Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiarvo 7,7 ja lukioon?

Vierailija
28.01.2015 |

Pääseminen ei ole ongelma täällä peräkylän lukiossa on alhaiset rajat, mutta kannattaako? On paljon aineita joissa oon umpisurkea (motivaatio tosin osasyynä eikä pelkkä lahjattomuus) tosin myös muutama 10 aine.

Eli miten te vähän heikommalla keskiarvolla lukioon menneet olette pärjänneet? :) 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:25"]

Mun lapsella sama juttu keskiarvo 7.7 ja ensikuussa yhteishaku, sanoi että ei missään nimessä halua lukioon koska koulu on oppimisvaikeuksien takia nytkin jo vaikeaa. Ja amiksessa hän on erittäin kiinnostunut yhdestä alasta ja haluaa sinne. Kukaan ei tyttöäni ole pakottamassa lukioon, hakee sinne minne itse haluaa.

[/quote]

Joilekkin se lukio on muka vähän hienompaa. Jos ei oikeasti ole tavoitteena korkeakoulut, niin turha sinne lukioon on silloin mennä.

Vierailija
42/44 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod lukioon. Itellä oli 6,9 ka ylä asteella. Lukiosta ku pääsin niin ka oli 8,0. Yleissivistävä, ja siellä on hyvännäkösiä poikia ja tyttöjä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:11"]

Pääseminen ei ole ongelma täällä peräkylän lukiossa on alhaiset rajat, mutta kannattaako? On paljon aineita joissa oon umpisurkea (motivaatio tosin osasyynä eikä pelkkä lahjattomuus) tosin myös muutama 10 aine.

Eli miten te vähän heikommalla keskiarvolla lukioon menneet olette pärjänneet? :) 

[/quote]

Menin alle 7 keskiarvolla. Kirjoitin englannista b:n, äidinkielestä b:n, lyhyestä matematiikasta e:n, reaalista (pelkkä historia) m:n ja ruotsista m:n. Tiedän, että yo-todistukseni ei ole mikään hyvä mutta lukiossa ymmärsin, miten paljon maailmassa on asioita, mistä en tiedä vielä. Vielä kymmenen vuoden kuluttua jaksan innostua, mistä vaan uudesta oppimastani. Harmittaa, että aikaa on rajallisesti ja ihmisen on tehtävä töitä eikä vain ruokkia  tiedonnälkää.

Vierailija
44/44 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:11"]

[/quote]

Keskiarvoni oli 7,3 kun pääsin peräkylällä peruskoulusta. Peruskoulun ja lukion välisenä kesänä tein ison harppauksen (henkisesti) kohti aikuisuutta kasvamisessa ja olin todella motivoitunut kun aloitin lukion. Lukion ekan syksyn keskiarvoni oli 8,7 ja kevään jo 9,3. Tätä kehitystä jatkuikin sitten koko lukion loppuun ja kiinnostuin lukion aikana yhteiskunnallisten asioiden seuraamisesta ja vaikuttamisesta siinä määrin, että pyrin valtiotieteelliseen ylioppilaskeväänä. Yo-kirjoituksissa kirjoitin yhden ämmän, kolme eetä ja kaksi ällää. En päässyt HY:n sisään ensi yrittämältä, mutta seuraavana vuonna jo pääsin opiskelemaan valtio-oppia. Sivuainevalinnoissa tein virheitä, ne olisi voinut valita paremmin työllistymistä ajatellen.

Nyt 10 vuotta myöhemmin työskentelen kuitenkin ihan mielenkiintoisten työtehtävien parissa ulkoasiainministeriössä ja tienaankin ihan hyvin, vaikka en mikään diplomaatti olekaan. Kansainvälistä työkokemusta on kertynyt vaikka kuinka paljon.

Usko itseesi ja ole ahkera. Lue, älä roiku liikaa somessa, ole ahkera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän