Onko palstalla nykyään nuorempia naisia, kun keskustelut ja niiden kommentit ovat teinimäisempiä kuin ennen?
Nykyään kun lukee keskusteluja, huomaa selvästi eron aiempaan. Pyöriikö täällä nykyään enemmän parikymppisiä kuin vaikka 5-10 vuotta sitten? Mistä se johtuu? Ilkeys on myös lisääntynyt teinimäisyyden lisäksi. Ihan pahaa tekee lukea vanhoja keskusteluja milloin mistäkin aiheesta, kun vastaukset ovat aivan ihanan asiallisia ja ystävällisiä. Ihmisillä oli tuolloin vielä käytöstavat tällä palstalla. Varmaan yksi syy muutokseen voi olla sekin, että ihmisten pahoinvointi on lisääntynyt.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa yritettäisiin kaikki käyttäytyä nätisti ja muita kunnioittavasti?
Keskittyä hyvään ja jättää rumat asiat sanomatta?Silloinhan koko ongelma ratkeaisi riippumatta siitä, keitä täällä on.
(Tämä siis myös itselleni, minullakin lähtee välillä lapasesta ja kirjoitan tänne jostain ilkimyksestä ärsyyntyneenä ikäviä juttuja joita sitten 5min myöhemmin kadun)
Joo, tästä lähin kaikki negatiiviset aiheet ja kritiikki ovat täysin kiellettyjä. Vain kukkaset, ruusut ja auringonpaiste sallitaan. 🌸🌹☀️ Koska sinä päätät mistä täällä saa puhua!
Se on vain ja ainoastaan sinun menetyksesi, jos suhtautumisesi toisia kunnioittavaan käytökseen ja rumien juttujen kirjoittamatta jättämiseen on tuollainen.
Kyllä täällä on käynyt jonkinlaista sukupolvenvaihdosta. Näen siinä hyvää ja huonoa. Tänä päivänä nuoret ihmiset ovat assertiivisempia ja saavat aikaisemmin apua, jos jokin asia mättää omassa voinnissa, omia rajoja uskalletaan puolustaa. Toisaalta nykyisin ollaan myös yksinäisempiä ja vieraantuneempia, taidot olla ja elää muiden kanssa taantuvat. Jotkut nuoret naiset puhuvat itsestäänkin niin vieraantuneesti ja hyödykkeistäen, että niskakarvat nousevat pystyyn. Ja sitten välillä aina tulee nuorelta ihmiseltä todella kypsää ja tasapainoista tekstiä.
Mutta minäkin olen täysin sitä mieltä, että palstan varsinaiset ilmanpilaajat ovat ne vauhkot mieskommentoijat, joille oli ennen omat palstansa.
degeneraatio, ihmiset tyhmenevät koko ajan. Kohta ollaan tyhmimpiä nisäkkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Pissansihinä kuuluu täällä naisten kommenteista. Ja myös. Niiden muutaman molopää valkoritarin.
Nyt tuli pashkat housuun.
Minua vihastuttaa/ihmetyttää miesten kommentteja enemmän, jos naiset haukkuvat toista naista. Minun mielestä naisten pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, kuten miehetkin tekevät. Eikö se riitä, että jotkut miehet vihaavat naisia.
Luulen, että johtuu somen vaikutuksesta. Facessa oon löytänyt tasan yhden ryhmän, jossa ei olla lähdetty rähinöimään (Ryijy-ryhmä). En sido huonoa käytöstä ikään, enkä sukupuoleen. Keskustelukulttuuri on näivettynyt. Eri mieltä ei saa olla, vaikka kuinka kohteliaasti mielipiteensä julkitoisi. Toisin kokevat vetävät lähes poikkeuksetta herneet keuhkoon, eikä aikaakaan, kun paskamyrsky on valmis.
Huonoa käytöstä näkee joka paikassa nykyään. Lapset käyttävät törkeää kieltä vanhempiensa läsnä ollessa ilman seuraamuksia. Tiuskitaan ja komennellaan, kiroillaan. Sit ihmetellään Wilma-viestejä käytökseen liittyen. Moraalin rappio on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
degeneraatio, ihmiset tyhmenevät koko ajan. Kohta ollaan tyhmimpiä nisäkkäitä.
