8 päivän sisällä menetimme kolme upeaa suomalaista julkisuuden henkilöä: Kirsti Paakkasen, Kirsi Kunnaksen ja Kirsti Wallasvaaran
Vanha sanonta kuuluu, ettei kahta kolmatta. Surullista, rauha näiden kolmen upean ja aikaansaavien naisen, kahden Kirstin ja Kirsin muistolle. He veivät osaltaan Suomen liike-elämää ja taidetta sekä kulttuuria eteenpäin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen sanonta on ”ettei kahta kolmatta”? Ei sellaista ole olemassakaan. Kunnioittaisit kuolleita edes sen verran, että et puhu puutaheinää.
Nimenomaan kunnioitan heitä, ilmaisinhan sen jo tuossa aloituksessa. Tuo sanonta ei mitenkään vähennä kunnioitusta heitä kohtaan. Jos et ole kuullut jostain sanonnasta, ei se poista tuollaisen sanonnan olemassaoloa esim. jollain kieli- tai murrealueella. Kukaan ei voi tietää kaikkea. Voisit itse kunnioittaa heitä ja muita ihmisiä. Opettele käyttäytymään. En ole taikauskoinen, mutta olen kuullut tämän sanonnan joskus. Sitä en voi tietää, pitääkö se aina paikkaansa vai ei, mutta olen huomannut usein näin käyneen. Ehkä se valmistaa ihmistä jotenkin menetyksiin? Kirsi Kunnaksen poismenon jälkeen se tuli mieleeni. Mutta se ei ollut pääasia tässä vaan näiden naisten elämäntyön kunnioittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen sanonta on ”ettei kahta kolmatta”? Ei sellaista ole olemassakaan. Kunnioittaisit kuolleita edes sen verran, että et puhu puutaheinää.
Mä olen hoivakodissa töissä ja kyllä se vain niin tuppaa olemaan, että asukkaat kuolee kolmen sarjoissa.
Höpö höpö. Eikä sinun mutuilusi muuta mitenkään sitä, että tuollaista sanontaa ei ole olemassa.
Höpö höpö itsellesi. Minkäs mä sille voin, että meillä käy näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoivakodissa töissä ja kyllä se vain niin tuppaa olemaan, että asukkaat kuolee kolmen sarjoissa.
Varmaan, kun aikaa kuluu kuolee useampikin. Mutta n viikon sisällä hoitokodissa kolme? En usko.
Missä väitin, että viikon sisällä? Lyhen ajan sisällä kuitenkin menee kolme asukasta. Vanhoja ja sairaita ihmisiä kun ovat. Lisäksi yksi kolmesta voi olla melkoinen yllätys eikä kukaan odottanut, että kuolisi vielä. Eikä sekään mikään mahdottomuus olisi, että viikon sisällä menisi kolme.
Eli mitä sinä et tiedä, sitä ei ole.
Vanha sananlasku.