Kirjastoon 100 miljoonaa!!!???
Eihän kirjastoissa käy juuri kukaan ja sitten valitetaan ettei rahat riitä ees terveyspalveluihin. Muutamia ihmisiä jotka luulee olevansa muita parempia varten rakennetaan tollanen ihan älytön laitos!!!
Kommentit (146)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:46"]
Eihän kirjastoissa käy juuri kukaan ja sitten valitetaan ettei rahat riitä ees terveyspalveluihin. Muutamia ihmisiä jotka luulee olevansa muita parempia varten rakennetaan tollanen ihan älytön laitos!!!
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Sairaalaan ei ole rahaa. Koulutuksesta leikataan koko ajan. Poliisilta leikataan. Pelastuslaitokselta leikataan.
Mutta kirjastoon on varaa laittaa 100 miljoonaa.
Täysin järjetöntä
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:48"]
Kyllä kirjastot on ihan hyvä olla olemassa ja yksi sivistysvaltion mittari. Tosin samaa mieltä kyllä, että tälläisinä aikoina ei tarvitsisi noin isoja summia investoida. Pakko myöntää, että onhan se aika vähän painetun tekstin ohi ajamassa.
[/quote]
Suomessa on maailman tihein kirjastoverkko.
Mutta vähiten poliiseja koko euroopassa. Koululuokat suurimpia ja sairaalapaikkoja todella vähän.
Yhteiskunnassa ON PALJON merkityksellisimpiäkin kohteita kuin kirjasto.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:50"]
Kirjastot ovat hyvinvointiyhteiskunnan selkäranka. Julkinen kirjastolaitos on parasta, mihin verorahoja voi käyttää.
[/quote]
Älä jauha paskaa. Tuon päätöksen takia meiltä leikataan lapsien peruskoulutusta, ihmisten terveudenhuoltoa ja poliisilta leikataan lisää rahaa vaikka ne ei nytkään voi tehdä lain vaatimia töitään.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:51"]
Kirjastossa ei käy juuri kukaan? Mistä näin päättelet? Käyn itse viikoittain Lahden pääkirjastossa, ja joka kerta siellä on ihan simona porukkaa. Eilen hyvä kun istumapaikkaa lukunurkista neljän aikaan. Työskentelytiloista oli joka paikka varattu. Kirjastot on nykyään paljon muutakin kuin kirjojen lainaamista. Helppo, ja edullinen tapa sivistää kansaa ja tarjota sitä tasapuolisesti kaikille.
Miksi jäähalleja rakennetaan samalla summalla ja ne ovat vain hyvin pienen kansanosan käytössä? Vastapainoksi kysyn sinulta tätä.
[/quote]
Jäähalleissa käy paljon enemmän porukkaa ja jos et tiennyt niin lipuista maksetaan ainakin helsingissä. Sitten sitä hallia käytetään koko ajan muutenkin eikä se ole vaan paria lätkämatsia varten. Hifkin hallin hifk maksaisi omillaan toisin kun kirjaston. Kyllä mä kannatan kaikkia liikuntamahdollisuuksia koska oon nähnyt läheltä kun omat tytöt on harrastaneet urheilua ja sen miten paljon sinne pitäis saada enemmän tukia. Monet harrastukset on helsingissä niin kalliita ettei monilla riitä varat niihin ja kun seurat ei saa tukia niin vanhemmat maksaa jos pystyy. Ihan älytöntä mutta kiva että kirjastoon aina löytyy lukutoukille rahaa.
[/quote]
Nyt sä puhut itsesi pussiin. Puhut yhteiskunnan sponssaamasta harrastuksesta, urheilusta, mutta et suo samaa ihmisille jotka lukevat. Minä olen sitä ihmisryhmää jonka mielestä lastensa jääkiekkoharrastuksen tulee olla vanhempiensa eikä yhteiskunnan kustantamaa. Odotahan kun lapsesi ovat opiskelijoita, huomaat miten tärkeitä kirjastot on. Edelleenkään kaikki tieto ei löydy googlesta.
