Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia päivätyötä ei ole tarjolla, pelkästään vuorotyötä! Harrastukset pitäisi unohtaa

Vierailija
12.11.2021 |

Minulla on tosi tärkeitä harrastuksia, ja ne pitäisi lopettaa jos menisin vuorotyöhön. Tarjolla ei kuitenkaan ole mitään muuta, ja lapsettomana ihmisenä minulle tarjottaisiin tietysti kaikki iltavuorot kun perheelliset kahmii aamuvuorot itselleen. Työtkään ei olisi mitenkään kovin mielekkäitä, vaikka rahaa jäisi tietty paljon enemmän käteen kuin työttömänä. Onko minun järkevää mennä töihin tässä tilanteessa kun ainoa iloa tuova asia on harrastukseni?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastus on ratsastus, niin vuorotyössä pääset valoisaan aikaan välillä. Toisin kuin minä, joka työpäivän jälkeen tuolla pimeässä otsalamppu päässä harhailen.

Vierailija
22/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei ole eläessäni minulle tarjonnut yhtään mitään. Ei nytkään. Siksi työllistymiseni ei tällä hetkellä ole pakollista.

Elättääkö mamma ja pappa sua vai miten sulla on työttömänä varaa harrastella päivät pitkät. Eikö olisi kiva välillä tienata omaa rahaa eikä olla vanhempien kukkarolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis työtön työnhakija? 

Jos et ota työpaikkaa vastaan harrastuksen perusteella, älä ainakaan sano Kelalle/TE-toimistolle, että harrastus on tärkeämpi, tai joudut karenssiin.

Etkö voi keksiä jotain muuta harrastusta, jota tehdään päivällä? 

Karenssia tulee joka tapauksessa, jos kieltäytyy työstä. Te-toimisto ei tunne käsitettä "hyväksyttävä syy kieltäytyä työstä": 

Työtön työnhakija hakee täyspäiväistä työtä. Siis sivusta tämä, teen nyt "huvin vuoksi" 5 tuntia illassa. Kannustinloukku, 5 tuntia ja 2,5 tuntia työmatkoihin. Lopetan tämän tilauksen loputtua enkä jatka, ei kannata, saan saman työttömänä ja pian lähen eläkkeelle. Jos tarjottaisiin 8tuntia päivä, 5 päivää viikossa enkä ottaisi, niin silloin perusteita karenssille. Ok, hieman aiheen vierestä.

Vierailija
24/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis työtön työnhakija? 

Jos et ota työpaikkaa vastaan harrastuksen perusteella, älä ainakaan sano Kelalle/TE-toimistolle, että harrastus on tärkeämpi, tai joudut karenssiin.

Etkö voi keksiä jotain muuta harrastusta, jota tehdään päivällä? 

Karenssia tulee joka tapauksessa, jos kieltäytyy työstä. Te-toimisto ei tunne käsitettä "hyväksyttävä syy kieltäytyä työstä": 

Työkkäri ei ole eläessäni minulle tarjonnut yhtään mitään. Ei nytkään. Siksi työllistymiseni ei tällä hetkellä ole pakollista.

Sivusta. Mulle työkkäri tarjosi 12kk kunnallisen työharjottelun 1984.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä