Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia päivätyötä ei ole tarjolla, pelkästään vuorotyötä! Harrastukset pitäisi unohtaa

Vierailija
12.11.2021 |

Minulla on tosi tärkeitä harrastuksia, ja ne pitäisi lopettaa jos menisin vuorotyöhön. Tarjolla ei kuitenkaan ole mitään muuta, ja lapsettomana ihmisenä minulle tarjottaisiin tietysti kaikki iltavuorot kun perheelliset kahmii aamuvuorot itselleen. Työtkään ei olisi mitenkään kovin mielekkäitä, vaikka rahaa jäisi tietty paljon enemmän käteen kuin työttömänä. Onko minun järkevää mennä töihin tässä tilanteessa kun ainoa iloa tuova asia on harrastukseni?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla muka ei ole päivätöitä? Ja eipä niitä vuoroja yleensä työntekijät itse valitse, joten turhaan öyhötät siitä, että lapseton raataa illat ja yöt. 

Vierailija
2/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis työtön työnhakija? 

Jos et ota työpaikkaa vastaan harrastuksen perusteella, älä ainakaan sano Kelalle/TE-toimistolle, että harrastus on tärkeämpi, tai joudut karenssiin.

Etkö voi keksiä jotain muuta harrastusta, jota tehdään päivällä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ota työpaikkaa vastaan harrastuksen perusteella, älä ainakaan sano Kelalle/TE-toimistolle, että harrastus on tärkeämpi, tai joudut karenssiin.

Karenssia tulee joka tapauksessa, jos kieltäytyy työstä. Te-toimisto ei tunne käsitettä "hyväksyttävä syy kieltäytyä työstä": 

Vierailija
4/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla muka ei ole päivätöitä? Ja eipä niitä vuoroja yleensä työntekijät itse valitse, joten turhaan öyhötät siitä, että lapseton raataa illat ja yöt. 

Aika monella alalla esim. terveydenhuollossa, tehtaissa jne. 

Ja kyllä on kokemusta siitä, että perheelliset menee supisemaan pomoille että minulle sitten aamuvuoroja vain koska lapset pälä pälä. Muutenkin työntekijät joilla on lapsia saavat kaiken maailman etuoikeuksia lapsettomiin verrattuna. 

Vierailija
5/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssia tulee joka tapauksessa, jos kieltäytyy työstä. Te-toimisto ei tunne käsitettä "hyväksyttävä syy kieltäytyä työstä": 

Työkkäri ei ole eläessäni minulle tarjonnut yhtään mitään. Ei nytkään. Siksi työllistymiseni ei tällä hetkellä ole pakollista.

Vierailija
6/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä on kokemusta siitä, että perheelliset menee supisemaan pomoille että minulle sitten aamuvuoroja vain koska lapset pälä pälä. Muutenkin työntekijät joilla on lapsia saavat kaiken maailman etuoikeuksia lapsettomiin verrattuna. 

Ai meinaatko että terveyskeskuksissakin sairaanhoitajat ovat vuorotyössä :D Eikä kaikki tehdastyökään ole ainakaan kolmivuorotyötä. Mutta trollihan sinä oletkin, koska tuo kitinä lapsellisten oikeuksista paljastaa totuuden sinusta. 

Vierailija
7/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei ole eläessäni minulle tarjonnut yhtään mitään. Ei nytkään. Siksi työllistymiseni ei tällä hetkellä ole pakollista.

Hienoa! Sittenhän voit huoletta olla työttömänä ja jatkaa sitä harrastustasi. Eli turhaan kitiset. 

Vierailija
8/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai työt menee - ja pitää mennäkin - harrastusten edelle. Kaikkihan voisivat kieltäytyä töistä sillä perusteella, että työt häiritsee harrastamista.

Vierailija
9/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä on kokemusta siitä, että perheelliset menee supisemaan pomoille että minulle sitten aamuvuoroja vain koska lapset pälä pälä. Muutenkin työntekijät joilla on lapsia saavat kaiken maailman etuoikeuksia lapsettomiin verrattuna

Paskapuhetta

t. lapseton

Vierailija
10/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin mieluiten iltaa ja toiseksi mieluiten yötä, aamuvuorot on ihan helvetistä. Mutta helvetti kun kaikien on tasapuolisuuden nimissä PAKKO tehdä joka kolmen viikon jaksossa KAIKKIA vuoroja, ja vielä niin että ovat kaikki ihan sekaisin. Tässä tilanteessa olen itsekin päätynyt siihen että teen mieluummin päivätyötä kuin vuorotyötä, niin pysyy ainakin rytmi samana koko ajan.

