Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö kukaan mun ajanhallintanopotusts?

Vierailija
29.01.2015 |

Mun mies ei nimittäin ymmärrä.
Mulle on ihan sama mennäänkö anoppilaan syömäään la vai su, tai klo 14 vai 16. Mutta haluan tietään sen ajan ajoissa ja sitten siitä pidetään kiinni. Tämä lasten päiväunien, ruokailujen, pesukoneen pyörittämisen tms takia . Jos yllätäen lähdetäänkin 2h aikaisemmin, hommat on kesken tai jos mies muitikin väärin ja mennään vasta 2h myöhemmin, oliskin pitänyt tehdä lounasta ja nyt pitääkin mennä välipaloilla iltaan asti. Meillä on erityislapsi jonka kanssa kaikki asiat tuplaten vaikeempaa ja mies ei tajuu miksi suutun aikataulumuutoksista!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun selvityksestä nyt ei ainakaan saa mitään selvää?

Vierailija
2/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Pienten tai erityislasten kanssa elämä nyt vaan on helpompaa kun on aikataulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, että aikataulutus ja ennakointi on tärkeää, mutten ymmärrä sitä, miksi viestit suuttumuksella. MIkset kerro ja perustele ja kysy etukäteen, pyydä tarkistamaan, jos ei ole varma aikataulusta, jotta saat homman rullaamaan? Alatko sen sijaan suoraan huutaa, että 'mitä ihmettä nytkö jo pitää lähteä sanoit että vasta neljäksi kaikki on pilalla' ja ehkä kiroat päälle?

Viestintä mättää.

(Sivujuonteena mietin kyllä sitäkin, miksi lounaat, pyykit ja päiväunet on vain sun juttu eikä miehelläsi ilmeisesti ole niihin mitään sanomista / osallistumista / vastuuta. Jos olisi, hän ehkä näkisi sen aikatauluttamisenkin tärkeyden. )

Vierailija
4/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Pienten lasten ja vauvan kanssa lähteminen on joskus niin työlästä, että siihen pitää varata n. tunti ylimääräistä aikaa...varsinkin näin talvisin :)

Vierailija
5/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi miehenkin tietävän, että teillä on erityislapsi ja sen, mitä se arjessa vaatii. Tai ehkä hän suhtautuu asiaan rennommin, syystä tai syyttä? 

Säännölliset ruoka-ajat ovat tietysti tärkeitä, varsinkin jos lapset ovat pieniä, mutta kone kyllä pesee pyykit, olit sinä kotona tai et.

Kännykkä on syynä siihenkin, että ihmiset eivät enää suhtaudu tapaamisiin, ja ylipäätään aiktaulukysymyksiin, yhtä vakavasti kuin ennen. Kun kaikkea voi kaiken aikaa säätää, millään ei ole enää niin väliä. 

Vierailija
6/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:36"]

mutta kone kyllä pesee pyykit, olit sinä kotona tai et.

[/quote]

Vakuutusehdot kieltää jättämästä koneita yksikseen päälle.

Vierailija
7/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. olen itse ollut samalainen, prikulleen. 

Sittemmin olen muuttunut, enää en pidä niitä asioita tärkeänä. Ent sit, et pyyki jää pariksi tunniksi koneeseen? Ent sit, et aikataulu siirtyi, aina voin tyrkätä lapsen käteen puolikkaan leivän, en sit, et olin suunnitellut jotain, ja tavarat jäävät levälleen? 

Mikä minut muutti näin radikaalisti? Avioero. Sen jälkeen tajusin, etttä loppuen lopuksi hyvin harvalla asialla elämässä on loppupeleissä väliä. 

Vierailija
8/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Erityislapset ja ihan pienet lapset tarvitsevat aika tarkkoja rutiineja muutenkin, ei voi vain sanoa, että hupsis nyt tänään ei syödäkään lounasta tai nukuta päiväunia.

Vierailija
9/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:40"]

Sittemmin olen muuttunut, enää en pidä niitä asioita tärkeänä. Ent sit, et pyyki jää pariksi tunniksi koneeseen? Ent sit, et aikataulu siirtyi, aina voin tyrkätä lapsen käteen puolikkaan leivän, en sit, et olin suunnitellut jotain, ja tavarat jäävät levälleen? 

Mikä minut muutti näin radikaalisti? Avioero. Sen jälkeen tajusin, etttä loppuen lopuksi hyvin harvalla asialla elämässä on loppupeleissä väliä. 

[/quote]

Masennuit avioeron jälkeen, ja korvaat lapsen lounaan puolikkaalla leivällä?

Vierailija
10/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

ensinnäkin, en korvaa ateriaa, vaan tarjoan välipalan puolikkaalla leivällä. (Eikö ap siitä puhunut, että ruokailu siirtyy)

toiseksi, en masentunut. Lopetin vain suorittamisen. 

Vierailija
11/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat liian jäykältä kontrollifriikiltä. Mihin se asioita muuttaa, jos tietää asian pari päivää aikaisemmin. Kyllä lasten riittävästä rytmistä pystyy pitämään kiinni, vaikka joku meno olisikin 2 tuntia aiemmin tai myöhemmin.  Entä jos keksitäänkin aamulla, että tänään tehdään jotain hauskaa? Onko mahdollista? Siis olla joustava ja spontaani

Vierailija
12/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

ensinnäkin, en korvaa ateriaa, vaan tarjoan välipalan puolikkaalla leivällä. (Eikö ap siitä puhunut, että ruokailu siirtyy)

toiseksi, en masentunut. Lopetin vain suorittamisen. 

[/quote]

Hyvä! Kuulostaa, että olet luopunut kontrollointitarpeesta!

Vierailija
13/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:48"]Kuulostat liian jäykältä kontrollifriikiltä. Mihin se asioita muuttaa, jos tietää asian pari päivää aikaisemmin. Kyllä lasten riittävästä rytmistä pystyy pitämään kiinni, vaikka joku meno olisikin 2 tuntia aiemmin tai myöhemmin.  Entä jos keksitäänkin aamulla, että tänään tehdään jotain hauskaa? Onko mahdollista? Siis olla joustava ja spontaani
[/quote]
Minä voisinkin olla joustava ja spontaani, mutta erityislapselle se on mahdotonta ja siinä on kyllä kaikkien päivä pilalla jos rutiinit ei pysy

Vierailija
14/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nopotusts?

Vierailija
15/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:48"]Kuulostat liian jäykältä kontrollifriikiltä. Mihin se asioita muuttaa, jos tietää asian pari päivää aikaisemmin. Kyllä lasten riittävästä rytmistä pystyy pitämään kiinni, vaikka joku meno olisikin 2 tuntia aiemmin tai myöhemmin.  Entä jos keksitäänkin aamulla, että tänään tehdään jotain hauskaa? Onko mahdollista? Siis olla joustava ja spontaani [/quote] Minä voisinkin olla joustava ja spontaani, mutta erityislapselle se on mahdotonta ja siinä on kyllä kaikkien päivä pilalla jos rutiinit ei pysy

[/quote]

Kuinka aikaisin sinun pitää tietää jokin meno?

Vierailija
16/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä pystyisi elämään tuollaisen kanssa, jolle aikataulut on noin tärkeitä. Todella ahdistavalta kuulostaa. 

Tämäkin on synnynnäinen ja varsin pysyvä temperamenttipiirre, että tarvitseeko rutiineja ja suunnittelua vai inhoaako niitä. Ja tämä on kyllä yksi niistä asioista, joita yhteisessä arjessa on varmasti vaikea sovittaa yhteen, jos toinen on toisesta ääripäästä ja toinen toisesta.

Vierailija
17/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on vain yksi joka tekee aikatauluja, niin sitten mennään niillä. Ei voi olla niin perheessä joku tuuliviiri saa yht'äkkiä hyviä ideoita tai sori-mä-unohdin-ett-kaks-tuntii siirtyy muistinvirkistyksen.

Vierailija
18/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:09"]Minä en kyllä pystyisi elämään tuollaisen kanssa, jolle aikataulut on noin tärkeitä. Todella ahdistavalta kuulostaa. 
[/quote]
Eli laittaisit lapsen laitokseen.

Vierailija
19/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:07"]
Kuinka aikaisin sinun pitää tietää jokin meno?
[/quote]
2h ihan minimi, mielellään edellisenä päivänä.

Vierailija
20/22 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pystyt kuitenkin vielä aamulla organisoimaan päivän uudelleen? Jos tieto 2 tunnin aikataulumuutoksesta tulee silloin tietoon.  Sen kanssa kaikkien pitäisi pystyä elämään. Muttei niin, että kaikki pitää tietää valmiiksi jo edellisenä päivänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi