Lue keskustelun säännöt.
Nykyaikana kun on nää kaikki tiktokit ja muut niin
12.11.2021 |
Arvatkaa millaista koulukiusaaminen on tänä päivänä. Olen 7v sitten ollut viimeksi koulussa ja enää en aio mennä. Silloin jo oli osana kiusaamista salakuvaaminen ja nolon materiaalin levittäminen kaikille luokan snäppi ryhmiin ja muuhun.
Näihin ei voida mitenkään puuttua koska kännykkää ja konetta+tablettia tarvitaan lähes kaikkeen.
Vähänkin ujommat saa kyllä kärsiä nettikiusaamisesta ja sellasesta salakuvaamisesta.
Te ette varmaan ymmärrä mitä se tekee kiusatulle ja hänen on vähän paha enää luottaa keneenkään.
Julkisten paikkojen pelko tuli mulle tutuksi kun mua kiusattiin koulussa ja netissä. Semmosta mietiskelyy.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Niinpä. Itse olin kiusattu koulu kouluajan, ja silloin ei ollut vielä kännyköissä kameroita. Sosiaalisten tilanteiden fobian ja itsetunnon todellisen romahduksen takia työnhakuni / työllistymiseni on ollut erittäin heikkoa. Parhaiten viihdyn yksin kotosalla ja luonnossa. Enkä ole muuttunut yhtään sen sosiaalisemmaksi, vaikka olenkin yrittänyt "altistaa" itseäni sosiaalisille tilanteille, pikemminkin päinvastoin: on vain entistä väsyneempi olo ja käperryn entistä enemmän kotiin. Jos olisi sellainen työ missä ei tarvitsisi puhua kenenkään kanssa edes kahvi- ja ruokatauoilla.....