Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa laittaa laminaatti 75 neliöön?

Vierailija
29.01.2015 |

Tai parketti? Asumme vuokralla ja olisi kiva uusia lattia, mutta kauheasti ei viitsisi siitä maksaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole oma asunto. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:49"]Vuokranantaja ei maksa materiaaleja, mutta itse saamme sen laittaa jos haluamme. Kyseessä ei ole kenenkään omistusasunto. ap[/quote]

Asuntoanne ei omista siis kukaan?

Vierailija
2/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:49"]Vuokranantaja ei maksa materiaaleja, mutta itse saamme sen laittaa jos haluamme. Kyseessä ei ole kenenkään omistusasunto. ap[/quote]

[/quote]

Miksi tästä tulee aina tällaista jankkaamista av:lla. Asuntoamme ei omista kukaan yksityishenkilö, eikä vuokranantajaa pahemmin kiinnosta mitä täällä teemme. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:53"]

[/quote]

Miksi tästä tulee aina tällaista jankkaamista av:lla. Asuntoamme ei omista kukaan yksityishenkilö, eikä vuokranantajaa pahemmin kiinnosta mitä täällä teemme. ap

[/quote]

No omistaa sen kuitenkin joku. Hyvä, että olette kysyneet vuokranantajalta luvat muutoksiin. Aivan varmasti muten sitä "ei yksityishenkilöäkin" kiinnostaa jos alatte remppaamaan asuntoanne täysin oman mielenne mukaan ilman lupia.

Vierailija
4/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:53"]

[/quote]

[/quote]

No omistaa sen kuitenkin joku. Hyvä, että olette kysyneet vuokranantajalta luvat muutoksiin. Aivan varmasti muten sitä "ei yksityishenkilöäkin" kiinnostaa jos alatte remppaamaan asuntoanne täysin oman mielenne mukaan ilman lupia.

[/quote]

Miksi alat jankkaamaan päivänselvistä asioista? Kai minä itse tiedän asian laidan paremmin kuin sinä. Kuten varmasti huomasit, en kysynyt apua vuokraisännälle ilmoittamiseen vaan kustannusarvioita. ap

Vierailija
5/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi vuokranantaja, vaikka ei olekaan yksityinen henkilö :) Itse laitettiin (asennus piti itse kustantaa), mutta tosiaan laminaatti, aluskate, ja lattialistat ruuveineen maksoi vuokranantajayhtiö.

Meillä siis myös 75 neliön kämppä. Ostettiin sitä laminaattia sen verran yli, että jos jokin kohta menee rikki/naarmuuntuu löyty samaa laminaattia laittaa tilalle.. Vinkiksi.

Meillä oli maksimi hinta aseettu, kun kysyin ja laminaatin piti olla muistaakseni n alle 15 e/neliö + päälle muut tarvikkeet (listat, ruuvit, alusmatto).

Vierailija
6/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatien hintahaitari on laaja. 5e neliö alkaen ja sinne 30-40e neliö.  ASentaminen on helppoa. Työkalut tärkeät. Hyvä leikkuri, kiilat, iskukapula, mitta, saha yms

Kannattaa katsoa paksuutta, ja kovuusluokkaa. Ja millaiset saumat,  Aika hyvän ja helpon asennettavan saa Starkista siinä 12-14€ neliö, + alusta. Ja päälle tietty listat.

Vierailija
7/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi tästä tulee aina tällaista jankkaamista av:lla. Asuntoamme ei omista kukaan yksityishenkilö, eikä vuokranantajaa pahemmin kiinnosta mitä täällä teemme. ap" - Vuokranantajaa kyllä saattaa alkaa kiinnostamaan siinä vaihheessa, jos tai kun mahd. luovutte asunnostanne.. Mut joo ellei omat taidot riitä laminaatin vaihtoon, eikä ole tuttavapiirissä kenellä teettää homman  niin suosittelen nettiportitaalia nimeltä http://kodinremontit.fi/

Vierailija
8/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään kukaan yksityinen omista asuntoa, mutta ei me silti saada tehdä täällä muuta kuin maalata seinät ja värit pitää valita neljästä vaihtoehdosta. VVO. Saatana.

