Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhat tulimmaista! Auttakaa mua oikeusfilosofian esseessä!

Vierailija
29.01.2015 |

Olen yhteiskuntatieteen jatko-opiskelija ja joudun suorittamaan oikeustieteen puolelta oikeusfilosofian aineeseen esseen, jonka pohjana luennot. Aristoteles, Platon ja muut, menee aivan yli :( Tuo on abstraktia selostusta, josta en ymmärrä mitään. 

En kai voi luentoja suoraan kopida tuohon esseeseen, mutta miten niitä olisi tarkoitus käyttää? Omaa pohdistaa jostain tietystä aiheestako ja siihen sitoa luennot ja oikeusfilosofinen muu kirjallisuus, jonka onneksi olen saanut hankittua ja sitä kahlaillut, vai miten?

Voiko joku auttaa? 20 sivua on saatava tekstiä kasaan :( Tuntuu että tämä tyssää nyt tähän :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi esseessäsi vaikka niiden käsityksiä siitä, mikä on hyvä kansalainen. No, mä ainakin liippaisin mieluiten jotakin etiikkaan liittyvää poliittista teemaa mieluiten. Lukaise niiden kirjoituksista osa läpi, netistä kun löytyy mitä vain. Varsinkin jatko-opiskelijana pitää itse perhetyä teksteihin, jotta sitten saa syvennettyä luentomuistiinpanot.  Hm, vastauksista puheenollen, ehkä tämä on hiukan väärä paikka kysyä apua. Ohjaajasi varmaan osaisi jotakin sanoa.

Vierailija
2/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskelija my ass.

Vierailija
4/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jatkaa imetystä*

Vierailija
5/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platonin ja Aristoteleen pohjalta jo luulisi löytyvän esseeseen vaikka mitä. Oikeudenmukaisuus versus oikeus tms.

Vierailija
6/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia... Tai oikeastaan tyypillisiä! Eli onko tarkoitus pyöritellä koko essee läpi näitä Aristotelestä ym vai sitoa se nykypäivään esimerkein? Toivon asiallisia vastauksia asiasta tietäviltä ja osaavilta! 

AP

Vierailija
7/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua raukkaa ap, sä siellä tuskailet käsittämättömien aiheiden parissa ja mä vietän oikeen rentouttavaa ja rauhallista iltaa. Ihanan siisti koti, hyvää musiikkia hiljaisella, kynttilöitä.. Odottelen vain miestä kotiin, sitten hyvää syötävää ja hyvä elokuva sohvalla miehen kainalossa. Elokuvan jälkeen kiihkeää seksiä olohuoneen lattialla. Sitten saunaan ja rentouttavaa hierontaa puolin ja toisin. Ai että, onneksi en ole lähtenyt tuohon järkyttävään opiskeluvimmaan. Mä nautin elämästä<3

Sori, tsemppiä siis sulle.

Vierailija
8/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:11"]Ihmeellisiä vastauksia... Tai oikeastaan tyypillisiä! Eli onko tarkoitus pyöritellä koko essee läpi näitä Aristotelestä ym vai sitoa se nykypäivään esimerkein? Toivon asiallisia vastauksia asiasta tietäviltä ja osaavilta! 

AP
[/quote]

Riippuu varmaan tehtävänannosta? Tai jos asia ei käy tehtävänannosta ilmi, niin saanet päättää itse. Mutta kyllähän siitä esseestä tulisi varmasti paljon kiinnostavampi ja konkreettisempi, jos saisit siihen mukaan nykypäivääkin.

Vierailija
9/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:40"]

Voi sua raukkaa ap, sä siellä tuskailet käsittämättömien aiheiden parissa ja mä vietän oikeen rentouttavaa ja rauhallista iltaa. Ihanan siisti koti, hyvää musiikkia hiljaisella, kynttilöitä.. Odottelen vain miestä kotiin, sitten hyvää syötävää ja hyvä elokuva sohvalla miehen kainalossa. Elokuvan jälkeen kiihkeää seksiä olohuoneen lattialla. Sitten saunaan ja rentouttavaa hierontaa puolin ja toisin. Ai että, onneksi en ole lähtenyt tuohon järkyttävään opiskeluvimmaan. Mä nautin elämästä<3

Sori, tsemppiä siis sulle.

[/quote]

Ja siinä mulla on toinen tyhjäpää! "Opiskelu ei vaan oo mun juttu".

Vierailija
10/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen filosofi, mutta valitettavasti AV-palstalla ei voida kirjoittaa sinun esseetäsi. Nukuitko filosofian kurssin lukiossa? Ei yli 2000 vuotta sitten eläneet herrat voi olla niin vaikeatajuisia. Lapsillekin opetetaan Aristotelesta, Platonia yms. Mm. Norjassa filosofia on pakollinen aine jo ala-asteella. Tsemppiä. Tajuat kyllä jos haluat. 

Vierailija
11/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme näsäviisas vastaaja tämä 10, tosi tökerö vastaus... Tsemppiä Ap! Tälläsiä sikoja nämä on. Käyttävät aikaa vastaamiseen, ja aukovat vain päätään :(

Vierailija
12/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita aristoteleen yms filosofien teorioita auki, kerro miten ne heijastivat sen ajan oikeusajattelua ja mitä niistä on jäänyt tähän päivään eri oikeuskulttuureissa. Mulla on jossain oikeusfilosofian essee josta sain nelosen mutta en nyt muista mitä siinä oli...

t.oikisopiskelija

Vierailija
13/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:19"]

ihme näsäviisas vastaaja tämä 10, tosi tökerö vastaus... Tsemppiä Ap! Tälläsiä sikoja nämä on. Käyttävät aikaa vastaamiseen, ja aukovat vain päätään :(

[/quote]

Ai pitäisikö täällä kirjoitella jatko-opiskelijoiden esseitä? Vaikka olen koulutukseltani filosofi, en auttaisi, koska tämä ei ole oikea paikka tällaisen asian käsittelyyn. Ottakoon yhteyttä opettajaansa, jos on ongelmia, tai opiskelukavereihinsa tai vaikka filosofian laitokseen. Jatko-opiskelijan pitäisi myös kyetä parempaan. En muutenkaan auta Ap:n arvostelevan ja ylimielisen asennoitumisen jälkeen, vaikka luin Aristoteleen ja Platonin tuotannon jo lukiossa. Siaksi nimittely on idiootin merkki. Ja sitten luulet että tuollaisen yleistämisen jälkeen joku vielä haluaa auttaa ja vastata? Ei helmiä sioille. t. tohtori

Vierailija
14/19 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ollutkaan provo. Siis miten aloittaja on noin ulalla, vaikka on jatko-opiskelija. Sinulla on siis aihe. Perehdy siihen luentomateriaaliin ym. ja tarkenna sitten vielä sitä mistä oikein kirjoitat. Rakennat sen esseen sopivasti luetusta ja omasta pohdinnasta. Näin siis yleensä kirjoitan esseitä, mutta onko tuo oikeusfilosofia jotenkin ihan oma juttunsa.

En ole filosofi vaan muuten vaan akateeminen.

Vierailija
15/19 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen :) :) :)

Sellainen, joka osaa lukea ja kirjoittaa :D

Vierailija
16/19 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat siihen jotain höpinää luonnonoikeudesta ja sen kehityksestä länsimaisessa oikeusperinteessä. 

Vierailija
17/19 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue noita em. tekstejä jostain muusta kirjasta. Esim. Esa Saarisen filosofiakirjat on muistaakseni aika helppotajuisia. Jos olet jatko-opiskelija sun tarttee tehdä toi työ ihan itse. 

Vierailija
18/19 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä vastauksia... Tai oikeastaan tyypillisiä! Eli onko tarkoitus pyöritellä koko essee läpi näitä Aristotelestä ym vai sitoa se nykypäivään esimerkein? Toivon asiallisia vastauksia asiasta tietäviltä ja osaavilta! 

AP

Kysypä opettajalta. Mikä oli tehtävänanto? 

Vierailija
19/19 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli toivoisit, että joku sinulle sen esseen kirjoittaisi kun itse et jaksa etkä aiheesta mitään tajua.

Kysy ChatGPT:ltä mutta varo ettet jää kiinni.