Mikä auttaa todella koviin kuukautiskipuihin? Apua!
Mulla on aina ollut kovat kuukautiskivut ja gynekologit lupailivat poikkeuksetta että ne helpottuvat sen jälkeen kun olen synnyttänyt. Toisin kävi! Synnytyksestä on nyt 1½ vuotta ja kivut ovat olleet heti kuukautisten ilmestyttyä supistusten tasoa, olen täysin työkyvytön ensimmäisinä päivinä. Mitään muuta kuin e-pillereitä ja särkylääkkeitä ei muka / kuulemma ole avuksi ja koska hormonit ei mulle veritulppariskin vuoksi sovi niin olen sitten aivan särkylääketokkurassa joka kuukausi muutaman päivän. Kyllä voi olla naisen elämä täyttä helvettiä!!!!!
Kommentit (8)
Kumpikaan synnytys ei tuonut helpotusta, päinvastoin. Mulla auttaa e-pillerit. Toinen voisi olla hormonikierukka, mutta se lisää aknen vaaraa. Mulla siis. E-pillereiden avulla elo on siedettävää menkkojen aikaan. Lisäksi käytän niitä niin, että syön kolme laattaa putkeen, jolloin menkatkin tulee harvemmin. Joskus täytyy silti ottaa särkylääkkeitä. Viimeksi pärjäsin ilman.
Mistään muusta en ole apua saanut. E-pillereitäkään en välttämättä haluaisi popsia, mutta mieluummin näin kuin helvetilliset tuskat.
Buranaa joutui syömään aina ihan hirveitä määriä. Lääkäri kirjoitti sitten reseptin kunnon särkylääkkeeseen (Miranax). Yksi tabletti riittää, ja kipu on lähes koko päivän pois.
tuli tiputtelua silloin tällöin ja mieli oli välillä tosi kireällä, ei muuta... olen tosi onnellinen tän kierukkani kanssa. Mulla oli synnytyksien jälkeen ihan karseet menkkakivut ja vuosin kuin niagara. Nää loppui kuin seinään. Nyt on ns säännölliset menkat, pikkuhousunsuojalla pärjää ja joskus nappaan panadolin. Ei siis mitään entiseen verrattuna =)
t.3
mutta oleko koittanut seuraavaa...
-Menee sänkyyn tmv. mukavaan paikkaan selällesi makaamaan, ja nosta jalat ylös (esim. seinää vasten) niin että ne ovat mukavasti ylös päin, lähes 90 asteen kulmassa.
-Laita vielä mahan päälle jokin lämmin kääre, kuumavesipullo hyvä jos sellaisen omistat.
Itse kaivaudun vielä myös peiton alle, joskus jopa nukahdan tuohon asentoon...;)
Mulla kestää vain 4-6 tuntia, mutta kivut on synnytyksen luokkaa.
Sellaisia supistuksia ja ilman taukoja!
Joudun lähes joka kerta oksentaan kivusta ja kerran pyörryinkin.
Ei auta mitkään, edes vahvat särkylääkkeet.
Kaikki kokeiltu. Jotkut on auttanu pari kuukautta mut sitten tullut resistenssiksi ja on kuin yhtä tyhjän kanssa.
Siis tosiaan on kuin synnytys joka kuukausi.
Paitsi ettei sieltä synny muuta kuin verta.
Sitten kun kohtu on supistellut sen kohdunsuun sen verran auki, niin veri suorastaan syöksyy ulos klimppeineen kaikkineen.
Ja siihen loppuu kivutkin kuin seinään.
joka säteilee selkään ja reisiin supistuksen tyylisenä laajana särkynä. Reseptittömistä särkylääkkeistä ei ole ollut apua. Mulla on lukemattomia sairaslomapäiviä kuukautisten takia. Olen miettinyt kohdunpoistoa ratkaisuksi että saisin elää normaalia elämää. Endostakaan ei ole kyse, eli ilmeisesti vain " huonosta tuurista" . ap
Tiesithän ettei endoa voi diagnosoida pelkällä ultralla ja gynekologisella tutkimuksella.
Tuo että kivut kestää koko kuukautisten ajan viittaa vahvasti endoon.
Normaalissa Dysmenorheassa kivut kestävät n.vuorokauden.
siinä on niin vähän homonia ja sekin paikallisesti, että käy tulppariskistä huolimatta, mulla nimittäin sama homma. Ja auttaa kipuihin ainakin mulla.