Keskiarvo 7,7 ja lukioon?
Pääseminen ei ole ongelma täällä peräkylän lukiossa on alhaiset rajat, mutta kannattaako? On paljon aineita joissa oon umpisurkea (motivaatio tosin osasyynä eikä pelkkä lahjattomuus) tosin myös muutama 10 aine.
Eli miten te vähän heikommalla keskiarvolla lukioon menneet olette pärjänneet? :)
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:12"]Paskalla lukiotodistuksella ei tee mitään
[/quote]
Kyllä mulla ollut hyötyä, vaikkei ällän paperit ollutkaan
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:12"]Paskalla lukiotodistuksella ei tee mitään
[/quote]
Mulla ollut hyötyä. Työelämässä arvostettu että oon yo
Mene ap vaan, mutta kannattaa hankkia se motivaatio :) Tsemppiä :)
Ei tuo nyt kovin huono ole. Pitää miettiä myös sitä, kuinka paljon tuohon keskiarvoon on joutunut tekemään työtä. Moni ei paljonkaan yritä yläkoulussa. Itsekin olin sellainen. Yläkoulusta n. 8 ja lukiosta n. 9.
Kannattaa ainakin yrittää. Hän voi tehdä kevymmät ainevalinnat lyhyestä matematiikasta alkaen. Mielummin kuitenkin lukioon miettimään mitä halua opsikella, kuin kotiin masentumaan. Lukiopapereita tarvitaan niin moneen opinahjoon sitten jatkossa.
Äiti 44 ja toinen abiturientti jo kainalossa
Suunnilleen samalla (noin 8) menin minäkin, pitkä matikka fysiikka yms. kiinnosti, loput meni miten meni. Yhteensä m:n paperit aikanaan ja yliopistoon jatkamaan jne.
Sinne vaan.
Amiksessa pitsinnyplääjäksi opiskelu (tai mikä nyt vaan) saattaa tuntua hyvältä idealta mutta pari vuotta pitsiä nyplättyä tulee mieleen että tätä on noin 40v edessä ja sitten katsellaankin jatko-opintoja.
Jos sulla on ne muutama 10 aine, niin mikäs siinä. Voit opiskella niitä paljon ja siten korottaa keskiarvoa. Fysiikasta, kemiasta, filosofiasta, psykologiasta ja oliskohan vielä joku saa ottaa suoritusmerkinnän, jos on opiskellut vain yhden kurssin. Kyllä lukioon kannattaa mennä, jos ei tiedä, mitä haluaa opiskella. Moni parantaa lukiossa. Hyvällä motivaatiolla saa melkein mitä vain tehtyä! Ja sitten sulla on ovet auki lähes kaikkiin toisen ja kolmannen asteen koulutuksiin.
Ai, taisitkin puhua itsestäsi. Mutta samat sanat silti. 7
Oma keskiarvoni oli peruskoulun päättötodistuksessa 7,5. Silti en missään vaiheessa edes harkinnut mitään muuta kuin lukiota. Olin teini, jolla oli jonkinlaista motivaatiopulaa ja sitten kuitenkin myös ne aineet, joissa olin todella hyvä, ja joihin halusin panostaa ja satsata tulevaisuudessakin.
Lukiosta kirjoitin E:n paperit, päättötodistuksen keskiarvo oli 8,6. Nykyään opiskelen yliopistossa valtiotieteitä, keskiarvo (asteikolla 1-5) on 4,7. Voisi sanoa, että nappiin on mennyt, ja lukio oli täsmälleen oikea paikka mulle, vaikka joskus kasiluokan teiniangsteissa ei aina siltä näyttänytkään.
No lukioon on ilmeisesti mentävä noin huonolla keskiarvolla, amikseen vaaditaan monin paikoin yli kasin keskiarvo
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:12"]Paskalla lukiotodistuksella ei tee mitään
[/quote]
Mulla ollut hyötyä. Työelämässä arvostettu että oon yo
[/quote]hihii mitähän junttihommaa tääkin tyyppi tekee
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:15"]
[/quote]
Siis on mulla motivaatio joihinkin aineisiin, esim matikkaan ja fyssaan (ne on ne mun 10), Ajattelin että voisin lukea itseni vaikka jonkin sortin insinööriks lukion jälkeen mutta en tiedä onko siinäkään mitään mieltä kun keskiarvo sieltä lukiosta tuskin kauhean paljon paremmaks muuttuu ja en pääse kuitenkaan minnekään. En muista paljoa yksityiskohtia tai varsinkaan opi kieliä helposti mikä tekee mun koulunkäynnistä vaikeeta. Toinen vaihtoehto olis sähköala amiksessa. Sitten mä en kuitenkaan jaksa suorittaa niitä vaikeiden aineiden kursseja enkä pärjää siellä. :(
No, meilläpäin ei useille amiksen linjoille edes pääse alle 8,0 ka:lla
No sukulaislikka meni heikoilla papereilla, sai hyvän arvosanan vain matikasta ja opiskelee nyt alaa, mille halusikin. Pääsykoepisteillä meni kevyesti sisään.
Lukio on yliarvostettu. Amikseen ja nopeasti työelämään. Sitten voi mennä opiskelemaan kun on omaa motivaatiota. Tuhlaa vain aikaansa koulussa ja kun ei kiinnosta siellä roukutaan useampi lisävuosi.
Lukioon pääsee aina (ellei sitten ole joku tietty erikoislukio).
Kannattaa miettiä, mitä halut tehdä toisen asteen (eli lukion tai amiksen) jälkeen.
Varsinkin lukion suhteen, koska lukiosta ei itsestään valmistu mihinkään muuhun kuin jatko-opiskeluun.
Toisaalta, jos et tiedä mitä haluat tehdä, lukiossa voi sivistää itseään ja miettiä tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:20"]
[/quote]
Siis on mulla motivaatio joihinkin aineisiin, esim matikkaan ja fyssaan (ne on ne mun 10), Ajattelin että voisin lukea itseni vaikka jonkin sortin insinööriks lukion jälkeen mutta en tiedä onko siinäkään mitään mieltä kun keskiarvo sieltä lukiosta tuskin kauhean paljon paremmaks muuttuu ja en pääse kuitenkaan minnekään. En muista paljoa yksityiskohtia tai varsinkaan opi kieliä helposti mikä tekee mun koulunkäynnistä vaikeeta. Toinen vaihtoehto olis sähköala amiksessa. Sitten mä en kuitenkaan jaksa suorittaa niitä vaikeiden aineiden kursseja enkä pärjää siellä. :(
[/quote]
Keskiarvo ei vaikuta yliopistoon haettaessa. Ainoastaan kirjoitukset. Jos kirjoitat fysiikan, kemian, pitkän matikan, äidinkielen ja englannin, pääset varmaan helposti haluamaasi koulupaikkaan.
Itselläni oli peruskoulun jälkeen 7,2 ka, lukion ka 8,4. Lukiossa kasvoin aikuiseksi ja hakeuduin oikeanlaiseen porukkaan vaikka huono lukio olikin. Motivoitunut kaveriproukka motivoi myös minua ja siksi 8,4 ka ja 5 laudaturia. (laaja matematiikka, filosofia, ET, historia, yhteiskuntaoppi)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:20"]
[/quote]
[/quote]
Keskiarvo ei vaikuta yliopistoon haettaessa. Ainoastaan kirjoitukset. Jos kirjoitat fysiikan, kemian, pitkän matikan, äidinkielen ja englannin, pääset varmaan helposti haluamaasi koulupaikkaan.
[/quote]
.... Paitsi että AP mainitsi insinöörin joka on AMK tutkinto, eli keskiarvo vaikuttaa. Ei tosin ole kamalan vaikeapääsyinen koulutus ellei sinne ihan suosituimmalle alalle hae. Ellei AP sitten tarkoittanut DItä.
Paskalla lukiotodistuksella ei tee mitään