Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaa laittaa laminaatti 75 neliöön?

Vierailija
29.01.2015 |

Tai parketti? Asumme vuokralla ja olisi kiva uusia lattia, mutta kauheasti ei viitsisi siitä maksaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole oma asunto. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:27"]No katsos, minun vuokrasopimustani ei voi käytännössä irtisanoa, jos elän kuten normaalit ihmiset. Pari tonnia nyt ei muutenkaan maailmaani kaada. ap[/quote]

Voi sen irtisanoa. Ja silti ihmetyttää miksi kustannat täysimäräisenä remontin huoneistoon jota et omista.

Vierailija
22/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:27"]No katsos, minun vuokrasopimustani ei voi käytännössä irtisanoa, jos elän kuten normaalit ihmiset. Pari tonnia nyt ei muutenkaan maailmaani kaada. ap[/quote]

Voi sen irtisanoa. Ja silti ihmetyttää miksi kustannat täysimäräisenä remontin huoneistoon jota et omista.

[/quote]

Varmasti teknisesti ottaen, mutta ei ilman hyviä perusteluita. En usko, että ketään on koskaan irtisanottu muuta kuin maksamattomien vuokrien vuoksi. Ihan asumismukavuuden vuoksi olemme laittamassa asuntoa. Tarkoituksena on asua tässä vuosia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä mistään hinnasta laittaisi enään laminaattilattiaa, kun kerran juomamuki kaatuu niin tulee kauhean näköistä jälkeä ja koko ajan pitää yrittää varoa että vahinkoja ei tapahtuisi. Ja koiran kynsistä muuten jää jälkiä vaikka olisi kalliskin laminaatti. Mieluummin laittaisin vaikka muovilattian jossa puukuvio. Tai sitten ostaisin tosi paljon mattoja joilla voi peittää koko lattian. Kun ostaa samanlaisia tai yhteensopivia mattoja monta kappaletta ja laittaa ne vieriviereen tai vaikka osittain päällekkäinkin, saa kivan ja persoonallisen sisustuksen.

Vierailija
24/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:19"]

Nyt alkoi kiinnostaa. Millainen vuokranantaja on sellainen, jota ei kiinnosta oman omaisuutensa kohtalo?

[/quote]

Olenko sanonut, että ei kiinnosta?

[/quote]

Ööh. Olet?

"Asuntoamme ei omista kukaan yksityishenkilö, eikä vuokranantajaa pahemmin kiinnosta mitä täällä teemme."

Vierailija
25/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:38"]

Minä en kyllä mistään hinnasta laittaisi enään laminaattilattiaa, kun kerran juomamuki kaatuu niin tulee kauhean näköistä jälkeä ja koko ajan pitää yrittää varoa että vahinkoja ei tapahtuisi. Ja koiran kynsistä muuten jää jälkiä vaikka olisi kalliskin laminaatti. Mieluummin laittaisin vaikka muovilattian jossa puukuvio. Tai sitten ostaisin tosi paljon mattoja joilla voi peittää koko lattian. Kun ostaa samanlaisia tai yhteensopivia mattoja monta kappaletta ja laittaa ne vieriviereen tai vaikka osittain päällekkäinkin, saa kivan ja persoonallisen sisustuksen.

[/quote]

Meillä riehuva kissa joka sutii kynsillään lattialla aina kuin viimeistä päivää. Mukeja kaatuu tuon tuosta ja huonekaluja on raahattu pitkin lattiaa ihan surutta. Todella hyvässä kunnossa on silti laminaatti. Meillä taitaa sitten olla jotain superhyperextra kestävää laminaattia.  Parketit ja lautalattiat eivät ole kestäneetkään kovaa kulutusta, mutta tämä tuntuu kestävän.

Vierailija
26/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:01"]Meillä oli maksimi hinta aseettu, kun kysyin ja laminaatin piti olla muistaakseni n alle 15 e/neliö + päälle muut tarvikkeet (listat, ruuvit, alusmatto).[/quote]

Aso?

[/quote]

Ei ole Aso. Eikä Sato, eikä VVO. En kerro tarkemmin. Vuokrayhtiö kuitenkin.

Vierailija
27/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää lupa vuokranantajalta. Siis te maksatte ja ne voi vuokrassa sen sitte kattoo tai jonku verra maksaaki teil kuha on kuitti/kuitit. Alusmatto tai muovi, kerrostaloasuntoon ei välttämät tarvi sitä laminaatin al asentaa. Oli just mun siskon kans puhe täst ku he saivat lahjaks vuokranantajalt laminaatit ku olivat asuneet samas niin ja niin kauan, ne oli sanonu et sitä ei tarvi laittaa!

Vierailija
28/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:51"]Ei ole Aso. Eikä Sato, eikä VVO. En kerro tarkemmin. Vuokrayhtiö kuitenkin.[/quote]

Hyvä. Salaperäisyys on hyve. - t. Batman

Vierailija
29/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:51"]Ei ole Aso. Eikä Sato, eikä VVO. En kerro tarkemmin. Vuokrayhtiö kuitenkin.[/quote]

Niin onkin, netissä. Kuka hullu nyt haluaa jakaa kaikelle kansalle omia asioitaan muuten kuin anonyymina? Siksi olen batman kanssasi samaa mieltä :D Täällä AV:lla kun on sellaisia tiedonurkkijoita, että selvittävät paremmin asiat kuin ruotsin poliisit yhteensä.

[/quote]

Vierailija
30/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:25"]Miten voi olla niin idiootti, että vaihtaa vuokrakämpästä lattiat täysin omalla kustannuksella?[/quote] Oletko koskaan miettinyt tätä Ap?

Vierailija
31/39 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut jossain kaupungin kämpässä älä nää sitä vaivaa että laitat sinne laminaatit. Muutenkin todella tyhmää remontoida jos ei ole oma asunto. Varsinkin jos ette osaa tehdä mitään itse, kalliiksi tulee.. Eikä se vuokramurju välttämättä hienommaksi muutu.

Vierailija
32/39 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:54"]

Niin onkin, netissä. Kuka hullu nyt haluaa jakaa kaikelle kansalle omia asioitaan muuten kuin anonyymina? Siksi olen batman kanssasi samaa mieltä :D Täällä AV:lla kun on sellaisia tiedonurkkijoita, että selvittävät paremmin asiat kuin ruotsin poliisit yhteensä.

[/quote]

[/quote]

Voi herranjumla. Vuokrayhtiö ei varmasti toimi missään muussa kunnassa ja olet ainut vuokralainen?

Vierailija
33/39 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa muuten lukkopontillisia vinyylilaattoja joka päihittää kyllä ominaisuuksillaan laminaatit moninkertaisesti. Kun on kerran investoinut hyvänlaatuiseen lattiiaan, voi sen muutettaessa purkaa ja viedä uuteen asuntoon.

Vierailija
34/39 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:38"]

[/quote]

Meillä riehuva kissa joka sutii kynsillään lattialla aina kuin viimeistä päivää. Mukeja kaatuu tuon tuosta ja huonekaluja on raahattu pitkin lattiaa ihan surutta. Todella hyvässä kunnossa on silti laminaatti. Meillä taitaa sitten olla jotain superhyperextra kestävää laminaattia.  Parketit ja lautalattiat eivät ole kestäneetkään kovaa kulutusta, mutta tämä tuntuu kestävän.

[/quote]Ota paperivalokuva ja liimaa se lastulevyn palasen päälle, niistä saa hyvän lattian ja kissakin tykkää riehua sen päällä ihan hulluna :)

Vierailija
35/39 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että ap:n asunto on Helsingin kaupungin. Niin meilläkin, täällä kaikki laittaa itse lattioita, seiniä ym. Meilläkin villit tapetit, seiniä maalattu, peilikaapit vaihdettu. Ja sanottu että saa vaihtaa mm. nuo peilikaapit kunhan säilyttää ne alkuperäiset. 

Vierailija
36/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennatteko itse?

Halvinta laminaattia saa kaupasta 5e/m2, jo muutaman euron panostuksella voi löytyä vähän valinnan varaa. 10e/m2 =750e + mahdollinen alusmatto, uudet listat, jotain työkaluja... Ainakin 1000e menee.

Vierailija
37/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan voida itse asentaa, ettei mene ihan plörinäksi. Vai onko se helppoa? ap

Vierailija
38/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tuo nyt on vuokranantajan kanssa sopia! Jos vuokranantaja on myöntyväinen ja kokee lattian uusimisen aiheelliseksi niin maksaa varmasti ainakin materiaalit. Menkää johonkin K-Rautaan tai vastaaviin vertailemaan mikä näyttää kivalta, netistäkin hintatietoja löytyy.

Vierailija
39/39 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:47"]

Pakkohan tuo nyt on vuokranantajan kanssa sopia! Jos vuokranantaja on myöntyväinen ja kokee lattian uusimisen aiheelliseksi niin maksaa varmasti ainakin materiaalit. Menkää johonkin K-Rautaan tai vastaaviin vertailemaan mikä näyttää kivalta, netistäkin hintatietoja löytyy.

[/quote]

Vuokranantaja ei maksa materiaaleja, mutta itse saamme sen laittaa jos haluamme. Kyseessä ei ole kenenkään omistusasunto. ap