Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha eläinallergia.

Vierailija
29.01.2015 |

Hei!
Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, jotka olette pahasti allergisia eläimille, ja teillä on vielä kaikenlisäksi astma, että oletteko voineet ottaa esim koiraa? Onko eläin sisällä ollenkaan? Siedätyittekö lemmikillenne?

Meillä miehellä paha allergia ja astma. Riittää, kun minun vaatteissani tulee kissapölyä kotiimme, kun olen vieraillut jossain, missä kissoja, niin miestä alkaa aivastuttamaan ja silmiä kutittamaan. Joudun vaihtamaan heti vaatteet ja koko talo on tuuletettava.
Miehen ystävällä on koira, ja jos vierailee hänen luonaan, ei voi olla kuin max puoli tuntia, kun täytyy päästä ulos haukkomaan happea ja ottamaan astmalääke. Kissoista oireilee pahemmin kuin koirista.
Hän haluaisi ottaa koiran, mutta tämä olisi ulkokoira, asuisi häkissä/kopissa. Minä taas en halua eläintä "vangita" häkkiin. Aidoittaisin mieluummin pihan. Mutta haluaisin koiran voivan oleskella myös sisällä muun perheen kanssa.
Onko aivan mahdotonta noin pahasti allergisen siedättyä koiralle?
Emme siis ole ottamassa koiraa ja kokeilla miten käy, jos huonosti niin kiertoon. Eli siis ei näin.

Kokemuksia kellään, voiko sille omalle lemmikille siedättyä vaikka muista koirista edelleen saa oireita? Kun allergia ja astma ovat tosiaan pahoja.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siedätyin omalle koiralle. Kun koira tuli, söin varmaan pari vuotta allergialääkkeitä, alkuun enemmän ja loppua kohden vähentäen. Nykyään en saa omasta koirasta minkäänlaisia oireita. Kyseessä saksanpaimenkoira, joka on täysin sisäkoira. Muista koirista saan vielä oireita. En voi tosin suositella samaa kenellekään, koska ihmiset on yksilöitä ja mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella.

Nyt jos jostain syystä alkaisin saamaan koirasta oireita, alkaisin vaan taas syömään allergialääkkeitä, eli koirasta ei missään tilanteessa hankkiuduta eroon.

Vierailija
2/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä on tosi paha allergia, joten ei kannata. Varmaan tajuat itsekin, ettei kukaan vois sulle luvata mitään siedättymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nekin koirarodut joiden ei pitäisi allergisoida voi aiheuttaa allergiaa samalla tavalla kuin muutkin koirat.

Vierailija
4/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:42"]Sun miehellä on tosi paha allergia, joten ei kannata. Varmaan tajuat itsekin, ettei kukaan vois sulle luvata mitään siedättymistä.
[/quote]

Niin, kyselinkin vain kokemuksia.
Ap

Vierailija
5/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:42"]Sun miehellä on tosi paha allergia, joten ei kannata. Varmaan tajuat itsekin, ettei kukaan vois sulle luvata mitään siedättymistä. [/quote] Niin, kyselinkin vain kokemuksia. Ap

[/quote]Kokemuksia sun miehestä? Allergiat on niin henkilökohtainen juttu, että siinä ei loppupeleissä muiden tarinat auta. Joku voi siedättyä, toinen ei. Noin paha astma ja allergia, niin ei mitään järkeä leikkiä asialla.

Vierailija
6/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös paha koira-allegia ollut lapsesta saakka. Villakoira ainoa jota olen sietänyt ilman mitään oireita. Koirankaipuu ollut aivan mahdoton, ja viime vuoden lopulla monen mutkan kautta meille tuli siperianhusky. Käytiin moneen kertaan sitä katsomassa, allergialääkkeiden kanssa aluksi ja lopulta ilman. Kyseessä oli siis jo aikuinen koira. Rotuun päädyttiin sen vuoksi, että se voi olla myös ulkona. Meillä koira onkin työpäivän ajan ulkona, illan sitten sisällä, kuin myös mulloin kun ollaan kotona. Pari ensimmäistä viikkoa söin allergialääkkeitä joita vähensin pikkuhiljaa. Varsinaisia oireita ei tullut, mutta varmuudeksi söin. Nyt en tarvitse lääkkeitä ollenkaan. Uskon, että omalle koiralle voi siedättyä, tietysti yksilökohtaista. Makuuhuoneeseen koira ei tule, mutta muualla kulkee ihan vapaasti. Riskihän se aina on, mutta tästä en kyllä luopuisi mistään hinnasta. Miehesi allergia kuullostaa pahemmalta kuin omani, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
7/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huskyt myös ovat melkoisen ihmisrakkaita, ja kiintyvät kovasti omistajaansa. Ainakaan tästä meidän huskystä ei olisi yksinään pelkäksi pihakoiraksi. Niin, ja vaihtavat karvansa pari kertaa vuodessa, mutta imuroinnilla ja harjaamalla selviää pahimman yli.

-10

Vierailija
8/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien kutina ja aivastelu ei mielestäni mitenkään mene "todella pahasti allergisen" kategoriaan, vaikka oireet tulisivatkin herkästi. Ihan eri asia olisi jos tulisi hengenahdistusta noissa tilanteissa.

Olen itse astmaatikko ja ennen myös hyvinkin allerginen eläimille. Kutinaa, nokkosrokkoa, silmien turpoamista, aivastelua, niiskutusta, hengenahdistusta. Onnekseni koirat eivät koskaan aiheuttaneet hengitysvaikeuksia ja olen onnistuneesti siedättänyt itseni jo kolmeen koirayksilöön, joista yksikään ei ole ns. allergiaystävällinen koira. Siedättymisessä meni 2-3kk per koira ja ei kyllä tullut valitettua mistään silmien kutinasta tai aivastelusta sinä aikana.

Vierailija
9/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmanpuhdistin toi valtavasti apua miehen kissa-allergiaan, joka pahimmillaan aiheutti hengenahdistusta ja mies joutui käyttämään tablettilääkkeiden lisäksi avaavaa piippua monta kertaa päivässä. Puhdistimen ostamisen jälkeen meni ehkä noin pari viikkoa, jonka jälkeen mies ei ole tarvinnut piippua kertaakaan. Lisäksi kissat eivät pääse makuuhuoneeseen. Hankimme myös ns. allergiaimurin, jossa on pölypussin sijaan vesisäiliö ja HEPA-suodatin, jotta eläinhilse ei pölise imuroidessa takaisin huoneilmaan.

Vierailija
10/10 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole olemassa niitä allergikoille sopivia koirarotuja kuten bichon frise? Koira on laumaeläin eikä ole onnellinen yksin häkkiin teljettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän