Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni äitipuolen suusta:

Vierailija
09.09.2006 |

Jokin aika sitten " itkin" täällä, kun lapseni äitipuoli ei ostanut lapselleni jäätelöä, mutta osti omilleen ja itselleen. Tätä selitteli sitten sillä, että minä ( äiti) ostaa ihan kohta sulle varmaan jäätelöä. Kuitenkin oisivat voineet ostaa jäätelöt sitten kun minä olisin jo noutanut lapsemme. Äitipuoli kuulemma pelkäsi, että lapseni saa liikaa makeaa, koska minä " muka" kuitenkin ostaisin jäätelön tai lapsi saisitulevalla kyläreissullamme hyvää liiaksi. No, oikea syy jää nähtäväksi. Paha mieli seurasi kuitenkin.

Nyt viime kerralla oli äitipuoli möläyttänyt lapselleni seuraavanlaisesti. Lapsi oli ruvennut kyselemään matkustelusta yms. Siellä oli ilmeisesti matkaesitteitä yms ja tyttäreni oli tietysti lapselliseen tapaan puhunut jotain, että " jippii olisi kiva mennä tonne ja tonne, mennäänks me isi jonnekin" . Tämä oli kai sitten ärsyttänyt naista niin paljon, että hän oli sanonut jotain: että ei tässä nyt ole matkoihin varaa. On isäs taas maksellut aikamoiset elatusmaksut sinne äidillesi ja niistä matkoista voit kyllä sitten kysellä äidiltäs. Ja jos näit maksuja ei olisi olemassa ni aika monet matkat enemmän sais matkustettua. Tarkkaa sanamuotoa en tiedä, mutta näin tyttäreni asian kertoi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä äitipuolella ei taida nyt olla kovin oikeanlainen suhde lapseesi. Vaikuttaa katkeralta.

Vierailija
2/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa asia puheeksi lapsen isän kanssa. Puolustaa tietenkin nykyistä naistaan, mutta vaikka lapsi olisi ymmärtänyt väärinkin, niin ei ole hänen kehitykselleen hyväksi kuulla jatkuvasti tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minkäs teet :(( lapsiparka...

Vierailija
4/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ottaa " lapsellisen" miehen, niin ei muka ymmärretä että elatusmaksut on maksettava. Ne eivät ole mitään " hyvää hyvyyttä" maksettua rahaa isän puolelta, vaan ihan lain vaatima juttu.

Tiedätkö mitä minä ap toivon?

Että tuo äitipuoli eroaa miehestäsi, ja minä saan kloonattua itseni miehesi näköiseksi ja menen sanomaan hänelle; ymmärrät varmaan, etten maksa elatus maksuja, kun olet sen varran fiksumpi kun ex-eukkoni... katsos tahdomme matkustella uuden naiseni ja perheemme kanssa, ilman elareita meillä olisi siihen varaa----

Vierailija
5/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmä on vaan exäsi uusi puoliso. Mä pistäisin kyllä exän ahtaalle.

Vierailija
6/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

;ietin meinaan ihan samaa, että miten niin " äitipuoli" hitto niistä uusista kummpaneista mitään äitipuolia tule vaan sillä perusteella että on lapsen isän kanssa vaikkarissa, äitipuoleksi tullaan jos tullaa silloin, kun oma äiti kuolee. Sitä ennen ne uudet naiset on vaan isän vaimo tjms.

Muttei tosiaankaan mikään äitipuoli.

Voi kamal jos sun last apakotetaan ajattelemaan jostain tonllasesta äitipuolena. huhu.

Vierailija
7/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lehmä on vaan exäsi uusi puoliso. Mä pistäisin kyllä exän ahtaalle.

Eipä taida ex-vaimolla olla paljon millä ex-miestään ahtaalle pistää. Huvittava ajatus sinänsä? Meillä ei ainakaan mieheni välitä tippaakaan exänsä sanomisista tai tekemisistä.

Toki kohtelen hänen lapsiaan ystävällisesti, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ex-vaimon sanomisten kanssa.

Vierailija
8/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole äitipuoli jos oma äiti elossa!! Ette kai käytä tuommosta nimitystä yleisesti lapsenkin kuullen? kamalan kuuloinen muija!

Vierailija
9/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen suhteen niin ei sitten tapaa isäkään lastaan muutoin kun oikean äitinsä läsnäollessa. Ei kukaan anna kohdella lastaan noin. Ikävä uhkailla lapsen kustannuksella mutta sehän on pakko jos isä on sellainen lapatossu että ei pidä oman lapsensa puolta.

Vierailija
10/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsen suhteen niin ei sitten tapaa isäkään lastaan muutoin kun oikean äitinsä läsnäollessa. Ei kukaan anna kohdella lastaan noin. Ikävä uhkailla lapsen kustannuksella mutta sehän on pakko jos isä on sellainen lapatossu että ei pidä oman lapsensa puolta.

Vierailija
11/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole exää eikä exän lapsia. Mutta jos olisin tuollaisessa tilanteessa taatusti ottaisin yhteyttä sellaiseen tahoon joka tapaamisoikeuksista päättää. Ikinä en antaisi lastani kohdella noin.

Vierailija
12/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kehottaisin mielummin luovimaan ja yrittämään jotenkin nätisti ajaa asiaa. Voisitko ottaa tämän puheeksi miehen kanssa, mutta ehdottoman sovittelevasti ja sillai, ettet syytä ketään? Muuten saat vain vihat päällesi ja lapsesi tapaamiset käyvät vaikeammiksi.

Vierailija
13/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja melkein veikkaan, että tekisipä se äitipuoli tai etävanhemman puoliso siis ihan mitä tahansa, niin silti saisi haukut päälleen.

Totta on tietysti myös se, että matkusteluun yms. jäisi enemmän rahaa jos ei olisi elareita - fiksu puoliso toki tajuaa, että elarit ovat lasten elämistä varten, joten ei siitä pitäisi olla valittamista. Fiksu exä myös käyttää elarit lasten menoihin, eikä aiheuta sillä tavoin kärhämää.

Kyllä kieltämättä joskus on ottanut pattiin, kun meillä miehen elatusmaksuvelvollisuus - mikä sinänsä on tietysti oikeutettu - on tarkoittanut käytännössä sitä, että miehen kaikki tulot ovat menneet ex-vaimolle, minä olen elättänyt niukasta palkastani koko meidän perheen ja ex puolestaan on käyttänyt elarit esim. uusiin kalusteisiin tai ulkomaanmatkoihin.

Vierailija
14/14 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ärsyttää nuo elarit. Varsinkin jos ovat isoja. Mutta jos elarit on isot, ni silloin on tulotkin. Ja yhdeltä lapselta ne ei kauheita määriä ole. Eri asia on sitten se, että onko asiallista sanoa lapselle, että päästäis matkalle, jos häntä ei olis olemassa. Vaikka asia oliskin teoriassa niin, niin ihan järjetöntähän on mennä lapselle sanomaan noin