[/quote]
Juurihan sanoin että liikunta maksaa ja minkä takia kirjasto ei maksa??? Kohta ei lapset voi enää liikkua kun ei rahat riitä. Liikunnasta on paljon enemmän hyötyä mitä lukemisesta koska ihmiset jotka liikkuu on paljon terveempiä. Mun mielestä kaikki liikuntapalvelut pitäis olla ilmaisia ja sitten jos ne olisi niin se olis tasapuolista kirjastojen kanssa. Mä en ymmärrä miten joku kehtaa valittaa siitä että ihmiset liikkuu ja pitää itsestään huolta!!
[/quote]
Liikunta ei maksa mitään. Kirjastosta voit käydä ilmaiseksi hakemassa oppaita siitä miten voit liikkua ihan ilmaiseksi.
Kirjastossa ei käy juuri kukaan? Mistä näin päättelet? Käyn itse viikoittain Lahden pääkirjastossa, ja joka kerta siellä on ihan simona porukkaa. Eilen hyvä kun istumapaikkaa lukunurkista neljän aikaan. Työskentelytiloista oli joka paikka varattu. Kirjastot on nykyään paljon muutakin kuin kirjojen lainaamista. Helppo, ja edullinen tapa sivistää kansaa ja tarjota sitä tasapuolisesti kaikille.
Miksi jäähalleja rakennetaan samalla summalla ja ne ovat vain hyvin pienen kansanosan käytössä? Vastapainoksi kysyn sinulta tätä.
[/quote]
Jäähalleja käyttää todella moni ja ne tuottaa rahaa yhteiskunnalle. Kirjastot ei.
Suomessa on jo nyt tarpeeksi kirjastoja. Mutta esim. terveydenhuolto on aivan ala-arvoista
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:24"]
Tieto tuntuu monelle luovan ahdistusta. myös useat päällekkäiset teesit saavat monen markkinauskovaisenkin uskomaan harhoihin ja unohtamaan alkuperäisen ymmärryksen luonnonlakeihin. Tieto on olemassa sitä ei vain suostuta ymmärtämään.. Eletään ennemmin kuvitelmissa kuin todellisuudessa vaikka fyysikanlakien mukainen todellisuus onkin ympärillä pyritään se kuvittelemaan joksikin muuksi.. 100 miljoonaa on paljon rahaa ja varmaankaan ei kiinnostaisi tämäkään uutinen jos summa olisi 10 miljoonaa silläkin rakennuttaisi hulppean kirjaston..Olisiko parempi jos maksaisi 200 miljoonaa usein ihmiset tuntuvat luulevan että kalliimpi hinta on parempi laatu. Tähän liittyy varmasti turhia kustannuksia ja roimasti..Onko hanke kaupungin ja valtion yhteinen vai liikkuuko valtion rahaa kaupungille?
[/quote]
Mitähän sä yrität sanoa...?
[/quote]
Sanoin jo, et vain ymmärtänyt.. Monelle tieto luo harhoja, koska ei osata käsittää olennaisuuksia. Tietoa pitää osata kyseenalaistaa, muuten ei itse oikeasti tiedä ja on täysin kakkos käden tiedon varassa.. Huomasin jo aikaa sitten että 70 lopulla ja sen jälkeen syntyneet eivät kovin hyvin hahmota maailmaa ja tietoa heille kakkoskäden tieto on sitä omaa tietoa. He ilmaisevat tarkistamatta lukeneensa jutut faktoina koska joku on heille sen näin sanonut. Usein vieläpä väittävät omaksi tiedokseen...
Vai....
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:34"]
En käsitä ihmisiä jotka ei käy kirjastossa. Kaikkein oudointa on ihmiset jotka ei lue lapsilleen mitään. Kammottavaa.
[/quote]
Tällaisissa paikoissa kuin av nämä kirjastossa käymättömät ja lukemattomat ihmiset erottuvat joukosta selvästi, eivätkä totisesti edukseen. Näitä on valitettavan paljon.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:41"]
[/quote]
Jäähalleja käyttää todella moni ja ne tuottaa rahaa yhteiskunnalle. Kirjastot ei.
Suomessa on jo nyt tarpeeksi kirjastoja. Mutta esim. terveydenhuolto on aivan ala-arvoista
[/quote]
Miksi asetat vastakkain kirjaston, liikuntapaikat ja terveydenhuollon? Miksi et aseta vastakkain vaikka 1000 turhaa byrokraattia ja liikuntapaikkoja?
En käsitä ihmisiä jotka ei käy kirjastossa. Kaikkein oudointa on ihmiset jotka ei lue lapsilleen mitään. Kammottavaa.
[/quote]
Pystytkö ymmärtämään ja jopa hyväksymään että se on oma valinta. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja meitä on vaikka kuinka paljon. Mä en lue koska mä en jaksa lukea. Se on vaan ihan liian tylsää ja sen takia mä en lue.
Nro 30: Itsestään voi pitää huolta myös henkisesti. Jotkut jopa onnistuvat yhdistämään ruumiillisen ja henkisen hyvinvoinnin.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:43"]
[/quote]
Pystytkö ymmärtämään ja jopa hyväksymään että se on oma valinta. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja meitä on vaikka kuinka paljon. Mä en lue koska mä en jaksa lukea. Se on vaan ihan liian tylsää ja sen takia mä en lue.
[/quote]
Hirveä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:54"]
Ei jäähalleja rakenneta julkisella rahalla. Ainakaan näin aikoina. Ja ne on liikelaitoksia muutenkin joiden pitäisi ainakin periaatteessa tuottaa voittoa tai ainakin pyöriä omillaan. Kirjaston on lähes pelkkää menoa MUTTA se tuottaa epäsuorasti lisäarvoa yhteiskuntaan ja on muutenkin yleissivistävä laitos. Tuskin tässä kukaan on kirjastoja sulkemassa, mutta nyt vaan on vaikea hyväksyttää suurella ylöisöllä uuden kirjaston rakentaminen. Ajat kun on sen verran vaikeat.
[/quote]
Juuri nyt se kannattaa rakentaa. Todennäköisesti tulee edullisemmaksi kuin nousukaudella. Rakentaminen tuo aika monta työpaikkaa suoraan ja välilisesti. Uusi kirjasto saa heti sisäänsä uudenlaisen tekniikan, on ns. ajan hermoilla. Todellakin jäähalleja rakennetaan julkisella rahalla, joko suoraan tai epäsuoraan esim. takaamalla lainat.
[/quote]
Jäähalli tuotata rahaa yhteiskunnalle.
Tuo sata miljoonaa leikataan mm. koulutuksesta, terveydenhoidosta, vanhustenhoidosta jne.
Hinta oli toinen mitä yritin kyseenalaistaa, että onko suhmurointia? Kaupunki myy ylihintaan maata valtiolle(veronmaksajille) ja kaupunki tekee kohtuutonta voittoa...hinta on suolainen veronmaksajalle
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:24"]
Tieto tuntuu monelle luovan ahdistusta. myös useat päällekkäiset teesit saavat monen markkinauskovaisenkin uskomaan harhoihin ja unohtamaan alkuperäisen ymmärryksen luonnonlakeihin. Tieto on olemassa sitä ei vain suostuta ymmärtämään.. Eletään ennemmin kuvitelmissa kuin todellisuudessa vaikka fyysikanlakien mukainen todellisuus onkin ympärillä pyritään se kuvittelemaan joksikin muuksi.. 100 miljoonaa on paljon rahaa ja varmaankaan ei kiinnostaisi tämäkään uutinen jos summa olisi 10 miljoonaa silläkin rakennuttaisi hulppean kirjaston..Olisiko parempi jos maksaisi 200 miljoonaa usein ihmiset tuntuvat luulevan että kalliimpi hinta on parempi laatu. Tähän liittyy varmasti turhia kustannuksia ja roimasti..Onko hanke kaupungin ja valtion yhteinen vai liikkuuko valtion rahaa kaupungille?
[/quote]
Mitähän sä yrität sanoa...?
[/quote]
Sanoin jo, et vain ymmärtänyt.. Monelle tieto luo harhoja, koska ei osata käsittää olennaisuuksia. Tietoa pitää osata kyseenalaistaa, muuten ei itse oikeasti tiedä ja on täysin kakkos käden tiedon varassa.. Huomasin jo aikaa sitten että 70 lopulla ja sen jälkeen syntyneet eivät kovin hyvin hahmota maailmaa ja tietoa heille kakkoskäden tieto on sitä omaa tietoa. He ilmaisevat tarkistamatta lukeneensa jutut faktoina koska joku on heille sen näin sanonut. Usein vieläpä väittävät omaksi tiedokseen...
Vai....
[/quote]
whooot?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:54"]Ei jäähalleja rakenneta julkisella rahalla. Ainakaan näin aikoina. Ja ne on liikelaitoksia muutenkin joiden pitäisi ainakin periaatteessa tuottaa voittoa tai ainakin pyöriä omillaan. Kirjaston on lähes pelkkää menoa MUTTA se tuottaa epäsuorasti lisäarvoa yhteiskuntaan ja on muutenkin yleissivistävä laitos. Tuskin tässä kukaan on kirjastoja sulkemassa, mutta nyt vaan on vaikea hyväksyttää suurella ylöisöllä uuden kirjaston rakentaminen. Ajat kun on sen verran vaikeat. [/quote] Uuden kirjaston rakentaminen työllistää hetkellisesti rakennusalaa ja sen jälkeen kirjaston henkilökuntaa, siistijöitä ja talonmiehiä. Samalla palvelu ja alueen hyvinvointi kasvaa. Auttaa siis myös tässä taloudentilassa...
[/quote]
Et näytä tajuavan taloudesta mitään. Tuo EI auta yhtään mitään. Ne on verorahoista pois kaikki kulut mitä tuo tuottaa. Se tarkoittaa että verot nousevat.
Julkisella rahalla tehdyt asiat ei koskaan edesauta taloutta
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:45"]
Hinta oli toinen mitä yritin kyseenalaistaa, että onko suhmurointia? Kaupunki myy ylihintaan maata valtiolle(veronmaksajille) ja kaupunki tekee kohtuutonta voittoa...hinta on suolainen veronmaksajalle
[/quote]
Oli ainakin viimeksi läskien kanssa saunassa puhetta tästä siksi kysyin?
[/quote]
Jäähalleissa käy paljon enemmän porukkaa ja jos et tiennyt niin lipuista maksetaan ainakin helsingissä. Sitten sitä hallia käytetään koko ajan muutenkin eikä se ole vaan paria lätkämatsia varten. Hifkin hallin hifk maksaisi omillaan toisin kun kirjaston. Kyllä mä kannatan kaikkia liikuntamahdollisuuksia koska oon nähnyt läheltä kun omat tytöt on harrastaneet urheilua ja sen miten paljon sinne pitäis saada enemmän tukia. Monet harrastukset on helsingissä niin kalliita ettei monilla riitä varat niihin ja kun seurat ei saa tukia niin vanhemmat maksaa jos pystyy. Ihan älytöntä mutta kiva että kirjastoon aina löytyy lukutoukille rahaa.
[/quote]
Nyt sä puhut itsesi pussiin. Puhut yhteiskunnan sponssaamasta harrastuksesta, urheilusta, mutta et suo samaa ihmisille jotka lukevat. Minä olen sitä ihmisryhmää jonka mielestä lastensa jääkiekkoharrastuksen tulee olla vanhempiensa eikä yhteiskunnan kustantamaa. Odotahan kun lapsesi ovat opiskelijoita, huomaat miten tärkeitä kirjastot on. Edelleenkään kaikki tieto ei löydy googlesta.
[/quote]
Kai tajuat että tuon kirjaston takia koulutuksesta tullaan leikkaamaan se 100 miljoonaa? Joten miten se auttaa koulutusta?
Jos aina ajateltaisiin mikä on aivan välttämättömintä, niun aika tylsä kaupunkimeillä olisi kaikin puolin niin toiminnoiltaan kuin visuaalisestikin - ei Kansallismuseota, tuomiokirkkoa, presidentinlinnaa, Ateneumia, Kasvitieteellistä, Olympiastadionia jne jne... Päärautatieasemankin tilalla toimisivat kalseat parakit teknisesti riittävän hyvin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juurihan sanoin että liikunta maksaa ja minkä takia kirjasto ei maksa??? Kohta ei lapset voi enää liikkua kun ei rahat riitä. Liikunnasta on paljon enemmän hyötyä mitä lukemisesta koska ihmiset jotka liikkuu on paljon terveempiä. Mun mielestä kaikki liikuntapalvelut pitäis olla ilmaisia ja sitten jos ne olisi niin se olis tasapuolista kirjastojen kanssa. Mä en ymmärrä miten joku kehtaa valittaa siitä että ihmiset liikkuu ja pitää itsestään huolta!!