Totta. Kiivetään takaisin puuhun.
Miksi muuten tapaa hyvin harvoin järkeviä nuoria naisia?
Ei, vaan setämiehiä. T: setämies.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on tullut niin paljon ilkeitä, naissvihaaa levittäviä miehiä, että se on saanut naisetkin ilkeämmiksi.
Itse naisena huomaan täällä lähinnä Iltalehden kommenttiosioiden tyylisten ilkeiden miesten lisääntymisen.
Tietysti kaikki naisten ilkeys on miesten vika... Ota itse vastuu käytöksestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Minua vihastuttaa/ihmetyttää miesten kommentteja enemmän, jos naiset haukkuvat toista naista. Minun mielestä naisten pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, kuten miehetkin tekevät. Eikö se riitä, että jotkut miehet vihaavat naisia.
Kateus on naisille ominaista. Miehille ei niinkään, koska bros before hoes. Nainen taas on valmis pettämään toisen naisen luottamuksen ihan milloin vain, kunhan se tarkoittaa, että hän saa sen unelmien prinssin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että ei vastata ilkeille ja asiattomille tyypeille.
Kunpa ihmiset ignooraisivatkin nämä tyypit. Ei vastauksia, ei ylä- tai alanuolia. Ei mitään niin ei ne jaksaisi kauaa jutella keskenään.
~ mummo ~
En tiedä mikä vaivaa näitä nuoria naisia nykyään. En itsekään vanha vielä ole, kolmekymppinen. Mutta joku naistenhuone on ihan kamala paikka välillä. Nokitaan toisia ja hyökätään yhden kimppuun oikein porukalla. Ja yleensä ei ole edes mitään järkevää syytä.
Täällä tosin näkee myös näitä katkeria vanhempia naisia ja paljon naisia vihaavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tuo teidän boomereiden medialukutaidon ja netiketin osaamattomuus, joka aiheuttaa noita turhautumisia. Kun ette erota toisistaan vihapuhetta, vajaaälyisyyttä, pahantahtoista trollausta ja hyväntahtoista huumoria, niin keskustelut menevät aika sekaisin ja jokaiselle tulee paha mieli. Paitsi niille pahantahtoisille trolleille.
Tämä ongelma valitettavasti on erityisen korostunut vanhemman ikäluokan naisilla, koska sen ajan kulttuurista johtuen naiset omaksuivat tietotekniikan Suomessa noin yhden sukupolven miehiä myöhemmin.
Miksi itse käyttäydyt kuin haukkumasi boomerit? Jos jo nyt vaikutat vanhemmalta ihmiseltä niin millainen oletkaan vaikka 6-kymppisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne katkeroituneet keski-ikäiset ole niitä pahimpia vittuilijoita? Aika harhaanjohtavaa liittää ilkeä käytös teini-ikäisiin.
Tällä palstalla pyörii todella paljon katkeroituneita keski-ikäisiä naisia. Myös mielenterveysongelmat rehottavat. Mutta kuten tavallista, kaikki on silti muka miesten syytä.
Jep, ja sitten kun nämä noita-akat ovat karkottaneet kaikki miehet ympäriltään, niin alkavat syyttämään toisia naisia. Erityisesti nuoria ja kauniita naisia.
Käyttäjä38064 kirjoitti:
Demittäjät on siirtyny tänne.
Uskoisin että demittäjät ovat kylläkin siirtyneet pääosin jodeliin.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on tullut niin paljon ilkeitä, naissvihaaa levittäviä miehiä, että se on saanut naisetkin ilkeämmiksi.
Itse naisena huomaan täällä lähinnä Iltalehden kommenttiosioiden tyylisten ilkeiden miesten lisääntymisen.
Täällä on paljon miesvihaa levittäviä naisia, ja on aina ollutkin. Sen sijaan naisia kritisoivat kommentit poistetaan nopeasti.
Tämä ryhmä kyllä erottuu selvästi. Mutta niille ei saisi antaa huomiota, vaan jättää niiden viestit täysin huomiotta - ei tykkäyksiä, ei vastauksia.
Pahimmat jutut tietysti ilmiantaa (pe d o f i lia, räikeä rasisssmi jne.).