16-vuotiaalle e-pillerit?
16-vuotias tuli tuossa pari tuntia sitten pyytämään apua että varattaisiin lääkäriaika gynekologille, kuulemma halusi pillerit. Kysyin syytä ja tyttö sanoi että kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Eihän sitä voi tietää, vaikka olisi ehkäisyllekin tarvetta, toisaalta jos on niin hyvä että tyttö huolehtii.
Mitä mieltä olette, voiko tuon ikäinen aloittaa pillerit? Lupasin kyllä alustavasti huomenna auttaa lääkärin varaamisessa että pääsisi puhumaan kuukautisistaan (tai ehkäisyn tarpeesta).
Kommentit (25)
19:lle: Jos molemmat oli neitsyitä, ei siinä ihan hirveesti tarvinnut sukupuolitauteja pelätä :) Tietääkseni en kuitenkaan väittänyt, että pillerit suojaavat näiltä. Ja niin, sinun maailmassasi toki 16-vuotiaatkin pettivät toisiaan mennen tullen, olen pahoillani, että olet joutunut elämään sellaisen nuoruuden, omani oli hieman onnellisempi.
Itse aloitin e-pillerit 16-vuotiaana, ja lopetin ne 21-vuotiaana. Ja kun lopetin ne, tuli ihan ihmeellisiä oireita ja ihan uskomattoman paljon parempi olo! En suosittele kyllä yhdistelmäpillereitä kenellekään, varsinkaan noin nuorelle. Mites minipillerit?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:08"]
Itse aloitin e-pillerit 16-vuotiaana, ja lopetin ne 21-vuotiaana. Ja kun lopetin ne, tuli ihan ihmeellisiä oireita ja ihan uskomattoman paljon parempi olo! En suosittele kyllä yhdistelmäpillereitä kenellekään, varsinkaan noin nuorelle. Mites minipillerit?
[/quote]Minipillerit ei vähennä vuotoa, vuotelut sen sijaan lisääntyy.
Hormoniton vaihtoehto on Caprilon tabletit, jotka pelkästään vähentää vuotoja.
Itse hain pillerit kun juuri olin täyttäny 14, ja ihan ehkäisyyn. :D
Mä sain samasta syystä 14-vuotiaana pillerit..