Vierailija
11/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinusta ole reilua, että ihmiset haluavat viettää aikaa lastensa kanssa? 

En ymmärrä, sori vaan, miten joku harrastus voi olla noin tärkeä. Mikä se harrastus sitten on?

Vierailija
12/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen tehnyt 11 vuotta kolmevuorotyötä.  Ja saanut siitä juuri sen palkan mikä kuuluukiin.

Mun harrastukseni on valittu työni mukaaan.  Olen luontoharrastaja ja metsästäjä.

Kuljen vapaa-aikoina paljon luonnossa, kalastelen, metsästäjän.

Metsästää voin vaimoni ansiosta, koska hänen vanhempansa asuvat maalla ja heillä on metsät ja maat vuokralla hirvenmetsästijille, eivätkä jaksa enää itse metsästää.

Mekin asumme maaseutu taajamassa, josta käyn kolmivuorotyössä autolla.

Perheessämme on siis pakko olla kaksi autoa, koska vaimo käy päiväduunissa.

Vuorotyöstä on myös  hyötyä, kun olen aamuvuorossa olen aina kotona kun alaluokalla oleva lapsemme tulee koulusta kotiin.   Samoin voina hakea pienimmän lapsen tarhasta, ettei vaimon tarvistse sitä tehdä töiden jälkeen.   Toki tämä on aina vuoroista kiinni.

En koskaan ole kokenut kolmivuorotyötä ongelmana, ehkä siksi, että olen sopeutunut siiheh niin hyvin.

Ja saahan siitä tiettyinä aikoina tosi hyvät lisätkin.

Mutta käsitän senkin, ettei kaikille vuorotyö ei sovi.

Vierailija
13/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei ole tarjonnut kenellekään töitä enää 10 vuoteen.

Vierailija
14/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, sori vaan, miten joku harrastus voi olla noin tärkeä. Mikä se harrastus sitten on?

Miksi ei voisi olla? 

Minulla on sellainen ammatti, joka oli aiemmin minulle harrastus, jota olen tehnyt lapsesta asti. Se on ollut tärkeimpiä asioita elämässäni ja saada siitä ammatti oli suurin unelmani. Joten ymmärrän itse hyvin, että harrastus voi todellakin olla tärkeä.

Vierailija
15/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksikössä saa toivoa vuoroja ja otan kultakin työntekijältä huomioon yhden säännölliseen aikaan toteutuvan harrastuksen ja muut toiveet sitten tilanteen niin salliessa. Aina ei voi onnistua mutta pääosin pyrin tähän. Ja olen alaisilleni sanonut, että vuoroja saa vapaasti vaihtaa, pääasia on, että vuoroidsa on se määrä työntekijöitä mitä listaan on laitettu. Jos sinulla on useita harrastuksia jotka menee työn edelle, niin tosiaan sinun kannattaa etsiä työ johon muu elämäsi sopii. Muttauista myös, että joustamattomuus on työelämässä aika iso miinus...

Terv. kehitysvammaisten asumisyksikön esihenkilö

Vierailija
16/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On reilua että haluaa viettää aikaa lastensa kanssa, mutta ei ole reilua että se vaikuttaa työvuoroihin muiden työntekijöiden kustannuksella.

Ohis

Vierailija
17/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjäät työttömyystuilla, eikä työkkäri häiriköi niin miksi menisit turhaan töihin?

Vierailija
18/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa on ajankulua ja saa uusia ihania kavereita.   Se voisi olla viisain vaihtoehto.

Vierailija
19/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minullekaan. Kahden viikon päästä tulee vuosi työttömyyttä täyteen. Aiemminkin oon ollut vaihtelevia jaksoja työttömänä ja saanut nolla kappaletta työtarjouksia.

Vierailija
20/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki harrastuksesta, mutta ainakin tietyillä (kansanopiston ymv.) kursseilla voi korvata tunnin toisella tunnilla käymällä.

Eli jos oma tunti on vaikka tiistaina klo 18:00 ja saman ohjaajan muut vastaavat tunnit vaikka torstaina klo 19:00 ja perjantaina klo 11:00 niin ellei omalle tunnille pääse, voi "korvata" menemällä jommalla kummalle toiselle tunnille.

Toki joukkuelajeissa voi olla vaikeampaa kun vuoro on silloin kun se on. Työstä riippuen (ei toki onnistu kaikilla aloilla) voi olla mahdolista myös tehdä esim. tunteja sisään ja ottaa vapaata kun harrastukseen meno/pitää hyppytunti harrastuksen ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän