kun on tylsää...
mitä teet, kun on tylsää? esim. töissä tai kotona. tai silloin kun pitää vaan olla jossain. onko sinulla jokin selviytymiskeino?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:08"]
Useimmat kai hankkivat lapsen tuohon vaivaan.
Minulla ei kyllä ole koskaan tylsää. Aina on enemmän mielenkiintoista ja kivaa tekemistä/lukemista/katselemista/kuuntelemista/ihmettelemistä kuin aikaa.
[/quote]
tarkoitin lyhytaikaisempia tylsiä hetkiä....itse olen huomannut, että kaikenlainen estetiikkaan pyrkiminen vähentää tylsyyttä.
Minä en hankkisi lapsia pelkästään tylsyyden torjumiseen. Pitää olla vähän vahvemmat motiivit.
Anna olla tylsää niin kauan kuin se kestää. Joskus kun on oikein tylsää, heittäydyn sohvalle tai sängyn päälle ja murehdin, kuinka tylsää on. Kohta aivot alkavat hyrrätä ja raksuttaa ja pian löydänkin itseni siivoamasta, leipomasta tai kokkaamassa jotakin herkkuruokaa. Myös moni villapaita on saanut alkunsa tuolla tavalla.
Aivot tarvitsevat tylsiä hetkiä. Ne parantavat ihmisen ajattelukykyä.
Jos omat lapseni valittavat, että on tylsää, annan heille saman neuvon. Aika äkkiä he keksivätkin jonkin kivan leikin, kun heille ei tuputa mitään valmista. Annan heidän keksiä itse viihdykkeensä. Niin on parasta. :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:30"]
Luen ja kirjoittelen tänne.
[/quote]
Niin minäkin.
Useimmat kai hankkivat lapsen tuohon vaivaan.
Minulla ei kyllä ole koskaan tylsää. Aina on enemmän mielenkiintoista ja kivaa tekemistä/lukemista/katselemista/kuuntelemista/ihmettelemistä kuin aikaa.