Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissan ruokinta-asioista

Vierailija
29.01.2015 |

Hei, kirjoitan tänne jos sattuisi olemaan paikalla joku asiasta tietävä.

Eli minulla on pentuja odottava äitikissa, jolle olen syöttänyt Royal Canin Mother and Baby Cat-kuivaraksuja. Minulla on myös 12-vuotias leikattu poikakissa, joka syö noita raksuja myös välillä (ei tarkoituksella, vaan kun äitikissa ei syö kaikkia, hyökkää äkkiä syömään / ahmimaan loput raksut, ilmeisesti ovat hyvänmakuisia, ja käy syömässä niitä salaa, eli en niitä sille tarjoa, ja otan kyllä pois jos huomaan).

Voikohan tästä olla jotakin haittaa, poikakissa ei ole lainkaan ylipainoinen, vaan oikeastaan todella hyvässä kunnossa oleva. Mutta mietin vain, että voiko raksuissa olla jotakin muita aineita, joiden takia se ei saisi niitä syödä?

Kiitos, jos joku osaa vastata! Olisin kirjoittanut muuten jollekin lemmikkipalstalle, mutta en löytänyt sellaista, johon ei tarvitsisi rekisteröityä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa muuta ongelmaa ole kuin että mammaraksut on kalliimpia kaikkien niiden ylimääräisten vitamiinien ja kivenaineiden takia. Sen kun syö. Ja onhan niissä sitä energiaakin enemmän.

Vierailija
2/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla muuta ongelmaa kuin tosiaan hinta ja sitten se, että niissä on rutkasti enemmän energiaa veikkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa=ongelma (mieskissa)

Vierailija
4/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ripulia, voi sitten johtua myös vehnäallergiasta. Aika monella kissalla on vehnäallergia. Royal Caninissa on vehnää.

Vierailija
5/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos paljon vastauksista! :)

Eipä tarvitse sitten varmaankaan tuosta asiasta stressata enää.

Ei ole onneksi tullut ripulia tuosta ruoasta kummallekaan kissalle. Olen ajatellut, että tuo Royal Canin olisi terveellistä, enkä tiennyt että sisältää vehnää, täytyy jatkossa lukea selosteet tarkemmin! Ajattelin vain että olisi odottavalle kissalle hyväksi.

Ihmettelen yhtä alapeukkua, onko siis jotakin väärää jonkun mielestä?

Vierailija
6/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku tuli varmaan sen takia, kun teit kissa-aiheisem aloituksen. Tällä palstalla on paljon kissavihaa. Zooplussasta saa tilattua laadukasta ruokaa halvalla. Mutta jos kerran sun kissoilla ei ole vehnäallergiaa, niin kai ne voi syödä sitä RC:täkin :)