Vierailija
9/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:00"]aan päivänselvistä asioista? Kai minä itse tiedän asian laidan paremmin kuin sinä. Kuten varmasti huomasit, en kysynyt apua vuokraisännälle ilmoittamiseen vaan kustannusarvioita. ap[/quote]

Mistä sinä pyydät kustannusarviota? Materiaaleista vai koko työstä? Et kai ole vuokranmaksajana niin nuija, että maksat koko homman itse?

Vierailija
10/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:00"]aan päivänselvistä asioista? Kai minä itse tiedän asian laidan paremmin kuin sinä. Kuten varmasti huomasit, en kysynyt apua vuokraisännälle ilmoittamiseen vaan kustannusarvioita. ap[/quote]

Mistä sinä pyydät kustannusarviota? Materiaaleista vai koko työstä? Et kai ole vuokranmaksajana niin nuija, että maksat koko homman itse?

[/quote]

Materiaalien hintoja tuossa lueteltiinkin ja netistäkin löysin. Paljonkohan maksaisi, jos joku ulkopuolinen tulisi työn tekemään? ap

Vierailija
11/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:11"]Materiaalien hintoja tuossa lueteltiinkin ja netistäkin löysin. Paljonkohan maksaisi, jos joku ulkopuolinen tulisi työn tekemään? ap[/quote]

Toivottavasti sulle mahdollisimman paljon. Olet kyllä niin pässi vuokralainen, että ei ole ennen nähty.

Vierailija
13/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi kiinnostaa. Millainen vuokranantaja on sellainen, jota ei kiinnosta oman omaisuutensa kohtalo?

Vierailija
14/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan kannata ulkopuoliselle maksaa, ellei ole joku vanha lankkulattia alla. Jos osaa rakentaa legoista pötköö, niin osaa asentaa laminaatin.

Vierailija
15/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:19"]

Nyt alkoi kiinnostaa. Millainen vuokranantaja on sellainen, jota ei kiinnosta oman omaisuutensa kohtalo?

[/quote]

Olenko sanonut, että ei kiinnosta? Tiedän, että saan vaihtaa lattian omalla kustannuksellani, jos haluan. Saan jopa repiä keittiön kaapit irti ja vaihtaa ne, jos säilytän vanhat kaapit jossain. Älä jaksa jankata, kun et taustoista mitään tiedä. ap

Vierailija
16/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Ap asuu nähtävästi sellaisessa asunnossa. Ja maksaa mieluusti kaikki haluamansa rempat täysin omaan laskuun.

Vierailija
17/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:01"]Meillä oli maksimi hinta aseettu, kun kysyin ja laminaatin piti olla muistaakseni n alle 15 e/neliö + päälle muut tarvikkeet (listat, ruuvit, alusmatto).[/quote]

Aso?

Vierailija
18/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:22"]Olenko sanonut, että ei kiinnosta? Tiedän, että saan vaihtaa lattian omalla kustannuksellani, jos haluan. Saan jopa repiä keittiön kaapit irti ja vaihtaa ne, jos säilytän vanhat kaapit jossain. Älä jaksa jankata, kun et taustoista mitään tiedä. ap[/quote]

Miten voi olla niin idiootti, että vaihtaa vuokrakämpästä lattiat täysin omalla kustannuksella? Vuokranantaja voi irtisanoa sun vuokrasopimuksen vaikka heti sen jälkeen.

Vierailija
19/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:22"]Olenko sanonut, että ei kiinnosta? Tiedän, että saan vaihtaa lattian omalla kustannuksellani, jos haluan. Saan jopa repiä keittiön kaapit irti ja vaihtaa ne, jos säilytän vanhat kaapit jossain. Älä jaksa jankata, kun et taustoista mitään tiedä. ap[/quote]

Miten voi olla niin idiootti, että vaihtaa vuokrakämpästä lattiat täysin omalla kustannuksella? Vuokranantaja voi irtisanoa sun vuokrasopimuksen vaikka heti sen jälkeen.

[/quote] 

No katsos, minun vuokrasopimustani ei voi käytännössä irtisanoa, jos elän kuten normaalit ihmiset. Pari tonnia nyt ei muutenkaan maailmaani kaada. ap

Vierailija
20/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ostatte pari isoa ihanaa mattoa jotka saatte mukaanne sitten kun lähdette kämpästä pois.

Ei kannata lahjoittaa rahojaan vuokranantajalle. Pistäkää mieluummin säästöön sitä omaa asuntoa varten. On ihan hyvä alku asuntosäästötilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän