Miltä sinusta tuntuisi, jos joutuisit työskentelemään siivoojana jäljellä olevan työikäsi?
Jaksaisitko kuurata vessanpönttöjä päivästä toiseen monta kymmentä vuotta?
Kommentit (39)
Ehkä vähän ketuttaisi oman alan opiskeluun käytetyt vuodet siinä tilanteessa. Mutta mikäs siinä jos mitään vaihtoehtoja ei olisi.
Ja heti 67v kuolla sairaana pois. Ei kiitos
Noo jos palkalla tulisi toimeen niin mikä jottei. Mieluummin joku laitos kuten sairaala, iso arvauskeskus, vanhainkoti tms. Oman aikataulun mukaan tekisin, mua olisi turha tulla kellottamaan.
Toinen juttu sitten miten kannattavaa on kouluttaa ihminen ensin ja seuraavaksi kertoa, että kelpaa vain siivoamaan. Tämähän on monella ikääntyvällä valitettavan tuttua tänä päivänä.
Olisi ihan mukava, jos saa palkan, jolla pystyy elämään eikä tarvitsisi puhua kenenkään kanssa. Mutta siivoojan työt on varattu noille Valko-Venäjän lähettämille tulijoille....
Sehän on kunniallista työtä. Opiskeluaikana siivosin ja kunto oli parhaimmillaan, koska pyöräilin eri kohteiden välillä etenkin kesäisin kilometritolkulla. Siihen aikaan kukaan ei kieltänyt laittamasta musiikkia radiosta kun moppasin lattioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis vessojen siivoojaa? Ettei mitään muuta siivousta? Ei olisi mulla pelkästään tuohon motivaatiota. Mutta jos ajan kanssa saisin siivota esim. ihmisten koteja ilman minuuttiaikataulua niin sopisi mulle oikein hyvin.
Tarkoitan ihan kaikenlaista siivousta. Yleensä siihen kuuluu myös vessanpönttöjen siivous muiden työtehtävien lisäksi.
Vessat on yleensä nopein kohde siivota.
Ja ällöttävin..
Hyviin asioihin pääsee jos esim teet itsenäisesti yrittäjänä kotisiivouksia. Tuntitaksa yli 40 e.
Jos teet vaikka 6 h niin saat laskuttaa 240 e.
Mietin just tätä tänään. Tuttu tekee kotisiivouksia yrittäjänä ja on ahnehtinut liikaa töitä itselleen. Tekee 9 h päiviä ja laskuttaa 360 e.
Vierailija kirjoitti:
Hyviin asioihin pääsee jos esim teet itsenäisesti yrittäjänä kotisiivouksia. Tuntitaksa yli 40 e.
Jos teet vaikka 6 h niin saat laskuttaa 240 e.
Mietin just tätä tänään. Tuttu tekee kotisiivouksia yrittäjänä ja on ahnehtinut liikaa töitä itselleen. Tekee 9 h päiviä ja laskuttaa 360 e.
Suihkepullojen kemikaaliot vastaa 20 tupakkaa paivassa. Nivelet prakaa.
Ja kirsikkana valtio syo puolet kaikkien kulujen jalkeen.
Todennäköisesti saikuttaisin suurimman osan ajasta selän takia. Ei siinä kovin montaa vuotta menisi.
Nuorena tuli kesätöinä noita pyttyjäkin kuurattua. Työasento olisi pahin mahdollinen selälleni nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis vessojen siivoojaa? Ettei mitään muuta siivousta? Ei olisi mulla pelkästään tuohon motivaatiota. Mutta jos ajan kanssa saisin siivota esim. ihmisten koteja ilman minuuttiaikataulua niin sopisi mulle oikein hyvin.
Tarkoitan ihan kaikenlaista siivousta. Yleensä siihen kuuluu myös vessanpönttöjen siivous muiden työtehtävien lisäksi.
Vessat on yleensä nopein kohde siivota.
Ja ällöttävin..
No ei ole - kuvittele vanhainkoti jossa liikkuvia, muistisairaita vanhuksia. Kuvittele myöskin tilanne, jossa yksi vanhuksista kaivelee persvakoaan ja huomaa sontaa käsissään. Kuvittele, kuinka tämä vanhus pyyhkii tapetteihin, kaiteisiin, lämpöpatteriin tämän 'tahmean aineen', jonka hän löysi housuistaan...
Onhan tässä siivousuraa jo 20 vuotta takana ja aion jatkaa eläkeikään asti.
No, en pelkkiä vessanpönttöjä. Mutta onneksi siivostyössä tehdään muutakin kuin kuurataan vessanpönttöjä.
Mutta toki jos siivoustyötä saisin kokopäiväisenä niin kyllä se passais. Palkkaa siitäkin saa.
Olen alle 20 vuotiaana siivonnut kesätöinä. Nyt, lähes 60 vuotiaana, en enää jaksaisi fyysisesti raskasta työtä. Lisäksi siivoustyön vaatimukset, esim. tieto eri materiaaleista, ovat nousseet 40 vuoden aikana huimasti.
Helpommalla pääsisin kuin nyt. Saisi liikuntaa eikä tarvitsisi miettiä monimutkaisia asioita ja istua koneella ja puhelimessa. Rahallisesti olisi tiukempaa. Jos olisi vielä päivätyö, niin minä ettei.
Olen ollut pari kesää lukioikäisenä siivoojana
-maisterisnainen
Vierailija kirjoitti:
Noo jos palkalla tulisi toimeen niin mikä jottei. Mieluummin joku laitos kuten sairaala, iso arvauskeskus, vanhainkoti tms. Oman aikataulun mukaan tekisin, mua olisi turha tulla kellottamaan.
Toinen juttu sitten miten kannattavaa on kouluttaa ihminen ensin ja seuraavaksi kertoa, että kelpaa vain siivoamaan. Tämähän on monella ikääntyvällä valitettavan tuttua tänä päivänä.
No et sä sitten kyllä sairaalassa voisi olla töissä. Tai edes terkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjänä alalla, olen ollut jo yli 10 vuotta ja olen jatkamassa eläkeikään saakka. Valitsen itse asiakkaani ja otan vain mukavia hyviä paikkoja, teen työt 8-16 välillä, mutta yleensä työaika on noin 8:30-15. Lomaa pidän noin 4-5 viikkoa vuodessa. Teen työni omilla ammattivälineilläni ja tienaan oikein hyvin. Mikäs tässä on tehdessä? :)
"Hyvin tienaaminen" on toki suhteellista ja mielipideasia, mutta noilla tunneilla ja asiakkaita valikoiden... Jep, jep.
En olekaan mukaan halpissiivooja ja töitä on hyvällä tekijällä todella runsaasti.
Olen ottanut paikkani niin, että välimatkat ovat lyhyitä ja saan ne pyöriteltyä tekemiini työtunteihin. Koska tiedän mitä teen, miten teen ja minulla on parhaimmat välineet ja aineet, niin olen nopea. Asiakassuhteet ovat pitkiä ja asiakkaat eivät päästä minua pois itseltään. Minulla on useita ihan alusta alkaen olleita asiakkaita ja koska käyn heillä 1-4 kertaa kuukaudessa, niin siivous on helppoa.
Olen nostamassa taas vuodenvaihteessa tuntihintaan ja käteen jää oikein mukavasti. Olen oikein onnellinen siivooja ja se näkyy kyllä ympärille hyvin. Jep, jep siis vain! :)
Jos maksaisivat kolme tonnia kuussa niin mikä ettei.
Jos kroppa vaan kestää, niin ok. Joka tapauksessa tulen jäämään työttömäksi, koska olen ainoa ulkopuolinen työntekijä yhden hengen omistamassa yrityksessä ja hän ei varmaan enää kovin pitkään jatka. On jo aika paljon puhunut lopettamisesta, hän ei ole vielä eläkeiässä, mutta vakuutuksiensa ja sijoitustoimintansa ansiosta voi jäädä koska vain. Itsellä on alle 10 vuotta eläkeikään, joten tuskin mitään muuta edes saan, ehkä jotain työkokeilua punaisella ristillä tai seurakunnalla tai vastaavaa, mutta tuskin paljon muuta. Koulutusta on, myös aikuisiällä hankittua, mutta kyllähän sekin alkaa olla vanhentunutta jo, pitäisi jaksaa uutta. Siivoustyö on ihan hyvä vaihtoehto, osa-aikaisenakin.
Just tänään mietin että jos joutuisin olemaan siivoojana niin pukeutuisin sellaiseen vähän överiin keikistely-asuun, voihan siitä ottaa ilon irti.