samalle päivälle, oli vapaa aika. Muutenkin meillä toimii kaikki palvelut, kun asukkaita on 2000. Veroprosentti hiukan korkeampi, mutta hädän hetkellä sen saa moninkertaisena takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi