Lapsestani on tulossa pulputtaja
Miten kasvattaa lasta niin että se ei koko ajan pölöttäisi, sillä suu käy koko ajan? Siitä on hyvää vauhtia tulossa sellainen pulputtaja. Tää on siis se rasittava ihmistyyppi, jotka vaan puhuu ja puhuu ja puhuu, jatkuvasti ja taukoamatta. Mun isä on sellainen ja mun appiukko on sellainen. Ja nyt mun pojastakin on tulossa sellainen! Minä ja vaimoni sen sijaan ei olla mitään pölöttäjiä vaan puhutaan lähinnä asioista. Vaimo varsinkin on jopa hiljaisen sorttinen ja välillä näyttää siltä ettei se millään jaksaisi kuunnella.
Kommentit (9)
Ap lisää vielä että lapsi on jo 10v ja tätä on jatkunut siitä asti kun laosi oppi kunnolla puhumaan, parin-kolmen vuoden ikäisenä.
Millään kasvatuksella ei pysty lapsen perusluonnetta muuttamaan, korkeintaan saamaan lapsen häpeämään itseään.
Vaikka trollitutka piippaa, uskon että joku voi oikeasti miettiä vastaavaa, ja neuvon lämpimästi vastaavassa tilanteessa olevaa järjestämään lapselleen paljon aikaa vilkkaiden sukulaisten seurassa, missä tämä saa hyväksyntää omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää vielä että lapsi on jo 10v ja tätä on jatkunut siitä asti kun laosi oppi kunnolla puhumaan, parin-kolmen vuoden ikäisenä.
Miksi hauatte tukahdutta lapsen ilmaisutaidon? Itse olette koko ajan netissä ette huomo häntä.Syy pulputaa koko ajan. En usko teette arjessanne hänen kanssa yhtään mitään.Ette kuntele ette noteraa häntä.Onko edes aamiainen ja illalinen perhen kanssa yhdessä? Jossa jokainen tulee kuuluksi? Tuskin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hauatte tukahdutta lapsen ilmaisutaidon? Itse olette koko ajan netissä ette huomo häntä.Syy pulputaa koko ajan. En usko teette arjessanne hänen kanssa yhtään mitään.Ette kuntele ette noteraa häntä.Onko edes aamiainen ja illalinen perhen kanssa yhdessä? Jossa jokainen tulee kuuluksi? Tuskin..
meitä on moneen junaan
”Lapseni on erilainen kuin minä, en hyväksy”
Siinäpä resepti onnelliseen lapsuuteen ja terveeseen mieleen aikuisiällä. Lapsiraukka.
Ap, meillä samankaltainen tilanne. Kuopus on kova puhumaan, muut lapset, eikä me vanhempansa niinkään.
Olen tulkinnut, että periytynyt molempien vanhempien suvuista: toisen puolelta yhdeltä lapsen isovanhemmalta sekä toisen puolelta kaempaa eli lapsen isoisovanhemmalta.
”puhutaan lähinnä asioista” jostain kauppalistoista vai?
Lasta ei kannata tukahduttaa ja pakottaa tylsämielisyyteen, vaikka itse olisikin pystyynkuollut. Olkaa tylsiä keskenänne ja antakaa lapsen olla oma itsensä.
Jos on vielä päiväkoti-ikäinen niin niillähän suu käy jatkuvasti. Mutta lasta ei kannata koko ajan kieltää. Voi nimittäin lopettaa tärkeidenkin asioiden puhumisen kun olettaa, ettei teitä kiinnosta.