Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikuntaharrastukset reilusti likinäköisillä

Vierailija
29.01.2015 |

Likinäköiset, mitä liikuntaa harrastatte ja haittaako silmälasit siinä? Paljonko teillä on miinuksia?

Itsellä on -3 ja -4,5 ja pakko pitää laseja lenkillä käydessäkin. Muuten on vaarassa loukata itsensä jos kompastuu polulla johonkin monttuun tai puun juureen jota ei näe ilman laseja. Jos joku tuttu tulee vastaan niin ei tunne häntä kuin vasta aivan kohdalla. Inhottavaa kun ne huurtuvat kostealla ja keräävät vesipisaroita sateella tai jos kasvot hikoaa niin alkavat valumaan ja niitä saa korjailla vähän päästä. Reippaampia harrastuksia ei voi edes ajatella.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävällänikin on uimalasit vahvuuksilla.

Vierailija
22/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti liikun (pyöräilen, juoksen, käyn salilla) lasit päässä, lasit -14 ja -15.25. Kyllähän ne huurtuu kostealla ja pakkasessa, mutta sitten kuivalen . Uidessa mulla vahvuuksilla olevat uimlasit, tosin niissä ei oikeat lukemat, mutta sen verran etten ihan törmäile päin toisia. Piilareita en voi käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:17"]Minulla on miinuksia 8,5 ja 9 ja harrastan liikuntaa joko silmälaseilla tai piilareilla. Ei ongelmaa.

Uinnissa käytän piilareita ja tavallisia uimalaseja. Minkä herran tähden pitäisi hommata vahvuuksilla varustetut uimalasit :O?
[/quote]

No läheskään kaikki eivät voi pitää piilareita. Mä voin, mutta silmäni ovat herkkiä kuivumiselle. Esim saunassa en voi olla piilareiden kanssa.

Muutama on nostanut vahvuudella varustetut uimalasit siksi ettei monikaan ilmeisesti tiedä kuinka hyvä ja verrattain edullinen tuote on kyseessä. Aiemmin nämä maksoivat merkittävästi enemmän tai olivat lähinnä suurennuslaseja.

Vierailija
24/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:02"]

Toimiiko piilarit hyvin eli kuinka hyvin pärjäätte ilman laseja isoilla yli -3 vahvuuksilla? Kuinka tarkka näkö teillä on niiden kanssa?

[/quote]

Siis mitä tarkoitat? Kuinka tarkka näkö on piilarien kanssa vai kokonaan ilman laseja? Kokonaan ilman ei tietenkään pärjää ollenkaan, jos on tarpeeksi miinuuksia. Ja piilolinsseillä saa ihan yhtä hyvän korjauksen kuin laseilla, tietysti. Outo kysymys siis, luuletko ettei piilareilla saa näköä tarkaksi vai mitä ihmettä?

[/quote]

Juuri niin luulin. Ajattelin että piilareilla voisi korjata vahvan likinäön vain osittain niin että pärjää joten kuten muttei pysty tekemään sellaista jossa tarvitsee tarkkaa näköä, esimerkiksi ajamaan autolla salille harjoituksiin.

Vierailija
25/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksuun, salille tms kannatta hankkia sellaiset lasit, että pysyvät kunnolla päässä. Rajummissa lajeissa käytän piilareita, uimisesta en pidä kun piilarit ei käy ja ilman laseja on ahdistavaa. Terv. -5,5

Vierailija
26/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan oikeastaan mitä vaan. Rillit päässä aina paitsi uidessa. No taistelulajit eivät varmaan sujuisi. Haittaavat todella paljon. Talvella heti huurussa. Kesällä hiessä!

Vierailija
27/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt liikuntaa silmälasien kannalta. Ihan normaalusti lasit on päässä aerobikeissä, lenkillä, pallopeleissä jne. Hiki joskus roiskuu, mutta pesen lasit sitten jälkeenpäin. Uimassa ilman laseja. Jos alkaisin aktiivisesti harrastaa kamppailulajeja tai pallopelejä, saattaisin käyttää niissä piilareita.

Vierailija
28/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän silmälaseja. Ainoa haitta niistä on märällä fillaroidessa. Minulla on parin kympin halpislasit rymylajeja varten.

Vierailija
29/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeily.

Vierailija
30/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut silmälasit 4 vuotiaasta asti enkä ole ikinä älynnyt että jotain ei voi harrastaa koska on lasit. Näkö -5. Huurtuuhan ne joskus, so?

Vierailija
31/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin näkö -5. Myönnän että piilarit olisivat kätevät monissa lajeissa, mutta satun olemaan yksi niistä harvoista joille piilarit eivät sovi lainkaan. Optikot ovat kieltäytyneet määräämästä niitä koska silmäni ovat monin tavoin niin huonot piilareita ajatellen :D

Vierailija
32/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta on toisessa silmässä -7 ja toisessa -5. Lenkkeily onnistuu ihan ilman ongelmia (siis lasit päässä). Ratsastaessa käytän välillä piilolinssejä, välillä laseja. Lasit valuu helposti nenälle, jos ei ole säädetty oikein. Pölyävä hiekka taas vähän kuivattaa silmiä, jos on piilolasit (kostutustipoilla pärjää). Uidessa käytän piilolinssejä + uimalaseja, ei ihan paras yhdistelmä, mutta toimii kohtuudella.

Vierailija
33/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä kysymys. Mulla on miinuksia 7, ja ihan normaalisti harrastan lasit päässä. Ulkoilua, salilla käyntiä, jumppia jne. Hommaa paremmin istuvat lasit, jos ne meinaa tippua. 

Vierailija
34/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiks tollaset silmät kannata leikata?

Vierailija
35/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus seiskat, käytän laseja myös uidessa

Vierailija
36/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki piilolinssit liikuntaa varten

Vierailija
37/37 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla -5, ja kaikkea voin normaalisti harrastaa. Silmälasit päässä siis, piilarit ei mulle käy. Uimiseen mulla on uimalasit vahvuuksilla.