Miten te autottomat perheet pärjäätte?
Miten hoidatte kaiken liikkumisen? Itse asun pikkukaupungin laidalla. En omista autoa. Taksiin menee n. 150-200 e kuukaudessa. Hoidan taksilla lähinnä työmatkat, ja jos kaupassa tulee isommat ostokset tilaan taksin. Joskus lapset menee taksilla kouluun jos PN huono ilma. Julkiset eivät kulje täällä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Taksilla työmatkat,puhut puppua.Mikä firma maksaa matkakulusi taksia käyttäen?Kello 9: 27. 12.11.21. olet kirjoituksesi tänne laittanut, monelta työsi oikein alkaa?
LOL 😀 Ihan itse maksan, ja olen vuorotyöläinen. Tiedätkö mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Taksilla työmatkat,puhut puppua.Mikä firma maksaa matkakulusi taksia käyttäen?Kello 9: 27. 12.11.21. olet kirjoituksesi tänne laittanut, monelta työsi oikein alkaa?
Ei mikään Eduskuntaa lukuunottamatta. Mutta pakko joskus käyttää. Ja juu, omasta pussista menee.
Pärjään hyvin, koska en ole muuttanut pois pääkaupunkiseudulta.
Meillä kulkee liityntäbussi keittiön ikkunan alta. Yöllä se on yöbussi. Metrolle on kävelymatka.
Kun lapset olivat pieniä, en olisi kyllä selvinnyt ilman autoa. Nyt ei ole mitään ongelmaa, kun ovat jo koulussa.
Töihin 600m, lapsella kouluun 300m. Ruokakauppa samassa talossa ja isoon kauppakeskukseen 300m.
No miten ennen pärjättin kun hevosta ei ollut vielä kesytetty?
Hyvin ne näköjään pärjää, kun pummailevat kyytejä
150-200 kuukaudessa taksiin on vähän.
Laskepa autoilun kokonaiskustannukset, ajokortti, vakuutukset uudelle kuljettajalle.
Sähköpyörä on myös hyvä.
Mites leasing, onko järkevä valinta?
Asuinpaikkani olen AINA valinnut sen mukaan että pääsen liikkumaan julkisilla kulloisellekin työpaikalle ja on lyhyt matka palveluihin kuten esim. kirjastoon. Alle 30 000 paikkakunta isomman kaupungin kyljessä ja pääsen töihin ns. ovelta ovelle bussilla 30-40 minuutissa.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään että muutanpa tästä landelle, miksi tahallani vaikeuttaisin elämääni?
Ihan ok. Asumme Helsingissä, joten julkinen liikenne on hyvä. Paljon myös kävellään ja puoliso pyöräilee. Ostokset kulkevat kätevästi vaunuissa ja repussa. Isot ja hankalat jutut tilataan suoraan kotiovelle.
Kyllä sitä vauvan kanssa välillä tulee mietittyä, että auto olisi ihan kätevä. Menee välillä vauvan rytmi sekaisin, kun käy kaupungilla asioilla, eikä vauva osaa siellä nukkua normaalisti päiväunia. Mutta sellaista todellista tarvetta ei juurikaan ole.